ساده‌ترین تعریفی که از فلاش تانک می‌توان ارائه داد این است : فلاش تانک یک محفظه پلاستیکی یا فلزی است که در آن مقداری آب ذخیره می‌شود تا در مواقع نیاز این آب با فشار زیاد توالت فرنگی یا ایرانی را تمیز و ضد عفونی کند. امروزه فلاش تانک‌ها یکی از مهمترین اجزای سرویس بهداشتی هستند زیرا نقش مهمی در بهداشت سرویس بهداشتی دارند. این ابزار انواع مختلفی داشته و در طرح‌های مختلفی نیز در بازار موجود است. در این مقاله قصد داریم فلاش تانک چشمی را بررسی کنیم و درباره آن اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

فلاش تانک چشمی چیست؟

فلاش تانک چشمی در واقع یک فلاش تانک هوشمند است و فرد پس از خارج شدن از سرویس بهداشتی نیاز به فشردن دکمه یا کشیدن اهرم فلاش تانک را ندارد.

فلاش تانک چشمی یا هوشمند چگونه کار میکند؟

مکانیزم این فلاش تانک به این صورت است که هر بار که فردی که وارد توالت می‌شود چشمی که روی سقف یا روی توالت فرنگی یا روی کلید فلاش تانک نصب شده شروع به رصد می‌کند تا مطمئن شود فرد از سرویس بهداشتی استفاده می‌کند. سپس تایمر فلاش تانک شروع به کار خواهد کرد و بعد از اینکه فرد از سرویس بهاشتی خارج شد فلاش تانک هوشمند خود شروع به کار خواهد کرد و حجم آب مشخصی از فلاش تانک خارج می‌شود.

مزایای استفاده از فلاش تانک هوشمند چیست؟

  • به کمک فلاش تانک چشمی در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.
  • رعایت بهداشت به کمک این نوع فلاش تانک بسیار راحتتر است
  • خرابی در این نوع فلاش تانک کمتر بوده و هزینه‌های تعمیر فلاش تانک و نگهداری کمتر است.

معایب استفاده از فلاش تانک چشمی چیست؟

این نوع فلاش تانک معایب خاصی ندارد فقط ممکن است برخی اوقات فلاش تانک دچار خطا شده و به درستی کار نکند یا به علت خرابی کار نکرده و اگر این اتفاق در سرویس بهداشتی مکان‌های عمومی اتفاق بیفتد باعث کثیفی و آلودگی محیط شود. به همین دلیل در صورت خرابی و ایراد فلاش تانک هوشمند باید به سرعت تعمیر شوند. البته این فلاش تانک‌ها قابلیت استفاده به صورت دستی را دارا هستند با این حال ممکن است استفاده کنندگان بخصوص در محیط‌های عمومی از این موضوع اطلاع نداشته باشند.

کاربرد فلاش تانک چشمی چیست؟

  • فلاش تانک‌های چشمی در محیط های عمومی برای رعایت بیشتر بهداشت کاربرد دارند.
  • فلاش تانک‌های چشمی برای صرفه جویی در مصرف آب کاربرد دارند.
  • فلاش تانک‌های هوشمند دو زمانه بوده و به همین دلیل برای هر محیطی می‌توانند مناسب باشند.
  • نصب فلاش تانک‌های چشمی به صورت توکار و روکار امکان پذیر است.
فلاش تانک چشمی 2

نحوه نصب فلاش تانک هوشمند چگونه است؟

نصب فلاش تانک هوشمند یا چشمی به صورت روکار و توکار ممکن است اما نصب به هر دو صورت باید توسط فرد متخصص انجام شود زیرا این فلاش تانک‌ها دارای سیستم الکتریکی هستند که خریدار خود قادر به نصب آنها نخواهد بود. به علاوه مدارها و قطعات باید نسبت به آب و رطوبت ایزوله باشد.

منبع تغذیه فلاش تانک چشمی نیروی الکتریکی است که از باتری تامین می‌شود.

سایر امکانات فلاش تانک هوشمند چیست؟

این فلاش تانک‌ها یک تایمر اخطار 30 ثانیه‌ای دارند که برای سرویس‌های بهداشتی عمومی مناسب است و باعث می‌شود افراد در سرویس بهداشتی بیش از حد تاخیر نکنند. ممکن است تاخیر بیش از حد سالخوردگان یا معتادان در محیط‌های عمومی نشانه در خطر افتادن آنها باشد.

برخی از فلاش تانک ها یک سیستم نمایشگر دارند که خارج از سرویس بهداشتی نصب شده و پر یا خالی بودن سرویس را نمایش می‌دهد. به علاوه تمامی سرویس‌ها سیستم کارکرد خودکار را دارند که در صورت عدم استفاده نیز حداقل یک بار در روز کار کرده تا گلویی سیستم خشک نشود.

جمع بندی

فلاش تانک هوشمند عمری بالا داشته باعث رعایت بهتر بهداشت و صرفه جویی در مصرف آب می‌شود. امکان نصب این فلاش تانک به صورت روکار و توکار وجود دارد. به علاوه برخی از مدل‌های فلاش تانک چشمی ویژگی‌هایی بسیاری دارند. با این حال نصب این فلاش تانک باید توسط خود شرکت انجام شود. این نوع فلاش تانک بیشتر برای مکان‌های عمومی استفاده می‌شود ولی اگر علاقه دارید می‌توانید برای منزل خود از این فلاش تانک استفاده کنید.

اشتراک گذاری : Array