هود یکی از اعضای جدا نشدنی آشپزخانه های امروزی است. مکش مناسب بو و بخار غذای در حال طبخ بر روی اجاق گاز را می توان یکی از اصلی ترین وظایف آن دانست. البته این تنها وظیفه هود نیست. هودها به طور کلی می توانند در کیفیت هوای خانه تأثیر گذارند. پس انتخاب یک هود مناسب و قوی بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

هود محدوده باعث تهویه مناسب در اطراف فضای آشپزخانه شما، از بین بردن بخار، دود، چربی و بیشتر از هوا می شود تا آشپزخانه شما راحت و تمیز باشد. پیدا کردن هود محدوده مناسب برای خانه شما می تواند سخت باشد، به ویژه اگر شما در مورد انواع مختلف هود دامنه موجود در بازار امروز نمی دانند. برای کمک به اطلاع شما، ما برخی از اطلاعات مفید در مورد پنج نوع متداول هود دامنه برای آشپزخانه شما را جمع آوری کرده ایم.

انواع مدل های هود آشپزخانه

قبل از اینکه به انواع مختلف هود برسیم، بیایید دو نوع تهویه را توضیح دهیم. یک سیستم تهویه دارای مجرا (کانال)، آن است که خارج از منزل است و در خارج از منزل در هوای آزاد قرار می گیرد. اگر قبلاً این سیستم را در آشپزخانه خود قرار نداده اید، اضافه کردن آن ممکن است زمان و هزینه بالایی برایتان داشته باشد. با این حال، کارایی آن در از بین بردن دود و رطوبت ممکن است برای افرادی که حجم زیادی از پخت و پز را انجام می دهند ارزشمند باشد.

یکی دیگر از گزینه های تهویه، سیستم بدون مجرا است. این یک سیستم بسته است و هوای آشپزخانه را از طریق یک فیلتر به داخل می کشد و آن را از فضای آشپزخانه دور می کند. با اینکه نوع بدون مجرا اثر مکش کمتری در رفع دود و آلودگی ها نسبت به مدل مجرا دار دارد، این واقعیت که می توان بدون هیچ مجرای خارجی نصب کرد، نوع تهویه بدون مجرا را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است. هنگام انتخاب مدل هود خود، نوع تهویه آشپزخانه، مقدار بودجه و همچنین اولویت های شخصی خود را در نظر بگیرید.

هود زیر کابینتی

هود زیر کابینتی در بالای اجاق گاز و در بین کابینت های بالایی جای می گیرد. اندازه گیری دقیق ابعاد موجود در ناحیه زیر کابینت، هنگام انتخاب این مدل هود از اهمیت بالایی برخوردار است. در بیشتر موارد این نوع هود باعث صرفه جویی در فضا می شود و گزینه مناسبی برای افرادی است که دارای محدودیت فضا هستند.

هود جزیره ای

هود جزیره ای از سقف آویزان می باشد و بهترین راه برای تهویه زمانی است که شما یک آشپزخانه جزیره ای شکل دارید. بسیاری از مدل ها مانند شیشه ای، فلزی منحنی شکل و هود جزیره ای سنتی برای خرید در دسترس هستند. سیستم تهویه این هود به صورت کاملاً عمودی و بدون نیاز به دیوار یا کابینت است. از نظر زیبایی و هارمونی، هود جزیره ای فوق العاده عالی است.

هود دیواری

این هود معمولاً در کنار دیوار به صورت عمودی یا شیب دار (مورب) نصب می شوند. در این سبک، دیگر خبری از کابینت نیست و هود با دارا بودن مجرا به صورت عمودی به سقف متصل می شود. این هود همچنین با نام هود شومینه ای نیز مشهور است. همچنین، این هود اغلب نصب آسان تری دارد، زیرا شما مجبور نیستید برای جاسازی آن کابینت را برش دهید.

هود تلسکوپی

برای آشپزخانه های فاقد فضای مناسب برای قرار دادن یک سیستم تهویه، هود تلسکوپی می تواند راه حلی ایده آل باشد. این هود در کنار سطح اجاق گاز نصب می شود و به جای بالا رفتن دود و بخار به سمت پایین یا به سمت کنار حرکت می کند. در حالی که این انتخاب عالی برای آشپزخانه های کوچک است، توجه داشته باشید که این مدل تنها قابل استفاده برای یک اجاق گاز می باشد.

بهترین مارک هود آشپزخانه چیست؟

اخوان: شرکت بزرگ اخوان با وجود نیروهای متخصص و کارآزموده توانسته خود را به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هود در سراسر کشور تبدیل کند. این شرکت با تولید انواع هود زیر کابینتی، جزیره ای، تلسکوپی، مورب و موارد دیگر، بخش بزرگی از بازار فروش تجهیزات آشپزخانه را به خود اختصاص کند. اخوان با استفاده از آخرین فناوری های ساخت هود و با برخورداری از قطعات خارجی و با کیفیت، توانسته است نیازهای مشتریان خود را در طول همه این سال ها برآورده کند. هود اخوان دارای گارانتی 24 ماهه است.

بیمکث: برند بیمکث در سال 1360 به طور تخصصی وارد تولید و طراحی انواع هود آشپزخانه شد. این شرکت با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات در ساخت هود، توانسته در طول این سال‌ها به یکی از مشهور ترین برندهای تولید هود تبدیل شود. هود بیمکث نسبت به رقبا، مجهز به موتور تقویت شده بی‌صدا است که به عنوان تکنولوژی منحصر به فردش شناخته می شود. همچنین، قابلیت نصب فیلتر زغالی جهت تصفیه هوای آشپزخانه و استفاده از تکنولوژی SMD برای نورپردازی نیز از دیگر مزایای محصولات این شرکت است. هود بیمکث دارای گارانتی 25 ماهه است.

استیل البرز: برند استیل البرز به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان هود شناخته می شود. هود استیل البرز در انواع مورب، شومینه ای، زیرکابینتی و موارد بیشتر به بازار عرضه شده است. از جمله مهمترین مزیت های هود استیل البرز، قدرت مکش زیاد و کم بودن صدای هود در هنگام کار است. همچنین در کنار قابلیت بالا، زیبایی و لوکس بودن نیز از دیگر ویژگی های محصولات این شرکت بزرگ است. هود استیل البرز دارای گارانتی 24 ماهه است.

کن: برند کَن یکی از اولین تولید کنندگان هود در کشور به حساب می آید که موتور هودهای خود را با طراحی کشور ایتالیا به بازار عرضه می کند. از جمله انواع هود کن را می توان به مدل های شیشه ای و استیل در رنگ های مشکی و سفید اشاره کرد. از ویژگی های مهم هود کن می توان صدای بسیار کم دستگاه در حین کار را نام برد. محصولات این شرکت در کنار دوام بالا، زیبایی و تناسب را به آشپزخانه هدیه می کند. هود کن دارای گارانتی 24 ماهه است.

وایز: از برندهای وارداتی بازار وایز (Wise) است که به عنوان یکی از پیشگامان تولید هود شناخته می شود. هود وایز بر حسب معماری و شرایط تهویه مناسب آشپزخانه طراحی می شوند. هودهای این شرکت با فناوری سوپرسایلنت (حداقل صدا) با موتور و پروانه فلزی به بازار عرضه می شوند. بدنه هودهای وایز تمام استیل بوده و دارای موتور بسیار قدرتمندی هستند. همچنین از نظر قدرت مکش و جذب بو و آلودگی ها نیز هود وایز فوق العاده عالی است. هود وایز دارای ١٨ ماه گارانتی و ٦٠ ماه خدمات پس از فروش است.

درخشان: برند درخشان از 1382 با توجه به نیازهای مردم، وارد تولید تجهیزات آشپزخانه شد. در این بین نیز درخشان توانست با داشتن نیروهای متخصص و مدیریت قوی، به برندی مطرح در طراحی و تولید هود تبدیل شود. از مهم‌ترین مزیت های هودهای درخشان می توان به زیبایی و داشتن هارمونی آن با فضای آشپزخانه است. همچنین از منظر عملکرد نیز، هودهای درخشان دارای مکش و قدرت مناسبی برای جذب بو و آلودگی ها است. هود درخشان دارای گارانتی 24 ماهه است.

لتو: از دیگر تجهیزات وارداتی به کشور، هودهای برند لتو (Leto +) است. هودهای این شرکت در انواع زیر کابینتی، شومینه ای، جزیره ای و تلسکوپی در طراحی های مدرن و شیک تولید می شوند. در واقع هدف اصلی لتو، ایجاد تحول در تجهیزات خانگی و تغییر در زندگی مردم است. از این جهت، این برند بزرگ از سال 1933 با توجه به معیارهای زیبایی و عملکردی، اقدام به تولید انواع هودهای آشپزخانه کرده است. هود لتو دارای گارانتی 18 ماهه است.

از کجا هود آشپزخانه بخریم

امروزه برای خرید هر وسیله ای می توانید از دو روش خرید حضوری و خرید اینترنتی استفاده کنید. برای تهیه تجهیزات آشپزخانه به ویژه هود آشپزخانه، می توانید سَری به خیابان سهروردی شمالی بزنید، همچنین ممکن است در هر قسمت از شهر نیز مغازه هایی برای خرید هود وجود داشته باشد.

به جای صرف زمان و هزینه اضافی جهت طی مسافتی برای حضور در مغازه، به خرید اینترنتی فکر کنید. شما به راحتی می توانید از طریق وب‌سایت های فروش آنلاین انواع مدل ها، قیمت ها و مشخصات هر یک از محصولات را مشاهده کرده و بسته به نیاز خود هود مورد نظرتان خریداری کنید.

قیمت هودهای آشپزخانه

بازه قیمت هودهای آشپزخانه بسته به ویژگی ها، برند، کشور سازنده و گارانتی متفاوت خواهد بود. یقیناً برندهای خارجی و معتبر بازار قیمت بیشتری از محصولات دیگر دارند. با این حال، در زمان خرید سعی کنید از جشنواره تخفیف های ویژه استفاده کنید تا محصول مورد نظرتان را با قیمت کمتری خریداری کنید.

ویژگی و مشخصات هود آشپزخانه

  • تایمر خودکار: این ویژگی پس از یک دوره زمانی مشخص، فن را خاموش می کند.
  • چراغ های هالوژن و نورپردازی: چراغ ها را برای دیدن آنچه که شما در حال آشپزی هستید آسان تر می کند. هنگام استفاده از اجاق، نور مخصوص شب روشنایی نرمی را ایجاد می کند.
  • CFM: میزان جریان هوایی برای تهویه مناسب که توسط یهود انجام می گیرد، این مقیاس در فوت مکعب در دقیقه محاسبه می شود. CFM بالاتر و جریان هوا بیشتر به معنی تهویه سریع تر است.
  • کنترل های لمسی الکترونیکی: ارائه عملیات دقیق و توانایی پیش تنظیم در زمان های مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهد.
  • فن با سرعت متغیر با سنسورهای حرارتی: هود های آشپزخانه دارای حداقل دو سرعت فن، بالا و پایین هستند. در تغییرات سرعت، حسگرها به طور خودکار باعث افزایش سرعت و یا صدای زنگ در زمانی که گرما بیش از حد ممکن است را اجرا می کنند.
  • عملیات خنک: ویژگی های عایق برای عملیات آرام.
  • قطع اتوماتیک: بعد از مدت زمان مشخص، فن خاموش می شود.
  • خود تمیزکاری / عملیات ضدعفونی کردن: ویژگی از هود است که به طور خودکار برنامه ریزی جهت تمیز کاری را انجام می دهد.
  • مانیتور فیلتر و چراغ نشانگر: نشان می دهد که وقت آن رسیده است که فیلتر را جایگزین کنید.

اهمیت خرید هود آشپزخانه

بوی پخت و پز غذا همه اعضای خانواده و مهمانان را گرسنه می کند، ولی اگر این بوی خوش با دود اضافی، رطوبت و گرمای بیش از حد همراه باشد، همه افراد مسلماً از خانه فرار خواهند کرد. راه حل اساسی در این گونه موارد خرید یک هود مناسب است. هود آشپزخانه یکی از لوازم خانگی است که در قسمت بالای سطح پخت و پز قرار دارد تا با استفاده از سیستم مکش بتواند دود و آلاینده های ناشی از طبخ غذا به خارج از آشپزخانه حرکت دهند و مانع از نشستن آنها بر روی سطوح کابینت شوند. برای این منظور، انواع مختلفی از هود با طرح های مختلف و ویژگی های گوناگون همانند روشنایی یکپارچه، سرعت متغیر فن، سنجش اتوماتیک و موارد بیشتر در بازار موجود هستند؛ بنابراین بر حسب نیازهای موجود و مقدار بودجه خود، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

اشتراک گذاری : Array