هر شخصی علاقه دارد تا در یک منزل زیبا که از دکوراسیون داخلی مناسبی برخوردار است زندگی کند. افراد معمولاً توجه ویژه‌ای به دکوراسیون آشپزخانه یا اتاق خواب خود می‌کنند،‌ اما نباید از زیبایی سرویس بهداشتی نیز غافل شد.

سرویس بهداشتی شاید مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای باشد و نمی‌توان یک خانه را بدون سرویس بهداشتی تصور کرد. اگر دقت کنید، اکثر ما روز خود را با رفتن به سرویس بهداشتی شروع کرده و در پایان روز و قبل از خواب نیز دوباره به آن مراجعه می‌کنیم.

علاوه بر این هر فرد به طور متوسط یک و نیم سال از عمر خود را در سرویس بهداشتی می‌گذراند! بنابراین بهتر است زیبایی سرویس بهداشتی خود را نیز مدنظر قرار دهید.

یکی از موارد تأثیر گذار در زیبایی سرویس بهداشتی، رنگ کاشی‌هایی است که برای آن انتخاب می‌کنید. ممکن است اصلاً به این مورد در هنگام ساخت سرویس بهداشتی خود توجه نکرده باشید و ساده‌ترین رنگ ممکن را انتخاب کرده باشید.

اگر برای انتخاب رنگ سرویس بهداشتی خود دچار تردید شده‌اید یا قصد دارید کاشی‌های سرویس خود را به علت انجام تعمیرات، تعویض کنید خواندن ادامه این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

اهمیت انتخاب رنگ صحیح برای کاشی سرویس بهداشتی

پیش‌تر به این که سرویس بهداشتی در طول روز چندین و چند بار مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کردیم. اولین کاری که هر شخص پس از بیدار شدن انجام می‌‌دهد، مراجعه به سرویس بهداشتی است.

هیچ شخصی دوست ندارد تا روز خود را با مراجعه به یک سرویس بهداشتی نه چندان زیبا آغاز کند! پس باید کاشی‌های زیبایی برای سرویس خود انتخاب کنید. علاوه بر این اگر سرویس بهداشتی شما شامل حمام نیز باشد، زمان بیشتری را نیز در آن خواهید گذراند. بنابراین باید رنگی را برای کاشی‌های سرویس خود انتخاب کنید که چشم‌نواز باشد.

از نظر روانشناسی، رنگ‌ها تأثیر فراوانی روی خلق و خوی انسان‌ها می‌گذارند. بنابراین باید در انتخاب رنگ‌های محیط زندگی خود دقت کافی را داشته باشید. انتخاب یک رنگ می‌تواند طبع کاملاً متفاوتی را نسبت به رنگ‌های دیگر برای سرویس بهداشتی شما ایجاد کند.

برای مثال، انتخاب رنگ‌های قرمز، زرد یا نارنجی برای سرویس بهداشتی، طبعی گرم را به سرویس شما اعطا خواهد کرد. اما از آن سو انتخاب رنگ‌هایی مانند آبی و سبز، فضای استرس زدا و مطبوعی را برای شما فراهم خواهد کرد.

از طرفی، رنگ انتخابی باید با موادی که در ساخت سرویس بهداشتی استفاده شده است نیز متناسب باشد. برای مثال اگر از موادی مانند چوب یا سنگ در سرویس بهداشتی خود استفاده کرده‌اید، انتخاب رنگ‌های گرم برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

همچنین اگر قصد دارید کاشی‌های سرویس خود را به طور کامل با کاشی‌های جدید تعویض کنید، متحمل هزینه نسبتاً بالایی خواهید شد. بنابراین باید در انتخاب رنگ کاشی دقت کافی را داشته باشید تا در آینده رنگ کاشی‌ها شما را دل‌زده نکند.

بیشتر بخوانید:

تجهیزات ضروری سرویس بهداشتی

بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای سرویس بهداشتی خود در نظر بگیرید

اگر از شما بپرسند که رنگ مورد علاقه شما کدام است، احتمالاً یک رنگ خاص را ذکر خواهید کرد. ممکن است بخواهید رنگ موردعلاقه خود را برای کاشی‌ سرویس بهداشتی در نظر بگیرید. اما رنگ مورد علاقه شما ممکن است به هیچ وجه مناسب سرویس بهداشتی شما نباشد. در انتخاب بهرین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی، باید ابعاد سرویس را در نظر بگیرید. مثلاً ممکن است به رنگ‌های تیره علاقه داشته باشید، اما این رنگ‌ها به هیچ وجه برای سرویس‌های بهداشتی کوچک مناسب نیستند.

در ادامه، رنگ‌های مناسب برای سرویس بهداشتی و ویژگی‌های آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد.

سفید

سفید، اولین رنگی است که به ذهن هر کسی برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی می‌رسد. سادگی رنگ سفید، زیبایی خاصی را به سرویس‌های بهداشتی می‌بخشد که نمی‌توان از آن ایراد خاصی گرفت. همچنین می‌توانید رنگ سفید را با رنگ‌هایی مانند مشکی یا طوسی نیز تلفیق کنید تا سرویس شما زیباتر به نظر بیاید.

استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید یا آبی برای سرویس‌های کوچک بسیار مناسب است، چرا که این رنگ‌ها به خوبی نور را منعکس کرده و سرویس شما بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر خواهد آمد.

خاکستری

خاکستری، رنگی خنثی است کع می‌توانید آن را با سایر رنگ‌ها ترکیب کنید. ترکیب سفید و خاکستری نیز می‌تواند بسیار برای سرویس بهداشتی مناسب باشد.

سبز

سبز، رنگی است که در طبیعت بسیار یافت می‌شود. بنابراین اگر به طبیعت علاقه دارید و با دیدن رنگ سبز، آرامش خاصی به شما دست می‌دهد، می‌توانید از این رنگ در کاشی‌کاری سرویس بهداشتی خود استفاده کنید.

آبی

آبی، رنگ به شدت آرامش بخشی است. همچنین طیف‌های رنگ مختلف آبی را می‌توانید برای کاشی سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید. می‌توانید این طیف‌ها را در کنار یکدیگر استفاده کنید تا جلوه‌ای بی‌نظیر به سرویس بهداشتی خود ببخشید.

استفاده از آبی ملایم، برای سرویس‌های کوچک بسیار مناسب است. می‌توانید رنگ آبی را با رنگ‌هایی مانند سفید نیز ترکیب کنید.

زرد

رنگ‌های زرد یا طلایی می‌تواند به لوکس جلوه دادن سرویس بهداشتی شما کمک کند. ترکیب رنگ زرد با رنگ‌هایی مانند مشکی نیز می‌تواند جلوه زیبایی به سرویس شما بدهد.

مشکی

استفاده از رنگ‌های تیره مانند مشکی، برای سرویس‌های بهداشتی بزرگ بسیار مناسب است. در صورتی که ابعاد سرویس شما بزرگ است و از نورپردازی مناسبی نیز برخوردار است، انتخاب یک رنگ تیره مانند مشکی برای کاشی‌کاری سرویس شما مناسب است.

همچنین ترکیب آن با سفید نیز بسیار زیبا می‌شود.

قرمز

قرمز، رنگی است که آن را به ندرت در سرویس‌های بهداشتی مشاهده می‌کنید. بنابراین اگر می‌خواهید سرویس بهداشتی شما جلوه‌ای خاص داشته باشد، حتماً رنگ قرمز را در نظر بگیرید. ترکیب رنگ قرمز و مشکی می‌تواند بسیار برای کاشی سرویس بهداشتی مناسب باشد.

صورتی

ممکن است به هیچ وجه نخواهید به انتخاب این رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی فکر کنید، اما صورتی رنگی است که می‌توانید برای بخشیدن جلوه‌ای بسیار شاد به سرویس خود استفاده کنید. ترکیب رنگ‌های صورتی و سفید، فضای سرویس شما را شاد و جذاب خواهد کرد!

کرم

کرم رنگ دیگری است که خنثی بوده و می‌توان آن را در کنار سایر رنگ‌ها استفاده کرد. همچنین چون این رنگ نیز به خوبی نور را منعکس می‌کند می‌توانید از آن برای سرویس‌های کوچک استفاده کنید.

بنفش

بنفش نیز از آن دسته رنگ‌هایی است که کمتر در سرویس‌های بهداشتی مشاهده می‌کنید. اما با انتخاب صحیح طیف رنگ بنفش و همچنین استفاده از طرح‌های زیبا، می‌توانید جلوه‌ای را به سرویس بهداشتی خود ببخشید که در جای دیگری یافت نشود!

و در نهایت می‌توانید خلاقیت به خرج دهید

می‌توانید از یک رنگ خاص برای کاشی‌های سرویس بهداشتی خود استفاده نکنید. بلکه می‌توانید خلاقیت به خرج داده و از دو رنگ برای کاشی‌های خود استفاده کنید. مثلاً می‌توانید کاشی‌های سفید و سیاه را انتخاب کرده و آن‌ها را به صورت یک درمیان سفید و سیاه نصب کنید. استفاده از چندین رنگ در کنار هم و اصطلاحاً کاشی کاری به صورت رنگین‌کمانی نیز می‌تواند برای بعضی از سرویس‌های بهداشتی بسیار زیبا باشد.

بیشتر بخوانید:

طراحی دکوراسیون دستشویی

می‌توانید الگو‌های دیگری نیز برای نصب کاشی‌ها در نظر بگیرید تا سرویس بهداشتی شما زیباتر به نظر برسد.

کاشی‌های طرح موزاییک نیز می‌توانند جلوه فوق‌العاده‌ای را به کف سرویس بهداشتی شما بخشیده و سطح زیبایی آن را چندین پله ارتقا دهند. البته از این کاشی‌ها می‌توانید برای دیوار نیز استفاده کنید. کاشی‌های موزاییکی در طرح‌ها و ابعاد مختلف در دسترس هستند و انتخاب‌های بسیار زیادی پیش روی شما قرار دارد.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا توضیحات لازم برای انتخاب بهترین رنگ کاشی و اهمیت دقت در انتخاب رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی را ارائه دهیم. امید است پس از مطالعه این مطلب، بتوانید مناسب‌ترین رنگ را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید.

سؤالات متداول

چرا باید در انتخاب رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی دقت کرد؟

سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر منزل است که به دفعات زیادی در طول روز از آن استفاده می‌شود و رنگ کاشی‌ها می‌تواند در خلق‌وخوی انسان تأثیرگذار باشد. همچنین رنگ کاشی‌ها باید با ابعاد سرویس متناسب باشد.

بهترین رنگی که می‌توان برای کاشی سرویس بهداشتی در نظر گرفت چه رنگی است؟

بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی بستگی به عواملی مانند علایق شما و ابعاد سرویس بهداشتی دارد.

چه رنگ‌هایی را می‌توان در کاشی‌کاری سرویس بهداشتی با یکدیگر ترکیب کرد؟

استفاده از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و ترکیب آن با سایر رنگ‌ها

بهترین رنگ‌ها برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی کوچک و بزرگ کدام است؟

استفاده از رنگ‌ها روشن در سرویس‌های کوچک و استفاده از رنگ‌های تیره در سرویس‌های بزرگ توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری : Array