بهداشت و سلامت خانواده دغدغه همه ماست. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تامین بهداشت در خانه، استفاده از روشویی کابینت دار است. حتما می‌دانید که فضای مرطوب سرویس بهداشتی بهترین فرصت برای رشد میکروب و آلودگی‌هاست. روشویی کابینتی به سادگی از وسایل شخصی مثل مسواک و حوله محافظت می‌کند. به علاوه تاثیر این روشویی‌ها بر دکوراسیون شگفت انگیز است. اگر به تازگی قصد خرید روشویی دارید، یا دلتان می‌خواهد دکور سرویس بهداشتی را عوض کنید، کابینت روشویی بهترین انتخاب است. خرید این وسیله ساده بنظر می‌رسد! اما برای داشتن بهترین کیفیت، کارایی و هماهنگی، نکاتی است که باید قبل از خرید بدانید. برای آشنایی با این نکات و خرید بهترین روشویی کابینت دار با چارسو همراه باشید.

مزایای استفاده از روشویی کابینتی

در مقاله انواع روشویی با دو مدل روشویی پایه دار و کابینت دار آشنا شدیم. در اینجا به طور اختصاصی در مورد روشویی کابینتی توضیح می‌دهیم. همیشه دو گروه از افراد توصیه اکیدی برای استفاده از کابینت دستشویی دارند. گروه اول متخصصان حوزه سلامت هستند. تمیز بودن وسایل شخصی و بهداشتی کاملا ضروری است. این لوازم اگر در فضای آزاد سرویس بهداشتی باشند دیگر استریل و پاکیزه نیستند. فضاهای دربسته روشویی کابینتی، بهترین جا برای نگهداری لوازم بهداشتی و آرایشی است. از طرف دیگر طراحان دکوراسیون همیشه خرید روشویی کابینت دار را توصیه می‌کنند. این مدل‌ها نظم و ترتیب خاصی به فضا می‌دهد. شما می‌توانید تمام وسایل ریز و درشت حتی شوینده‌ها را درون کابینت نگهداری دارید. از طرفی جلوه و زیبایی این نوع روشویی نیز نسبت به مدلهای پایه دار ببشتراست.

کدام جنس کابینت روشویی بهتر است؟

کیفیت روشویی تا حد زیادی به جنس آن بستگی دارد. در گذشته از فلز یا چوب برای ساخت کابینت استفاده می‌شد. متاسفانه هیچ کدام از این مواد در برابر رطوبت مقاوم نیستند. بعد از مدتی ام دی اف ها جایگزین شدند. مقاومت MDF نسبت به چوب بهتر بود. اما این ماده هم در برابر رطوبت غیرنفوذ نبود. به همین دلیل نمی‌توانست بیشتر از چند سال دوام داشته باشد. تا اینکه در نهایت PVC ها وارد عرصه شدند. تا به امروز، پی وی سی بهترین متریال برای ساخت روشویی کابینتی است.

درباره روشویی کابینتی PVC بیشتر بدانید: جذب رطوبت و بخار در PVC بسیار پایین است. این عامل باعث می‌شود کابینت پی وی سی دچار فرسودگی نشود و سالها دوام داشته باشد. از طرفی این ماده ذاتا آب گریز است. به همین دلیل نظافت و نگهداری از آن هم به سادگی انجام می‌شود. از نظر ظاهری، PVC سطح کاملا یکدست و شکیلی دارد. تمام این ویژگی‌ها در کنار قیمت مناسب، باعث شده پی وی سی مورد توجه طراحان و خریداران قرار بگیرد.

کابینت روشویی pvc

روشویی کابینتی ایستاده یا دیواری؟

بعد از انتخاب جنس، باید درباره مدل روشویی کابینتی تصمیم بگیرید. کابین ها یا دیواری هستند یا پایه‌دار. سوال اینجاست که کدام مدل برای سرویس بهداشتی شما بهتر است؟

۱. ویژگی کابینت روشویی دیواری

 اگر سرویس بهداشتی خانه‌تان کوچک است از مدل دیواری استفاده کنید. کابینت دیواری از نظر بصری جلوه خلوت و بازتری ایجاد می‌کند. از طرفی حجمی که اشغال می‌کند کمتر است. از فضای باقی مانده در پایین کابین می‌توانید برای قرار دادن دمپایی و حتی سطل زباله استفاده کنید. تمیز کردن سرویس بهداشتی با وجود این مدل‌ها هم راحت تر است. چون هر دفعه زیر آنها هم به آسانی تمیز می‌شود و آلودگی در پایین کابین انباشته نمی‌شود.

۲. ویژگی کابینت روشویی ایستاده

 اگر محدودیت فضا ندارید از مدل ایستاده یا پایه دار استفاده کنید. مزیت اصلی روشویی ایستاده، جادار بودن آن است. در اکثر کابینت‌های پایه دار فضای کافی برای قرار دادن لوازم بهداشتی تا انواع شوینده وجود دارد. این عامل کمک می‌کند نظم و ترتیب فضای شما به خوبی حفظ شود. ویژگی دیگر مدل ایستاده، استحکام و ایمنی آن است. این مدل ها نیازی به نصب ندارند و وزنشان روی زمین قرار می‌گیرد.

کابینت روشویی دیواری و ایستاده

ابعاد و اندازه استاندارد کابینت دستشویی

اکثر روشو‌یی‌های استاندارد ۸۰ سانتی متر ارتفاع دارند. طول مناسب ۴۰ الی ۶۰ و عرض یا عمق هم ۴۰ الی ۵۵ سانتی متر است. یادتان باشد قبل از خرید، حتما اندازه سرویس بهداشتی خانه‌تان را بررسی کنید. برای اینکه هنگام نصب روشویی مشکلی پیش نیاید، به نکات زیر برای انتخاب اندازه دقت کنید:

  • در سرویس بهداشتی، درب رو به داخل فضا باز می‌شود. پس اگر محل نصب روشویی پشت در است، حتما ابعاد را چک کنید. باز شدن کامل درب سرویس، و باز شدن در کابینت باید به راحتی انجام شود.
  • فضای کافی برای رفت و آمد افراد درنظر بگیرید تا عمق زیاد روشویی، مانع راحتی و آسایش خانواده نشود. به علاوه دقت کنید فضای لازم برای قرار گرفتن فرد در مقابل روشویی وجود داشته باشد
  • محل اتصالات، لوله‌ها و شیر روشویی را چک کنید.

کدام کابینت روشویی برای کدام دکوراسیون؟

روشویی‌های کابینت دار طرح و رنگ گسترده‌ای دارند. برای انتخاب مدل مناسب به نکات زیر توجه کنید:

  • سبک مدرن: اگر به فضای خلوت، مرتب و ساده علاقه دارد سبک شما مدرن است. در سبک‌های مینیمال و مدرن از کابین روشویی دیواری استفاده کنید. جنس پی وی سی با طرح ساده و یکدست بهترین انتخاب است. برای هماهنگی هر چه بیشتر، از یراق آلات و کاسه روشویی توکار استفاده کنید.
  • سبک کلاسیک: اگر به دکور مجلل و لوکس علاقه دارید کابینت روشویی پایه دار انتخاب کنید. یک کابین مجلل با پایه های انحنا دار، جزئیات، کنده کاری و تزئینات بهترین گزینه است. استفاده از رنگ‌های طلایی و کرم در تزئینات روشویی، زیبایی آن را تکمیل می‌کند. البته در صورت تمایل می‌توانید از روشویی دیواری هم استفاده کنید. به شرطی که کاملا ساده نباشد یا حداقل کاسه آن به جای سرامیک ساده، سنگی باشد.
 روشویی کابینت دار لاکچری

کاسه یا سنگ روشویی

سنگ روشویی فضایی است که برای شستن دست استفاده می‌شود. این بخش نیز در دو مدل توکار و روکار قابل تهیه است. در مدل توکار، کاسه کاملا متصل به کابینت و درون آن قرار می‌گیرد. اما در سبک روکار، کاسه به صورت مجزا روی کابینت نصب می‌شود. که در اینصورت باید از شیرآلات پایه بلند استفاده کنید. این دو مدل تفاوت کارایی چندانی ندارند و بیشتر به سلیقه و نوع شیرآلات شما مربوط هستند.

از نظر جنس نیز، کاسه روشویی معمولا با مواد سرامیک یا سنگ ساخته می‌شود. مدل سرامیکی ساده‌تر است و قیمت مناسب‌تری هم دارد. روشویی سنگی جلوه لوکس و خاصی به فضای شما می‌دهند اما به همان نسبت قیمت بیشتری هم دارند. البته مدل‌های دیگری مثل شیشه هم وجود دارند. اما استفاده از آنها به دلیل ایمنی پایین و امکان شکستن توصیه نمی‌شود.

قیمت و خرید اینترنتی روشویی کابینتی

قیمت کابینت روشویی با توجه به جنس، مدل و ابعاد، از ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان و بیشتر متغیر است. برای خرید انواع روشویی به صورت اینترنتی، می‌توانید وارد فروشگاه چارسو شوید. در بخش فروشگاه، تمام تجهیزات از انواع روشویی تا ملزومات بهداشتی قابل سفارش هستند. محصولات چارسو با تنوع کامل، ضمانت اصالت کالا و ۷ روز مهلت بازگشت ارائه می‌شوند. برای یک خرید آسوده، آگاهانه و مطمئن همراه شما هستیم.

اشتراک گذاری : Array