در خصوص شیرآلات ایرانی مطالب متعددی از چارسو منتشر شده است. البته هرچه در مورد شیرآلات ایرانی صحبت کنیم، کم گفته ایم. اکنون که شرایط اقتصادی نابسامانی در کشور حاکم است، وظیفه هرکدام از ما هم‌وطنان عزیز است که با حمایت از تولیدکنندگان داخلی به سمت محصولات ایرانی متمایل شویم. شیرآلات ایرانی را در این مطلب از چارسو برای شما معرفی خواهیم کرد. در انتها نیز راهنمای خرید از بهترین شیرآلات برندهای بازار را خواهیم داشت.

شیرآلات ایرانی و دولت

بدون شک نمی توان ادعا کرد که محصولات ایرانی همگی از محصولات خارجی بهتر هستند. برخی شرکت های خارجی فعال در این زمینه حدود 150 سال سابقه فعالیت دارند. برخی از آن‌ها با وجود سابقه کم، چندین میلیارد دلار سرمایه دارند و رقابتی نفس‌گیر در این زمینه در جریان است.

با این وجود باید سبک سنگین کرد. باید دید که آیا کیفیت یک محصول تا چه اندازه بالا می رود؟ یک محصول خاص تا چند سال در منزل شما کارکرد دارد؟ چه انتظاراتی از یک محصول بخصوص دارید؟ طراحی و زیبایی یک محصول ایرانی با نمونه مشابه خارجی چقدر متفاوت است؟

پس از پاسخ به این سؤالات می توان مقایسه ای منطقی و انتخابی منصفانه بین محصولات ایرانی و خارجی داشت. بیشتر محصولات ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. همه محصولات معتبر بازار دارای استانداردهای ملی و بین المللی هستند. برخی از برندهای نامداری که در این لیست بررسی خواهیم کرد، محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند. قیمت محصولات ایرانی معمولاً از محصولات خارجی کمتر است. پس منطقی به نظر می رسد که خرید شیرآلات ایرانی از هر نظر به نفع ما و البته تولید داخلی است.

همیشه واژه هایی از جمله محصولات داخلی، چرخ تولید، حمایت از تولیدکننده، هم‌وطن فهیم و تولید ملی را از رسانه می شنویم. مردم هم در بیشتر مواقع از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و خواهند کرد. در این میان 2 فاکتور دیگر نیز در این معادله دخیل است. در این میان باید توجه بیشتری به فاکتور تولیدکننده و دولت داشت. دولت باید در بازار برای مردم و تولیدکننده ثبات به ارمغان بیاورد. حمایت های ارزی و یارانه یک نیرومحرکه مقطعی است.

این حمایت ها مصداق بارز همان حبابی است که دولت مداوم در خصوص آن صحبت می کند. حبابی که با کوچک‌ترین بی ثباتی بازار متلاشی می شود. تولیدکننده خواهان ثبات است. هرچه ثبات بازار بالا باشد، قدرت رقابت و برنامه ریزی طولانی مدت بالا می رود. تولیدکننده های زیادی در بی ثباتی بازار و به دلیل عدم امکان برنامه ریزی نقش زمین شدند.

نمی توان روی نیزه را نیز به سمت تولیدکننده نگرفت. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان به جای استفاده از کمک های دولت و استفاده صحیح از ارز دولتی، به معامله و دلالی ارز مشغول شده اند. البته این مسئله به ندرت اتفاق می افتد و تولیدکنندگان باسابقه ای که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، بقای برند و خوش نامی خود را با سودهای مقطعی تعویض نمی کنند.

مشکل اینجا است که جدای از حمایت ارزی دولت، برخی مواد اولیه این شرکت ها به سادگی قابل تهیه نیست. در نتیجه این شرکت ها نیز باید به دنبال شرکت های جایگزین باشند. شرکت های جایگزینی که از موقعیت سوء استفاده کرده و موازنه را بر هم می زنند. تولیدکننده نیز مجبور است قیمت محصولات خود را بالا برده یا از کیفیت محصول خود بکاهد. تولیدکننده ناراضی، مشتری ناراضی و بازار داخلی هم رو به نابسامانی می رود. تمام این مسائل از یک تکان کوچک شروع می شود و به لرزه های شدید در تولید داخلی منجر می شود.

برندهای معتبر شیرآلات ایرانی

جدای از بحث تولیدکننده و دولت و مصرف کننده، قصد داریم شیرآلات ایرانی را برای شما معرفی کنیم. البته بدون شک نمی توان به صورت قطع در خصوص تمامی برندهای موجود بازار صحبت کرد. سعی می کنیم تا جای ممکن انصاف را رعایت کنیم. لیستی که در ادامه حضورتان تقدیم می شود، به ترتیب حروف الفبا است.

شیرآلات ایرانی درخشان

مجموعه صنعتی درخشان از سال 1382 شروع به کار کرده است. جدای از شیرآلات، هود، گاز رومیزی و سینک نیز توسط مجموعه درخشان تولید و به بازار عرضه می شود. محصولات درخشان در وب‌سایت این مجموعه قابل مشاهده است. شیرآلات درخشان یکی از برندهای معتبر بازار است که محصولات بی نظیری تولید و به بازار عرضه می کند. تنوع محصولات و رنگ بندی های جذاب این شرکت باعث شده که مشتریان خاص خود را داشته باشد.

مدل های Phoenix شیرآلات این شرکت از رنگ بندی های فانتزی و پاستلی جذابی برخوردارند. طراحی هود و گازهای رومیزی درخشان نیز جذاب و مدرن است. متأسفانه قیمت محصولات این برند در وب‌سایت آن درج نشده است. تنها سینک های استیل در میان محصولات درخشان دیده می شود.

شیرآلات ایرانی راسان

این شرکت از سال 1376 شروع به کار کرده است. محصولات این شرکت را شیرآلات ایرانی فانتزی، اهرمی و کلاسیک تشکیل می دهند. در وب‌سایت این شرکت تنوع محصولات به خوبی به چشم می خورد. گران قیمت ترین محصول آن‌ها ‏یونیورست‏ اهرمی با قیمت 1 میلیون تومان است و ارزان ترین آن‌ها نیز ‏شلنگ‏ ‏دوش 100 هزار تومانی است.

بیش از 300 محصول یکسان و متفاوت در وب‌سایت آن‌ها یافت می شود که بازه بزرگی از آن‌ها را رنگ های سفید، کروم و طلایی تشکیل می دهد. به نظر می رسد تمرکز این شرکت روی طراحی امروزی و مدرن منعطف شده است و طراحی سنتی در میان آن‌ها کمتر دیده می شود.

همان طور که از نام این شرکت مشخص است، شیرآلات راسان روی تولید شیرآلات تمرکز کرده است. بر خلاف شرکت درخشان، نمی توان محصولاتی از جمله هود و گاز و سینک را در وب‌سایت شرکت راسان مشاهده کرد. فلاش تانک و شیرآلات هوشمند نیز توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه می شود.

شیرآلات ایرانی قهرمان

آدرس دقیق وب‌سایت این شرکت مشخص نیست اما به ادعای وب‌سایت منتسب به این شرکت، شیرآلات ایرانی قهرمان سال 1359 تأسیس شده است.

محصولات این شرکت نیز به صورت دقیق در وب‌سایت درج نشده اما از فروشگاه های شخص سوم می توان دریافت که قیمت محصولات این شرکت مشابه دیگر شرکت ها است و بیشتر روی طراحی مدرن تمرکز دارند.

شیرآلات ایرانی کسری

شیرآلات کسری در سال 1381 تأسیس شده است. طبق گفته وب‌سایت این شرکت، هم اکنون بیش از 90 طرح و مدل مختلف شیرآلات در این مجموعه تولید و به بازار عرضه می شود. صادرات شیرآلات کسری به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، ترکمنستان، سوریه، روسیه و شمال آفریقا در جریان است. نمایندگی شیرآلات چینی هوآیی (Huayi) نیز در انحصار گروه شیرآلات کسری است.

تنوع شیرآلات اهرمی و کلاسیک این مجموعه نیز در حد قابل قبولی است. محصولات سنتی و شیرآلات تکی این شرکت را نیز می توان در وب‌سایت آن‌ها مشاهده کرد. شیرآلات و محصولات جانبی نظیر فلاش تانک تنها محصولاتی هستند که توسط گروه کسری تولید و عرضه می شوند.

بیشتر بخوانید:

رتبه بندی شیرآلات ایرانی

شیرآلات ایرانی شودر

شیرآلات شودر از سال 1370 در زمینۀ تولید و عرضه شیرآلات ایرانی مشغول به کار است. در وب‌سایت این شرکت تأکید ویژه ای روی اهمیت به «جزئیات» شده است.

تنوع طراحی محصولات شودر بیش از دو شرکت پیشین است و جدای از طراحی مدرن روی الگوهایی همچون بیزانس و باروک نیز کار شده است. در کنار تنوع طراحی بدون شک قیمت محصولات این شرکت نیز بیش از دو شرکت قبلی است. شرکت شودر نیز تمرکز خود را روی شیرآلات منعطف کرده است. به غیر از شیرآلات، تنها محصول متفاوت آن‌ها فلاش تانک است.

شیرآلات ایرانی کلار

فعالیت شیرآلات کِلار (کِلار پویا) از سال 1382 شروع شده است. به گفته وب‌سایت این شرکت، کلار اولین شرکت ایرانی تولیدکننده شیرآلات توکار است. در محصولات این شرکت از کارتریج های شرکت مجارستانی kerox استفاده می شود.

آنچه از وب‌سایت کلار می توان دریافت، این است که تنوع محصولات آن‌ها از سایر رقبا بیشتر است. طرح و رنگ های متنوعی را در میان محصولات آن‌ها می توان مشاهده کرد و قیمت این محصولات نیز در حد و اندازه سایر شرکت ها و منطقی است.

شیرآلات ایرانی کی دبلیو سی

با اینکه کی دبلیو سی (KWC) یک شرکت سوئیسی است اما شركت شيرهای ساختمانی و صنعتی ايران در سال 1974 میلادی به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس این شرکت (KWC) اقدام به اقدام به عقد قرارداد انتقال تكنولوژی توليد شيرهای بهداشتی از این شرکت کرد.

تنوع و کیفیت محصولات این شرکت نیز قابل قبول است اما متأسفانه وب‌سایت نمایندگی این شرکت نیز آن‌چنان که باید کارآمد نیست و نمی توان نظر جامعی در این خصوص داد. شیرآلات رنگی و شیرآلات توکار کی دبلیو سی از دیگر برندها متفاوت است. موردی که شاید کی دبلیو سی را از دیگر برندها جدا می کند، محصولات هوشمند آن است. شیرآلات هوشمند کی دبلیو سی در نوع خود بی نظیر است.

بیشتر بخوانید:

معرفی 15 مدل از زیباترین شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ایرانی قابل ذکر

بدون شک نمی توان تک تک شرکت های موجود در عرصه تولید شیرآلات ایرانی را نام برد. مواردی که نام برده شده جزو قدیمی ترین و معروف ترین مارک های ایرانی بودند اما شرکت های تازه تأسیس و قدرتمندی نیز پیدا می شوند که توان رقابت با این برندها را داشته باشند. شیرآلات اخوان، سهند و ملودی سه مورد از مهم‌ترین این شرکت ها هستند. رویکرد جدید طراحی، الگوبرداری از نمونه های موفق و قدرتمند خارجی و تنوع رنگ و طراحی محصولات این شرکت ها مثال زدنی است.

راهنمای خرید شیرآلات ایرانی

آنچه در خصوص این برندها لازم و قابل ذکر بود در این مطلب توضیح داده شد. نمی توان به سادگی برندی را بر سایر برندها ترجیح داد. برخی از این شرکت ها امکان خرید اینترنتی را برای شما فراهم کرده اند و به سادگی می توانید محصول خود را سفارش دهید. برخی دیگر نیز تنها حالت نمایشگاهی دارند و نمی توان محصولات را به صورت مستقیم خریداری کرد.

دو راه اصلی برای خرید شیرآلات ایرانی وجود دارد. اولین راه خرید از فروشگاه های فیزیکی و مراجعه حضوری است. این روش مزیت های خاص خود را دارد و البته معایبی نیز خواهد داشت. از مهم‌ترین مزایای خرید فیزیکی، امکان مشاهده حضوری و لمس محصولات است. برخی فروشگاه های آنلاین از کیفیت تصاویر درستی برخوردار نیستند و نمی توان رنگ بندی را به صورت واضح تشخیص داد.

فروشگاه های اینترنتی دومین راه خرید شیرآلات ایرانی است. فروشگاه های اینترنتی زیادی از جمله فروشگاه اینترنتی چارسو، محصولات بیشتر برندهای نامبرده را برای خرید در وب‌سایت خود قرار داده اند. کافی است به فروشگاه مراجعه کرده و محصولات خود را با دقت و آسودگی خاطر از پشت کامپیوتر، لپ تاپ یا گوشی خود انتخاب کنید.

امکاناتی از جمله تحویل اکسپرس، ضمانت بازگشت 7 روزه و پشتیبانی 24 ساعته توسط فروشگاه اینترنتی چارسو ارائه می شود. نیازی به حضور فیزیکی شما در فروشگاه نیست و دردسر رفت و آمد و گیر افتادن در ترافیک نیز گریبان گیر شما نمی شود.

موردی که هنگام خرید اینترنتی اهمیت بسیاری دارد و در فروشگاه های حضوری نمی توان یافت کرد، فیلتر محصولات است. تصور کنید که شما تنها مایل به مشاهده شیرآلات طلایی هستید. با فعال کردن فیلتر رنگ طلایی، تنها محصولاتی برای شما به نمایش درمی آیند که به رنگ طلایی هستند یا رگه هایی از رنگ طلایی دارند. یا اینکه تنها مایل به مشاهده محصولاتی هستید که در بازه قیمت 300 تا 500 هزار تومان هستند. با فعال کردن فیلتر قیمت، این مسئله به سادگی امکان پذیر است.

یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی عدم برخورد با فروشنده است. گاهی اوقات زوج های جوان برای خرید به فروشگاهی مراجعه می کنند و سؤالات بیشمار باعث می شود در نهایت خجالت زده شوند. هرچند این مسئله نباید رخ دهد اما در ذات همه ما چنین موردی وجود دارد. گیر کردن در رودربایستی گاهی اوقات باعث انتخاب محصولاتی می شود که هیچ وقت به خرید آن‌ها راضی نبوده ایم. این مسئله در مورد خرید اینترنتی صادق نیست. هرچقدر که مایل هستید می توانید در فروشگاه های اینترنتی گردش کنید و کسی نیز مانع شما نخواهد شد.

برند شیرآلات ایرانی مورد علاقه شما کدام است؟ کدام یک از محصولات این لیست را خریداری کرده اید. سابقه خرید اینترنتی شیرآلات را داشته اید؟ تجربه خرید حضوری یا خرید اینترنتی را بیشتر دوست دارید؟ خدمات پس از فروش شرکت های ایرانی را در چه سطحی ارزیابی می کنید؟ دیدگاه های خود را با ما و دیگر دوستان خود نیز در چارسو در میان بگذارید.

اشتراک گذاری :