گاز رومیزی شیشه ای از مدلهای بسیار جذاب و امروزی است. اما نگرانی بابت شکستن شیشه، مشتریان را دچار تردید می‌کند. در این مطلب از چارسو قرار است یکبار برای همیشه، این مساله را مشخص کنیم. پس برای بررسی علت شکستن گاز شیشه ای و احتمال وقوع آن با ما همراه باشید.

گاز شیشه ای از چه متریالی ساخته می‌شود؟

برای درک بهتر، نوع شیشه استفاده شده در گازها را بررسی کنیم. طبیعتا این شیشه، با ظروف شیشه‌ای تفاوت دارد. حرارت و شعله، عضو جداناپذیر اجاق گاز هستند. به همین دلیل تولیدکنندگان از شیشه‌های مقاوم به حرارت استفاده می‌کنند.

شیشه سکوریت استفاده شده در گاز شیشه ای، ضخیم، مقاوم به حرارت و ضربه است. البته این مقاومت در حد استاندارد اعمال می‌شود؛ نه حرارت و ضربه شدید. در کل با استفاده صحیح از گاز رومیزی شیشه ای، می‌توانید مطمئن باشید که مشکلی پیش نخواهد آمد.

بررسی علت شکستن گاز شیشه ای

حتما می‌پرسید: پس اگر شیشه سکوریت مقاوم است، چرا موردهایی از شکستن گاز شیشه ای دیده شده؟

بله شکستگی و ترک برداشتن شیشه گاز به ندرت اتفاق می‌افتد. این وسیله هم مانند هر تجهیزات دیگری احتمال آسیب دارد. در این بخش علت شکستن گاز شیشه ای را در ۶ مورد بررسی می‌کنیم. (برای مقایسه انواع گاز، سری به مقاله گاز شیشه ای بهتر است یا استیل بزنید)

۱. کیفیت شیشه

رایج ترین علت شکستن گاز شیشه ای، کیفیت خود شیشه است. توصیه می‌کنیم برای اطمینان، محصولتان را از برندهای معتبر ایرانی و خارجی انتخاب کنید. گاز شیشه ای اخوان، استیل البرز، کن و درخشان از نمونه تولیدکنندگان باکیفیت داخلی هستند. از طرفی برندهای معتبر، گارانتی و خدمات پس از فروش به شما ارائه می‌دهند.

۲. سوراخ کردن با دریل

ایجاد سوراخ روی شیشه گاز رومیزی منجر به خرد شدن صفحه می‌شود. هرگز هنگام نصب و در زمان استفاده، سوراخی روی گاز شیشه ای ایجاد نکنید.

۳. ضربه شدید و سقوط اشیا

سقوط اشیای سنگین و ضربه‌های شدید می‌تواند علت شکستن گاز شیشه ای شما باشد. توصیه میکنیم در کابینت بالای گاز رومیزی، اشیای سنگین قرار ندهید. به این ترتیب احتمالا سقوط اشیا کم می‌شود.

۴. تغییر دمای سریع

متریال شیشه به تغییر دما حساس است. در استفاده از گاز شیشه ای حواستان به تغییر دمای ناگهانی باشد. مثلا اگر شعله‌ها روشن هستند و حرارت شیشه بالاست، مراقب باشید مایعات سرد روی صفحه نریزد.

علت شکستن گاز شیشه ای

۵. نصب غیراستاندارد

علت شکستن گاز شیشه ای ممکن است نصب غیراصولی باشد. مثلا: تناسب نداشتن برش کابینت با اندازه گاز شیشه‌ ای. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای نصب، از متخصصان همان برند کمک بگیرید.

۶. حرارت برگشتی

و آخرین علت شکستن گاز شیشه ای حرارت برگشتی است. وقتی شما قابلمه‌ای بسیار بزرگ روی شعله کوچک قرار دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ بخشی از حرارت از زیر قابلمه به سطح شیشه گاز منتقل می‌شود. این حرارت زیاد می‌تواند به صفحه آسیب برساند. مخصوصا اگر همزمان تمام شعله ها روشن باشند.

پس حواستان باشد برای هر شعله، از سایز قابلمه متناسب با همان شعله استفاده کنید.

و در آخر…

در آخر با رعایت دو نکته، گاز شیشه ای شما دوام و ماندگاری همیشگی خواهد داشت:

  • گاز شیشه ای را از برندهای معتبر و شناخته شده بخرید.
  • از محصول به درستی استفاده و مراقبت کنید.

برای نگهداری بهتر می‌توانید سری به مقاله 7 روش موثر تمیز کردن اجاق گاز بزنید. در نهایت اگر قصد خرید گاز رومیزی شیشه ای از برندهای معتبر و متنوع را دارید، سری به فروشگاه آنلاین چارسو بزنید. در چارسو جدیدترین مدلها با تخفیف ویژه برای مشاهده و بررسی ارائه شده‌اند.

اشتراک گذاری : Array