امروزه در حمام هر خانه‌ای علم دوش وجود دارد. در واقع علم دوش جز لاینفک حمام است. انتخاب یک علم دوش مناسب و با کیفیت اهمیت بسیاری دارد. زیرا یک دوش حمام خوب هم دوام خوبی در برابر آب دارد و هم یک حمام لذت بخش را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات در خرید علم دوش بپردازیم. پس با چارسو همراه باشید.

مزایای استفاده از علم دوش

با وجود اینکه برای حمام و سرویس بهداشتی انواع شیرآلات با ارتفاع کم و محصولاتی مانند وان، جکوزی، کابین دوش  در بازار وجود دارد، علم دوش یا همان دوش حمام بسیار پرطرفدار و محبوب‌تر است. اصولا اگر کسی علاقه به استفاده از وان و کابین دوش و … داشته باشد، از این محصولات همراه با علم دوش استفاده می‌کند. اما دلیل این محبوبیت چیست؟

خرید علم دوش
  • در حمام با علم دوش دست‌ها آزاد بوده و کار شستشوی بدن راحتر است.
  • پاشیدن آب به صورت قطره‌ای به خوبی می‌تواند همه نقاط بدن را پوشش دهد.
  • قابلیت حرکت در مدل‌های متحرک برای شستشو بهتر قسمت‌های مختلف بدن
  • تنوع در طرح و مدل
  • مناسب برای انواع دکوراسیون‌ها

معرفی انواع دوش حمام

علم دوش‌ها انواع مختلفی دارند. شما باید با انواع علم دوش آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیاز و سلیقه خود بهترین آن را انتخاب کنید.

انواع علم دوش از لحاظ طراحی

علم دوش تک کاره ثابت

طراحی این علم دوش ساده است و با بست به دیوار یا سقف متصل می‌شود به همین دلیل ثابت است و حرکت نمی‌کند. این نوع از علم دوش در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و نسبت به سایر مدل‌ها ارزانتر هستند.

علم دوش تک کاره متحرک

برخی افراد علاقه دارند بتوانند علم دوش را در جهت دلخواه خود حرکت دهند و به این صورت بتوانند به راحتی تمامی قسمت‌های بدن خود را بشویند.

خرید علم دوش دوکاره

علم دوش دوکاره

علم دوش دوکاره در واقع تلفیق علم دوش ثابت با متحرک است. این علم دوش‌ها از لحاظ زیبایی نیز برای دکوراسیون مناسب‌تر هستند. به همین دلیل پرطرفدارترین و در عین حال گرانترین علم مدل نوع دوکاره است.

انواع علم دوش از لحاظ نصب

علم دوش ساده

این مدل همان علم دوش‌هایی با ظاهر قدیمی و ساده هستند که نمونه آن را همه ما دیده‌ایم. این علم دوش ها از یک میله با یک یا دو سر دوش ساخته می‌شوند. در واقع این مدل دوش حمام هم به صورت تک کاره و هم به صورت دوکاره موجود است.

علم دوش فلت

علم دوش‌های فلت نسل جدیدی از دوش حمام هستند که به طراحی آنها اهمیت ویژه‌ای داده شده است. این مدل دارای سر دوش به شکل مربعی و حتی گرد اما به صورت کاملا مسطح هستند.

علم دوش توکار

امروزه در دکوراسیون‌های مدرن از شیرآلات توکار رواج یافته است. لوله این مدل دوش درون دیوار قرار داشته و تنها سر دوش و اهرم  آن بیرون از دیوار قرار دارد.

خرید علم دوش توکار

علم دوش تلفنی

قطعا دوش حمام تلفنی را دیده‌اید. این مدل دوش به علت شبیه بودن به تلفن این نام را گرفته‌اند و دارای تنظیمات مختلفی مانند اسپری آب نیز هستند.

انواع علم دوش از لحاظ جنس بدنه

جنس بدنه در انتخاب علم دوش فاکتور مهمی است. زیرا دوش حمام همواره در مجاورت آب قرار داشته به همین دلیل برای افزایش عمر این محصول بهتر است از متریالی مقاوم در برابر آب و گرما استفاده شود. اصولا یونیورست‌ها از متریال‌هایی که در ادامه نام می‌بریم ساخته می‌شوند.

استنلس استیل

استیل 304 یا استنلس استیل در برابر خوردگی، زدگی و خش و … بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل عمر بالایی نیز دارند. ظاهر دوش حمام از این جنس همیشه براق و زیبا خواهد بود.

آلومینیوم

برای یونیورست‌های ثابت و یا دوش‌های تک کاره از این متریال استفاده می‌شود. وزن کم، مقاومت در برابر آب و زنگ زدگی از ویژگی‌های این جنس از دوش حمام است. البته آلومینیوم بیشتر در سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود.

خرید علم دوش آلومینیومی

برنج

برخی از علم دوش‌ها با آلیاژ برنج ساخته و سپس با کروم آبکاری می‌شوند. این متریال انتقال حرارت بالایی داشته و گران است اما اگر دوست دارید جنس دوش حمامتان با شیرآلات یکی باشد این گزینه بهترین انتخاب است.

پلاستیک

مقاومت بالا در برابر رطوبت، خوردگی به همراه انعطاف پذیری بالا از ویژگی‌های این متریال در دوش حمام است. اما به علت مقاومت مکانیکی پایین و ظاهر نه چندان زیبا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در خرید علم دوش مناسب

خب تا اینجا با انواع علم دوش آشنا شدید. قبل از خرید باید با توجه به بودجه، نیاز و دکوراسیون حمام خود توجه کرده، سپس شروع به انتخاب کنید.

سایز دوش حمام

اولین فاکتوری که هنگام خرید دوش باید به آن توجه کنید اندازه و چیدمان سرویس بهداشتی است و اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که دوش کجا نصب می‌شود. حتی یک تغییر کوچک در لوله کشی موجود شما می تواند گران و وقت گیر باشد. اگر قصد نصب وان حمام ، محفظه دوش یا سینی دوش را دارید ، باید در تمام اندازه گیری ها دقیق عمل کنید.

فضای موجود برای واحد دوش را با دقت اندازه گیری کنید. از آنجا که دوش ها دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند ، باید تعیین کنید که آیا ابعاد با نوع دوش مورد نظر شما مطابقت دارد یا خیر.

فشار آب

اگر فشار پایین آب یک نگرانی در خانه شما است، دوش الکتریکی انتخاب مناسب برای یک سیستم کم فشار است. یکی دیگر از مزایای مهم این دوش در دسترس بودن فوری و مداوم آب گرم است. البته ممکن است این نوع دوش را سخت در ایران پیدا کنید. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید به سردوش و امکان پاشش آب با فشار کم توجه کنید.

در مقاله‌ای از سایت bathroomcity می‌توانید درباره دوش حمام برقی بیشتر بخوانید.

خرید علم دوش با توجه به دکوراسیون حمام

  • از رنگ طلایی برای سبک کلاسیک و از رنگ نقره‌ای برای سبک مدرن و کلاسیک می‌توان استفاده کرد.
  • برای حمام‌های مدرن دوش حمام دوکاره مناسبتر است.
  • برای سبک کلاسیک دوش ثابت تک کاره انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.
  • اگر کودک دارید یا حمام شما وان دارد استفاده از دوش متحرک بهتر است.
  • جنس استیل در دوش حمام برای دکوراسیون‌های مدرن زیباتر خواهد بود.
خرید علم دوش مناسب با دکوراسیون

قیمت علم دوش

قیمت علم دوش در انتخاب آن فاکتور مهمی است. زیرا شما باید با توجه به بودجه و توان خود خرید کنید. اصولا دوش حمام از جنس استیل یا برنج قیمت بالاتری دارد. همچنین اگر طراحی دوش حمام فانتزی و دوکاره باشد در افزایش قیمت تاثیر خواهد گذاشت. شرکت سازنده نیز عامل مهمی در تعیین قیمت است. اصولا برندهای خارجی گرانتر هستند.

شما می‌توانید قیمت به روز انواع علم دوش از برندهای معتبر ایرانی و خارجی را در فروشگاه اینترنتی چارسو مشاهده کنید.

سایر نکات مهم در خرید دوش حمام

  • برای کسانی که فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارند دوشی که را که به صورت دستی نیز بتوان از آن استفاده کرد مناسب است.
  • از ویژگی‌های یک دوش مناسب و ایده آل امکان تنظیم پاشش آب است.
  • بدنه دوش هرچقدر با کیفیت‌تر و صیقلی‌تر باشد تمیز کردن آن راحتتر خواهد بود.
  • سعی کنید دوشی انتخاب کنید که امکان باز کردن منافذ آن بخصوص به صورت خودکار وجود داشته باشد تا بتوانید رسوبات و جرم دوش حمام را تمیز کنید.
  • به کیفیت بدنه و نحوه اتصالات دوش دقت کنید.
  • به نحوه نصب دوش حمام توجه کرده و ببینید آیا شرایط نصب دوش انتخابی را دارید یا خیر؟
  • از یک فروشگاه معتبر خرید کنید تا محصول را در اختیارتان قرار دهند.
نکات مهم در خرید علم دوش

سخن آخر …

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات لازم را بیان کنیم تا بتوانیم به شما کاربران عزیز در خرید علم دوش مناسب کمک کرده باشیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر به دنبال خرید بهترین علم دوش هستید می‌توانید در صفحه علم دوش فروشگاه چارسو، جدیدترین مدل‌ها را از برندهای مختلف بررسی کنید، اطلاعات فنی هر محصول را بخوانید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و در نهایت خرید خود را به صورت آنلاین و آسان ثبت کنید.

اشتراک گذاری : Array