فرهای گازی با اتصال به گاز شهری کار می‌کنند و نیاز به شیر گاز جداگانه دارند. البته ممکن است به منبع برق برای روشن شدن لامپ هم مجهز باشند. فرتوکار درون کابینت فیکس میشود و در دکوراسیون مدرن محبوب تر است وگرنه تفاوت دیگری با نوع روکار ندارد و شما میتوانید فر روکار را راحتتر جا به جا کنید. در این مقاله قرار است دو مدل محبوب فر توکار گازی را بررسی کنیم.

معرفی 2 مدل فر تمام گازی ایرانی

فر توکار گازی اخوان مدل F28

این فر توکار با نمای شیشه مشکی ساده و امکانات مناسب به یکی از محبوب ترین فرهای توکار اخوان تبدیل شده است. ظاهر ساده و مدرن، شیشه ایتالیایی به همراه دستگیره نقره ای آنادایزینگ، قیمت مناسب و 20 ماه ضمانت اخوان از تاریخ نصب توسط خدمات کارخانه این مدل را برای خرید مناسب کرده است. از امکانات فر توکار اخوان مدل F28 میتوان به 5 طبقه ریل دار بدون شلف تلسکوپی، یک عدد موتور جوجه گردان به همراه سیخ، فن کانوکشن و قفل کودک اشاره کرد. این مدل تماما گازی بوده و 3 برنامه پخت غذا دارد. کنترل پنل فر مکانیکی بوده و گرید انرژی آن A  است.

از معایب فر میتوان به نداشتن درب آرام بند، نداشتن برنامه گرم کردن و یخ زدایی اشاره کرد.

نصب این نوع فر به صورت توکار است ابعاد فر طول 60 سانتی متر – عرض 60 سانتی متر – عمق 55 سانتی متر است و برای نصب باید کابینت را به ابعاد  ارتفاع 59 سانتی متر – عرض 58 سانتی متر – عمق 54 سانتی متر برش دهید.

بیشتر بخوانید:
نحوه استفاده از فر اخوان

فر توکار گازی استیل البرز مدل FG3

این فر توکار با نمای شیشه و استیل مشکی  طراحی مینیمال و مردنی دارد که این روزها بسیار محبوب است. درب شیشه‌ای فر توکار استیل البرز مدل FG3از سکوریت ساخته شده که ضد ضربه و حرارت است. قیمت مناسب و  24 ماه ضمانت اخوان از تاریخ نصب توسط خدمات کارخانه نیز این مدل را به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل کرده است.

از معایب فر میتوان به نداشتن درب آرام بند، نداشتن برنامه یخ زدایی، نداشتن سنسور پخت و گرید C انرژی  اشاره کرد. اما امکانات فر شامل برنامه گرم کردن غذا، داشتن تایمر، پنل LCD، کنترل پنل دکمه ای مکانیکی، فن کانوکشن، قفل کودک، موتور جوجه گردان و فن خنک کننده است.

نصب این نوع فر به صورت توکار است ابعاد فر  طول 60 سانتی متر – عرض 60 سانتی متر – عمق 54 سانتی متر است و برای نصب باید کابینت را به ابعاد  ارتفاع 59 سانتی متر – عرض 56 سانتی متر – عمق 56 سانتی متر برش دهید.

مزایا و معایب فر گازی

از مزایای فرهای گازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسبت به مدل‌های برقی قیمت بهتری دارند.
  • با دوام هستند و هزینه تعمیرات کمی دارند.
  • غذا در این فرها کمتر خشک میشود.
  • گاز در ایران یک منبع انرژی ارزانتر نسبت به برق است.
  • سریع گرم میشوند و سریع هم خنک میشوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین محل نصب فر توکار

از معایب فر گاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسبت به مدل های برقی تنوع کمتری دارند.
  • برنامه های پخت کمتری دارند.
  • کنترل دما در این فرها سختتر است.
  • اصولا المنت بالا و پایین همزمان روشن نمیشوند.
  • در مدل های قدیمی جرقه زن وجود ندارد و با دست باید فر را روشن کرد.
  • وجود لامپ در فرهای گازی احتمال آتش سوزی را افزایش میدهد.
اشتراک گذاری :