برای انتخاب سینک مناسب، بهتر است تفاوت مدلها را بدانید. قبل‌تر راجع به تفاوت سینک توکار و روکار توضیح دادیم. در این مطلب قرار است به بررسی سینک فانتزی بپردازیم. برای آشنایی با این سینک‌ها، تفاوت سینک فانتزی و نیمه فانتزی و مقایسه با ما همراه باشید.

سینک فانتزی چیست؟

به سینک‌هایی با ورقه ضخیم، اصطلاحا فانتزی گفته می‌شود. چرا؟ چون ضخامت بالای ورقه امکان ایجاد طرح‌های خلاقانه و جدیدتری را می‌دهد. از طرفی عمق و گودی سینک فانتزی می‌تواند بیشتر باشد. و عمق بیشتر یعنی کارایی بهتر در حین استفاده. ضخامت سینک‌های فانتزی ۰.۸ میل به بالا هستند.

سینک نیمه فانتزی چیست؟

نیمه فانتزی چیزی مابین سینک‌ظرفشویی معمولی و فانتزی است. این مدلها طرح‌های متوسط و ظاهر تقریبا مشابه سینک‌ظرفشویی فانتزی دارند. اما عمق و ضخامتشان از سینک معمولی بیشتر است. سینک نیمه فانتزی با ضخامت ورقه ۰.۶ و ۰.۷ میل تولید می‌شود.

سینک نیمه فانتزی چیست

تفاوت سینک فانتزی و نیمه فانتزی

شاید هنوز ندانید بین سینک نیمه فانتزی و فانتزی کدام را باید بخرید! نگران نباشید در این قسمت قرار است مقایسه کاملی بین این دو مدل داشته باشیم. تفاوت اصلی دو سینک در ضخامت و عمق است. اما همین دو عامل فرق‌های زیادی را به همراه دارد:

۱. از نظر عمق و ضخامت

همانطور که اشاره کردیم ضخامت بالای ۰.۸ مربوط به سینک‌های فانتزی است. این مدل گودی بیشتر از ۱۶ سانتی‌متر دارد. عمق این سینک‌ها گاها به ۲۲ سانتی‌متر هم می‌رسد. در نتیجه فضای بیشتری برای شستشوی ظروف در اختیار شماست. سینک‌ظرفشویی نیمه‌فانتزی ۰.۶ یا ۰.۷ ضخامت و بین ۱۲ تا ۱۶ سانتی‌متر گودی دارد.

۲. از نظر طرح و مدل

در هر دو مدل سینک طرح‌های متنوعی یافت می‌شود. اما اگر به سبک‌های خاص و جدید علاقه دارید، بهتر است یک سینک فانتزی خریداری کنید. برای تولید این سینک‌ها محدودیت بسیار کمتر است. لذا از انواع قالب بروز و خلاقانه استفاده می‌شود. سینک‌های نیمه فانتزی در رتبه بعدی جذابیت طرح دارند. و در آخر مدلهای ساده هستند که در سینک‌های معمولی یافت می‌شوند.

۳. از نظر کیفیت

ممکن است جنس مواد در هر دو سینک‌ظرفشویی یکسان باشد. اما در هر حال ضخامت ورقه در کیفیت تاثیرگذار است. ورقه نازک تحمل کمی در برابر ضربه و گرما دارد، وزن کمتری تحمل می‌کند و ممکن است در اثر ضربه دچار فرورفتگی شود. پس اگر به دنبال سینکی با طول عمر بالا می‌گردید، مدلهای فانتزی انتخاب مطمئن‌تری هستند.

۴. از نظر قیمت

طبیعتا قیمت با توجه به طراحی و کیفیت تفاوت دارد. مدلهای فانتزی گران‌ترین گروه سینک‌ظرفشویی هستند. اما با توجه به دوام و ماندگاری، این هزینه هدر نمی‌رود. مدلهای نیمه فانتزی قیمت پایین‌تری دارند. اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است مدلهای نیمه فانتزی را بررسی کنید.

سینک فانتزی چیست

بهترین سینک آشپزخانه را از کجا بخریم؟

اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید سری به مقاله راهنمای خرید سینک بزنید. در آخر برای خرید انواع سینک توصیه می‌کنیم به فروشگاه آنلاین چارسو مراجعه کنید. در این سایت برندهای معتبر سینک، مدلهای متنوع، و اطلاعات دقیق هر محصول قابل مشاهده هستند. ضمانت اصالت کالا و ۷ روز مهلت بازگشت نیز به تمام خریدارن ارائه می‌شود. برای یک انتخاب مطمئن در کنار شما هستیم.

اشتراک گذاری : Array