حتما اجاق گازهای مبله قدیمی را از نزدیک دیده‌اید. در این مدل فر متصل به اجاق گاز بود و احتیاجی به نصب نداشت. اما فرهای توکار امروزی به صورت مجزا ارائه می‌شوند؛ با امکانات تخصصی و جلوه زیباتر. سوال اینجاست که فرهای مدرن را در کدام بخش آشپزخانه نصب کنیم؟ برای بررسی بهترین محل نصب فر توکار، از دو منظر فنی و دکوراسیون با ما همراه باشید.

آشنایی مختصر با فر توکار

قبلا در مقاله همه چیز درباره انواع فر با این مدلها آشنا شدیم. فر توکار درون فضای مخصوص قرار می‌گیرد. حالا مزیت این نوع نصب چیست؟

  • اول اینکه فضای اضافی روی کابینت و کانتر اشغال نمی‌شود.
  • دوما فر همراستا با کابینتها قرار می‌گیرد؛ که این هماهنگی جلوه بسیار شیک و مرتبی به آشپزخانه می‌دهد.
  • و در آخر اینکه فقط درب فر قابل مشاهده است؛ در نتیجه نظافت این مدلها بسیار سریع انجام می‌شود.

بهترین محل نصب فر توکار کجاست؟

هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که بگوید فر شما باید حتما در این بخش نصب شود! حالت‌های متنوعی برای نصب فر توکار وجود دارد. انتخاب بهترین حالت به شرایط شما بستگی دارد. شرایطی مثل میزان استفاده‌تان از فر، مساحت آشپزخانه، نوع کابینت‌هایی که دارید و… پس بهتر است با حالت های مختلف نصب آشنا شویم، تا خودتان بهترین نوع را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

۱. نصب در کابینت‌های بلند

معمولا در عکس‌های ژورنالی و آشپزخانه‌های مدرن، این نوع نصب دیده می‌شود. جلوه نصب فر در کابینت واقعا زیباست. اما به شرطی که فضای کافی داشته باشید. کابینت‌های بلندی که تا سقف ادامه دارند، برای آشپزخانه کوچک مناسب نیستند. چون فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

مزایا و معایب

  • به دلیل نصب در ارتفاع، خطری کودکان را تهدید نمی‌کند
  • تاثیر فوق‌العاده‌ای بر دکور فضا دارد
  • استفاده راحت و آسان در حین استفاده
  • نیاز به مساحت بالای آشپزخانه
نصب فر توکار
عکس فر توکار در کابینت

۲. نصب فر توکار در جزیره

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند فر توکارشان در دید نباشد. در اینصورت می‌توان فر را پایین جزیره نصب کرد. اتفاقا این سبک نصب هم بسیار رایج است. اگر در آشپزخانه جزیره دارید، با این راهکار می‌توانید بهترین استفاده را از آن کنید. و در عوض فضای کابینت را برای قرار دادن سایر لوازم و ظروف استفاده کنید. فقط حواستان باشد در این حالت، باید دسترسی مناسب برق را هم در نظر بگیرید.

مزایا و معایب

  • فضایی ایده و آل و بهینه برای نصب
  • استفاده مفید از جزیره آشپزخانه
  • نیاز به دسترسی برق در بخش جزیره
نصب فر در جزیره آشپزخانه
عکس فر توکار در کابینت جزیره

۳. نصب در پایین گاز رومیزی

حالت بعدی نصب در پایین گاز رومیزی است. اگر دوست دارید تجهیزات پخت و پزتان کنار هم باشند این مدل را انتخاب کنید. نصب در کابینت پایین، برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربردی است. در این حالت هیچ نیازی به کابینت‌های سرتاسری و بلند ندارید. فقط به دلیل نصب در ارتفاع پایین، حواستان به کودکان باشد. (البته فرهای توکار امروزی معمولا قفل کودک دارند)

بیشتر بخوانید:

طرز استفاده از فر توکار

مزایا و معایب

  • مناسب برای آشپزخانه های کوچک
  • دسترسی سریع و آسان هنگام پخت و پز
  • دسترسی به انواع اتصال گاز و برق
  • خطر برخورد کودک به دلیل ارتفاع پایین
مزایا و معایب فر توکار

۴. نصب فر توکار در کنار ماکروفر

اگر هم ماکروفر و هم فر توکار دارید، می‌توانید آنها را کنار هم نصب کنید. مخصوصا اگر رنگ و سبک این دو متناسب با هم باشند. برای اینکار معمولا فر و ماکروفر را به صورت ساید یا روی هم نصب می‌کنند. از طرفی، بعضی از خانواده‌ها از فرهای دوقلو (ساید بای ساید) استفاده می‌کنند. در این صورت هم نصب باید به همین روش (کنار یا روی هم ) باشد.

مزایا و معایب

  • جلوه شیک و حرفه‌ای در آشپزخانه
  • اشغال بخشی از فضای کابینت‌ها
دکوراسیون آشپزخانه
عکس فر توکار در کابینت

۵. نصب فر توکار در کابینت دربسته

قرار دادن فر توکار در کابینت دربسته توصیه نمی‌شود. اما عده‌ای ترجیح می‌دهند فر از دید پنهان باشد، یا یکپارچگی کابینت‌ها حفظ شود. فقط در صورتی از این نصب استفاده کنید که میزان استفاده‌تان از فر زیاد نباشد. می‌توانید برای درب این کابینت، از درب‌های مخصوص (فنری، کشویی و…) استفاده کنید. حواستان باشد در حین کار با فر، حتما درب کابینت را باز بگذارید تا تهویه انجام شود.

بیشتر بخوانید:

تمیز کردن فر توکار

مزایا و معایب

  • حفظ یکپارچگی کابینت‌ها
  • دسترسی سخت برای استفاده مکرر
فر مخفی آشپزخانه

سایر ملاحظات برای بهترین محل نصب فر توکار

برای نصب فر توکار حتما از متخصصین ماهر کمک بگیرید. در انتخاب محل نصب به ارتفاع مناسب توجه کنید. ارتفاع باید به گونه‌ای باشد که هم باز و بسته کردن درب فر برایتان ساده باشد، و هم محتویات داخل فر را ببینید.

بهترین محل نصب فر باید نزدیک به کانتر باشد. چرا؟ چون وقتی ظرف داغ را از فر خارج می‌کنید، بتوانید آن را به سرعت روی سطح مناسبی قرار دهید. و در آخر اینکه به تهویه مناسب و اتصالات برق هم توجه کنید.


خرید فر توکار ایرانی باکیفیت

اگر هنوز فر مناسبی پیدا نکردید، حتما سری به فرهای توکار ایرانی بزنید. این روزهای برندهای اخوان، استیل البرز و.. مدلهای بسیار متنوع و تخصصی تولید می‌کنند. جدیدترین مدلهای فر توکار را می‌توانید در فروشگاه آنلاین چارسو بررسی کنید.

ما در چارسو تلاش می‌کنیم با ارائه اطلاعات دقیق، ضمانت اصالت کالا، مهلت تست و تحویل اکسپرس، تجربه بی‌نظیری در خرید تجهیزات آشپزخانه برایتان رقم بزنیم.

سوالات متداول

ساخت باکس فر توکار در کابینت را خودمان میتوانیم انجام دهیم؟

برای ایجاد یا ساخت باکس فر توکار در کابینت باید ابعاد را به درستی و دقیق اندازه گیری کرده و با ابزار مناسب باکس مورد نظر را بسازید. به همین دلیل اگر فردی فنی نباشید یا در صورت نداشتن ابزار، این کار بسیار مشکل است.

بهترین جای فر توکار در کابینت کجاست؟

بهترین محل نصب فر باید نزدیک به کانتر باشد تا وقتی ظرف داغ را از فر خارج میکنید آن را روی کانتر بگذارید. دسترسی به منبع انرژی و تهویه مناسب نیز باید ایجاد شود.

فر توکار کنار یخچال ممکن است مشکل ایجاد کند؟

در بسیاری مواقع فرهای بخصوص نصب فرهای دابل، کابینت کنار یخچال را برای نصب انتخاب می‌کنند. در هر صورت بهتر است برای نصب فرتوکار در کنار یخچال از یک متخصص نظر بگیرید.

اشتراک گذاری : Array