حتما مدلهای روشویی و پایه قدیمی را دیده‌اند. این مدلها اکثرا از جنس چینی بودند. اما این روزها با تولید روشویی‌های کابینت‌دار، سنگ‌های طبیعی و متنوع استفاده می‌شوند. اگر قصد خرید روشویی دارید، باید در مورد نوع سنگ آن هم تصمیم بگیرید. در این مقاله چارسو، برای آشنایی کامل با انواع سنگ روشویی کابینتی با ما همراه باشید.

متریال رایج در ساخت روشویی

در مقاله راهنمای خرید روشویی گفتیم که انواع چینی، سرامیک، استیل و حتی چوب برای ساخت کاسه روشویی کاربرد دارند. اما در این مطلب قرار است به طور تخصصی با سنگ‌های طبیعی مورد استفاده در روشویی آشنا شویم. سنگ‌ طبیعی یک انتخاب عالی، لوکس و البته با قیمت بالا است. اول ببینیم مزیت روشویی سنگی نسبت به سایر روشویی‌ها چیست؟

مزایای روشویی با سنگ طبیعی

این مدل شامل یک تکه بزرگ سنگ است که با ظرافت و زیبایی تراشیده می‌شود. به همین دلیل روشویی سنگی درست مثل یک اثر هنری در خانه شما می‌درخشد. زیبایی سنگ طبیعی، با مواد ترکیبی و صنعتی قابل مقایسه نیست. در نتیجه:

  • روشویی سنگی تاثیر فوق‌العاده‌ای بر دکوراسیون خانه شما دارد.
  • معمولا خط و خش نمی‌گیرد و رنگ خود را از دست نمی‌دهد
  • در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.
  • طول عمر آن زیاد است و در طولانی مدت به زیبایی روز اول باقی می‌ماند.

معایب روشویی سنگ طبیعی

در کنار مزایا، باید به معایب روشویی سنگی هم اشاره کنیم. این مدل وزن بالایی دارد. از طرفی برای نگهداری و نظافت نیز دقت بیشتری می‌طلبد. بهتر است برای شستشو، از شوینده‌های مناسب استفاده کنید.

 و آخرین عامل قیمت است. خرید روشویی سنگی هزینه بالاتری برایتان دارد. البته می‌توانید نوع سنگ و مدل را با توجه به بودجه خودتان انتخاب کنید.

روشویی کابینتی سنگی

انواع سنگ طبیعی مورد استفاده در روشویی

نیازی نیست برای خرید روشویی سنگی به متخصص تبدیل شویم. همین که با سنگ‌های رایج و ویژگی هر کدام آشنا باشیم کافی است. ما این کار را برایتان ساده کرده‌ایم. سنگ‌های طبیعی مورد استفاده در روشویی به شرح زیر هستند.

سنگ سیمکان سنگ سیمکان

سیمکان از خانواده مرمریت است. معدن این سنگ در استان فارس ( شهرستان بوانات) قرار دارد. در مورد ویژگی‌ها باید بدانید که سیمکان یکی از مرمریت‌های بسیار مقاوم و پرطرفدار است. طیف رنگی سنگ، کرم روشن و گاهی مایل به بژ می‌باشد. بافت طبیعی سیمکان با لایه براق اپوکسی، یک روشویی باشکوه و بی‌نقص ایجاد می‌کند.

سنگ پرشین سیلک سنگ پرشین سیلک

اگر به طیف رنگی طوسی علاقه دارید، روشویی سنگی پرشین سیلک مناسب شماست. این سنگ طبیعی از معادن نیریز فارس استخراج می‌شود. مقاومت سایشی بالا، جذب پایین آب و قیمت مناسب از ویژگی‌های پرشین سیلک هستند. این سنگ در حال حاضر یکی از پرمصرف‌ترین متریال ساختمانی و دکوراسیون در ایران است.

سنگ دیپلمات سنگ دیپلمات

این سنگ مرمریت یکی از زیباترین طرح و نقش‌ها را دارد. رنگ خاکستری در کنار هاله‌های طوسی و صورتی کمرنگ جلوه بسیار چشم‌نوازی ایجاد کرده‌اند. دیپلمات به دلیل رنگ روشن و خاص، طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل قیمت آن نسبتا بالاتر است. معدن این سنگ دکوراتیو، آباده در استان فارس می‌باشد.

سنگ مرمر سفید روشویی سنگ مرمر سفید

این سنگ یکی از زیباترین و خالص‌ترین سنگ‌های جهان است؛ که بهترین معادن آن در ایران و ایتالیا قرار دارند. مقاومت و سختی، صیقل پذیری، و رنگ زیبا و روشن از ویژگی‌های مرمر سفید هستند. این سنگ در گروه لوکس و گرانقیمت قرار دارد.

سنگ گرانیت ماگما بلک سنگ گرانیت ماگما بلک

این سنگ وارداتی است و از کشور برزیل خریداری می‌شود. معمولا مشتریان شیفته رنگ خاص و بافت بی‌نظیر ماگما بلک هستند. زمینه کرم با لکه‌های مشکی و طوسی ترکیب جذابی ساخته است. ماگما بلک در برابر گرما، سرما، ضربه و… کاملا مقاومت دارد. لذا در انواع نمای داخلی و خارجی، سنگفرش، سرویس بهداشتی، میز و کانتر آشپزخانه استفاده می‌شود.

سنگ روشویی مشکی سنگ گلدن بلک

برای روشویی مشکی، مرمریت گلدن بلک بهترین انتخاب است. رگه‌های طلایی و سفید روی زمینه مشکی جلوه بی‌نظیری ایجاد کرده‌اند. معمولا معماران و طراحان از گلدن بلک در پروژه‌های خاص و لوکس استفاده می‌کنند. روشویی طبیعی این سنگ می‌تواند شکوه‌بخش دکوراسیون شما باشد. معدن مرمریت گلدن بلک در کاشان قرار دارد.

روشویی سنگ طبیعی

سنگ روشویی از نظر نحوه نصب

بعد از تراشیدن و صیقل سنگ، روشویی آماده است و نوبت به نصب می‌رسد. سنگ‌ها به دو روش روی روشویی قرار می‌گیرند:

  • توکار: این مدل به صورت یکپارچه و همراه با روشویی طراحی می‌شود. در واقع سنگ متصل به کابین است و درون آن قرار می‌گیرد.
  • روکار: سنگ روکار یا رومیزی، به صورت مجزا طراحی می‌شود. این مدل را باید روی سطح کابین قرار داد. معمولا همراه این مدل از شیرآلات پایه بلند استفاده می‌شود.

نکته: البته برای فضاهای کوچک، مدل روشویی وال هنگ هم در بازار موجود است. اما معمولا برای این مدل از سنگ طبیعی استفاده نمی‌شود. چون سنگ وزن بالایی دارد و برای نصب روی دیوار مناسب نیست.

روشویی سنگی روکار

سنگ روشویی از نظر فرم

در کنار جنس سنگ طبیعی، شما می‌توانید طرح و فرم روشویی را نیز انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که شکل پذیری سنگ طبیعی محدود است. به همین دلیل معمولا تنوع روشویی سنگی از نظر فرم کمتر است. اکثر مدلها به صورت دایره، بیضی و مستطیل هستند. البته نگران انتخاب طرح نباشید. بافت و زیبایی سنگ طبیعی به قدری بالاست که برای جذابیت، نیازی به فرم‌های عجیب ندارد.

خرید آنلاین انواع روشویی کابینتی

اگر به دنبال خرید مطمئن کابین روشویی هستید حتما سری به فروشگاه چارسو بزنید. در این سایت انواع روشویی با قیمت مناسب و مشخصات کامل در اختیار شما هستند. مراحل خرید و ارسال از چارسو کاملا آنلاین و بدون نیاز به خروج از خانه انجام می‌شود. با ضمانت اصالت کالا، پشتیبانی و ۷ روز مهلت بازگشت، برای یک تجربه عالی در کنارتان هستیم.

اشتراک گذاری : Array