شرکت‌های سازنده فر، زمان ارائه محصول خود دفترچه راهنمای آن مدل را نیز به بازار ارائه می‌کنند که این دفترچه باید حتما توسط مصرف کننده به دقت مطالعه شود تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. همانطور که می‌دانید فر اخوان یکی از بهترین فرهای موجود در بازار ایران می‌باشد و مواردی همچون جوجه گردان فر اخوان و امکان تنظیم ساعت از کاربردی‌ترین آن‌ها است.

در این مقاله ما قصد داریم تا توضیحات لازم در رابطه با استفاده از فر اخوان را به شما ارائه داده و امکانات این فر و چگونگی استفاده از این امکانات را به شما آموزش دهیم.

ویژگی‌های فر اخوان چیست؟

فر اخوان دارای ویژگی‌های بسیار کاربردی است که در پخت و پز به شما کمک می‌کند. اخوان با رعایت اصول استاندارد جهانی فرهایی با کیفیت به بازار عرضه می‌کند و از نظر قیمت بسیار مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی هستند. در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت و امکانات و نحوه استفاده از فر اخوان را برای شما بیشتر شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

نصب فر توکار

یخ زدایی فر اخوان

در دفترچه‌ی راهنمای فر معمولا این ویژگی توضیح داده شده است و این قابلیت که نام دیگر آن دیفراست است، برای یخ زدایی مواد غذایی منجمد در بازه زمانی کوتاه استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این روش برای یخ زدایی مواد غذایی کمترین آسیب را به غذای شما می‌زند پس امکان بسیاری مهمی برای افرادی است که مواد غذایی خود را منجمد می‌کنند.

شاید کنجکاو شده باشید که چگونه عمل یخ زدایی در فرها انجام می‌شود؟!

به طور خلاصه در این حالت فر بدون فعال‌سازی المنت از طریق گردش هوای داخل فر توسط فن، غذاهایی که منجمد شده‌اند را بسیار سریع ذوب کرده و به بافت غذای شما کمترین آسیب را می‌زند.

المنت‌ها در فر اخوان چه نقشی را ایفا می‌کنند؟

المنت‌های پایین فر اخوان که مخفی هستند وظیفه متمرکز کردن حرارت در قسمت زیرین غذا را دارند و بیشتر برای مواردی همچون پخت و پزهای آرام استفاده می‌شوند. غذاهایی مثل خورشت‌ها و قیمه‌های گوشت از نمونه غذاهایی هستند که بیشتر توسط این المنت پخته می‌شوند.

ناگفته نماند که اگر غذاها نیاز به گرم شدن مجدد یا حتی برشته شدن داشته باشند نیز المنت‌های پایین می‌توانند به کار گرفته شوند.

همچنین استفاده از المنت‌های پایین و بالا برای پخت و پز غذاهای خمیری بسیار کاربردی هستند و معمولا غذاهایی مثل کیک، نان و انواع شیرینی‌ها برای پخت در بهترین حالت نیاز به استفاده از هر دو المنت را دارند.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد پخت کیک یا غذاهای ترکیبی را دارید حتما فر را از پیش گرم کنید.

نحوه استفاده از جوجه گردان فر اخوان

جوجه گردان فر اخوان جزو یکی از امکانات کاربردی این فر است که می‌تواند یک مرغ برشته شده لذیذ را به شما تحویل دهد. از آن‌جایی که طبخ مرغ در خانه همیشه سالم‌تر است و از طرفی ارزش غذایی بالاتری نیز می‌تواند داشته باشد نحوه استفاده از جوجه گردان فر اخوان یکی از مواردی است که در این مقاله به شما کاملا توضیح خواهیم داد.

در فر اخوان شما به راحتی می‌توانید یک مرغ کامل را با مرغوب‌ترین مواد طبخ کرده و مرغ بریان بسیار خوشمزه و لذیذی را داشته باشید اما برای انجام این کار ابتدا باید با اجزای بخش جوجه گردان آشنا شوید.

لامپ فر اخوان

 معمولا در تمامی انواع فرهای اخوان لامپی درون فر تعبیه شده است که وظیفه روشنایی داخل محیط فر را بر عهده دارد و به شما کمک می‌کند تا روند پخت غذای خود را بررسی کرده و در بهترین شکل ممکن آشپزی کنید. همچنین هنگام استفاده از جوجه گردان فر اخوان این ویژگی بسیار مهم و کاربردی می‌شود.

شلف‌های فر اخوان

 با توجه به ظرفیت فر و مدل آن شلف‌ها در فر متغییر می‌باشند و این شلف‌های یا همان طبقات فر برای تنظیم فاصله مواد غذایی با المنت هستند که به دلخواه شما قابل تنظیم هستند. توجه داشته باشید که شلف‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را قبل از گرم شدن فر از درون فر خارج کرده و درون فر رها نکنید اما سینی فر را حتما زیر مرغ قرار دهید تا از ریختن روغن به درون تنور جلوگیری شود.

سیخ جوجه گردان فر اخوان

 سیخ جوجه گردان مهم‌ترین قطعه برای پختن یک مرغ بریان لذیذ درون فر شما است. توجه داشته باشید که سیخ از وسط مرغ عبور کرده و گیره سر سیخ به خوبی سر و ته مرغ را به سیخ محکم کرده باشند تا مرغ به خوبی توسط سیخ گردان فر چرخانده شود.

تنظیم ساعت فر اخوان چگونه است؟

فر اخوان دارای دو حالت برای پخت انواع غذا است که شامل حالت‌های دستی و اتوماتیک می‌شوند و ما در این قسمت نحوه تنظیم ساعت فر اخوان را برای اجرای حالت اتوماتیک به شما آموزش خواهیم داد. اگر قصد استفاده از حالت اتوماتیک را داشته باشید باید ابتدا محدوده زمان پخت غذای خود را تنظیم کرده و سپس زمان پایان پخت را وارد کنید.

در حالت اتوماتیک فر قابلیت خاموش شدن خودکار را نیز دارد و پس از پایان تنظیم و وارد کردن زمان مورد نظر فر به صورت خودکار خاموش خواهد شد. همچنین برای تنظیم تایمر فر اخوان کلیدهای زیر را به خاطر داشته باشید:

  • کلید B1 برای تنظیم زمان هشدار یا همان Alarm
  • کلید B2 برای به عقب بردن زمان در تنظیم تایمر
  • کلید B3 برای به جلو بردن زمان در تنظیم تایمر
  • کلید Auto برای فعال‌سازی حالت اتوماتیک فر

بیشتر بخوانید:

بهترین محل نصب فر توکار

نکات ایمنی در رابطه با استفاده از فر اخوان

توجه داشته باشید که رعایت نکات ایمنی در نصب و استفاده از فر اخوان بسیار ضروری و مهم است و از این جهت مطالعه نکات ایمنی موجود در دفترچه راهنما را به شما توصیه می‌کنیم و در ادامه نیز به تعدادی از این نکات خواهیم پرداخت:

  • به هیچ عنوان از فر برای گرم کردن فضای منزل استفاده نکنید
  • از دستگیره‌ی فر برای جابه‌جا کردن فر و بیرون آوردن آن از داخل جعبه استفاده نکنید
  • برای حمل و جابه‌جایی فر از دستگیره‌های حمل تعبیه شده در کنار فر باید استفاده کنید
  • حتما پس از بیرون آوردن فر از داخل جعبه، سلامت دستگاه را به خوبی بررسی کنید
  • پس از باز کردن جعبه لوازم جانبی داخل فر را بررسی کنید مانند شلف، ریل، سیخ جوجه گردان، سینی و …
  • برای برداشتن ظروف درون فر از دستکش استفاده کنید
  • اگر از فر استفاده نمی‌کنید حتما آن را خاموش کنید

توجه داشته باشید که به نکات گفته شده در رابطه با استفاده از فر اخوان در این مقاله بسنده نکنید و حتما دفترچه راهنمای فر را به خوبی مطالعه کنید زیرا فرها بسته به مدل و نوعی که دارند کاربردها و امکانات متفاوتی دارند که ما در این مقاله فقط به عمومی‌ترین آن‌ها پرداختیم. همچنین رعایت اصول ایمنی مهم‌ترین بخش استفاده از فر است و حتما برای نصب فر از افراد کارشناس کمک بگیرید. برای خرید فر میتوانید از سایت فروشگاه چارسو اقدام کنید.

اشتراک گذاری : Array