داشتن دکوراسیون مناسب و زیبا باعث می‌شود انرژی مثبت در خانه جریان داشته و آرامش فضای خانه را پر کند. آشپزخانه نیز بخش مهمی از خانه است که باید به دکوراسیون آن توجه شود. هماهنگی دکوراسیون آشپزخانه با سایر قسمت‌های خانه، استفاده از رنگ‌های آرام بخش و … همگی می‌توانند به زیبایی آشپزخانه کمک کنند. در این مقاله ما قصد داریم به صورت تخصصی تاثیر و اهمیت سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ مناسب سینک آشپزخانه

اولین عامل مهم در انتخاب سینک برای داشتن دکوراسیونی زیبا رنگ سینک است. دو حالت وجود دارد:

  1. رنگ سینک باید با سایر المان‌های آشپزخانه هماهنگی داشه باشد.
  2. رنگ سینک متفاوت از سایر اجزای آشپزخانه باشد.

اصولا روش اول طرفداران بیشتری دارد. زیرا سادگی و ریسک کمتری دارد. برای مثال اگر کابینت‌های شما سفید است از سینک سفید استفاده کنید. یا اگر آشپزخانه تیره دارید از سینک تیره استفاده کنید و ….

استفاده از سینک‌های رنگی و طرحدار با اینکه ریسک بالایی دارد می‌تواند بسیار جذاب و چشمگیر باشد. برای کسانی که به خانه‌های رنگی و شاد علاقه دارند استفاده از سینک‌های طرحدار یا رنگی ایده خوبی است به شرطی که توازن رعایت شود و آشپزخانه پر از طرح و رنگ و شلوغی نباشد.

انتخاب جنس مناسب سینک برای آشپزخانه

نکته دومی که در خرید سینک باید به آن توجه کنید جنس سینک است. سینک‌های استیل رایجترین نوع سینک بوده و به دلیل رنگ خنثی و جلوه براق با اکثر سبک‌ها همخوانی دارند.

اما بهتر است برای دکوراسیون مدرن یا کلاسیک از سینک گرانیتی یا سنگ مرمر و … استفاده شود تا بیشترین میزان هماهنگی بین اجزای آشپزخانه ایجاد شود.

در انتها به شرایط خود نیز دقت کنید. هر کدام از این سینک‌ها شرایط خاصی برای نگهداری دارند. به علاوه برخی سینک‌ها مثل سینک‌های سنگی و مرمر گران هستند.

سینک استیل در دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب محل نصب سینک

انتخاب محل نصب سینک هم می‌تواند بسیار مهم باشد. البته این بخش بیشتر برای خانه‌هایی که در حال ساخت یا بازسازی هستند صدق می‌کند. ولی اگر شما آشپزخانه خوبی دارید که نیاز به بازسازی ندارد  قطعا جای سینک مشخص خواهد بود. به طور کلی در سه قسمت می‌توان سینک را نصب کرد.

نصب روی کابینت

نصب سینک روی کابینت آشپزخانه متداولترین حالت است که قطعا همه شما کاربران عزیز هم دیده‌‌اید. قسمتی از کابینت آشپزخانه محل تعبیه سینک در نظر گرفته می‌شود و کابینت زیر سینک نیز محل نصب اجزای سینک و نگهداری مواد شوینده خواهد بود. کابینت بالای سینک نیز به عنوان آبچکان استفاده می‌شود.

نصب سینک روی کابینت

نصب رو به پنجره

البته برخی نیز سینک خود را روی کابینت رو به روی پنجره نصب می‌کنند. این سبک زیبایی خاصی دارد. بخصوص وقتی منظره زیبایی پشت پنجره باشد، هر روز از ظرف شستن لذت خواهید برد. فقط باید فکری برای آبچکان کنید.

نصب روی اپن

در برخی موارد سینک را روی اپن آشپزخانه نصب می‌کنند. این حالت شاید زیبا باشد ولی مشکلات خاص خود را نیز دارد. برای مثال مجبور خواهید بود از آبچکان رومیزی استفاده کنید که ظاهر آشپزخانه را در برخی موارد شلوغ نشان می‌دهد. تمیز کردن سینک و خشک کردن آن به صورن مداوم نیز در این نحوه نصب مهم است.

اصولا از سینک روی اپن به عنوان سینک دوم استفاده می‌شود. این سینک‌ها کوچک و تک لگنه بوده و برای شستشوی دست یا مواد غذایی کم به کار می‌روند.

نصب سینک روی جزیره

نصب روی جزیره

نصب سینک روی جزیره نیز روش دیگری است که در خانه‌های مدرن استفاده می‌شود. این روش نسبت به نصب روی اپن بهتر است. زیرا جزیره عریض‌تر از اپن است و می‌توانید از سینک‌های بزرگ و دو لگنه نیز استفاده کنید و حتی در بخش زیر جزیره قسمتی به عنوان آبچکان قرار دهید. اما توجه داشته باشید در این حالت به علت لوله کشی، جزیره شما قابلیت متحرک بودن نخواهد داشت.

انتخاب ابعاد مناسب سینک آشپزخانه

نکته سوم در انتخاب سینک ابعاد مناسب سینک است. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای زیبا داشته باشید باید به اندازه آشپزخانه خود و محل نصبی که برای سینک در اختیار دارید توجه کنید. قطعا یک سینک بزرگ در یک آشپزخانه بسیار کوچک زیبا نیست و بخش بزرگی از آشپزخانه را اشغال می‌کند.

با توجه به نیازهای خود، اندازه آشپزخانه و اندازه محل نصب، سینکی با ابعاد مناسب انتخاب کنید. در انتخاب خود به تعداد لگن‌ها، عمق لگن، سینی سینک و … نیز توجه کنید.

انتخاب سینکی با نحوه نصب مناسب

سینک‌ها به سه حالت نصب می‌شوند. روکار، توکار و زیرکار! در اکثر خانه‌های ایرانی از سینک روکار استفاده می‌شود زیرا نصب و نگهداری آسانتری دارد. با این‌ حال امروزه در دکوراسیون‌های مدرن طرفداران سینک توکار و زیرکار بیشتر است.

پیشنهاد چارسو به شما این است قبل از انتخاب سینک از یک متخصص کمک بگیرید تا مطمئن شوید سینک مورد نظر شما به راحتی امکان نصب در محل تعیین شده را دارد.سپس اقدام به خرید کنید.

سایر نکات

در انتخاب سینک مناسب برای داشتن آشپزخانه‌ای با دکوراسیون بهتر نکات کوچک دیگری نیز وجود دارد که با هم بررسی می‌کنیم.

سینک گوشه

سینک‌های گوشه ظاهری عجیب و جالب دارند. در برخی از آشپزخانه‌ها به علت طراحی نامناسب یا کمبود جا استفاده از سینک گوشه بهترین گزینه است. این سینک فضای کمی را اشغال می‌کنند، ظاهری خلاقانه داشته و باعث می‌شود افراد در آشپزخانه‌های کوچک به راحتی بتوانند با سینک کار کنند.

معایب سینک گوشه

  • سینک گوشه ابعاد کوچکی دارد و برای شستن ظرف‌های بزرگ ممکن است به مشکل بخورید.
  • امکان استفاده دو نفر همزمان از سینک وجود ندارد.
  • تمیز کردن کابینت زیر سینک نیز کمی سخت است.
  • قطعا چالش‌هایی برای گذاشتن ماشین ظرفشویی کنار سینک گوشه نیز خواهید داشت.

نصب سینک در کنار ماشین ظرفشویی

بهتر است سینک را در جایی نصب کنید که بتوانید به راحتی ماشین ظرفشویی را در نزدیکی سینک نصب کنید. زیرا برای قرار دادن ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی لازم است کمی ظروف را در سینک تمیز کنید و سپس در ماشین قرار دهید. به همین دلیل بهتر است سینک و ماشین ظرفشویی نزدیک به هم نصب شوند.

انتخاب شیر ظرفشویی متناسب با سینک

تا اینجا متوجه شدید چطور یک سینک مناسب برای آشپزخانه انتخاب کنید تا قلب خانه شما زیبا و چشم نواز باشد. اما توجه کنید زیبایی سینک در کنار یک شیر ظرفشویی مناسب چند برابر می‌شود. پس انتخاب یک شیر ظرفشویی با ظاهری مناسب ( مدرن، کلاسیک، مینیمال) که رنگی هماهنگ با سینک داشته باشد و در عین حال کاربردی باشد بسیار مهم است.

سینک ظرفشویی در دکوراسیون

سخن آخر

ما سعی کردیم تمام نکات مهم در انتخاب سینک ظرفشویی متناسب با دکوراسیون آشپزخانه را معرفی کنیم. تمام نکات گفته شده درباره دکوراسیون سینک ظرفشویی به صورت خلاصه و مفید در اختیار شما قرار گرفته است. قطعا نکات بیشتری برای انتخاب یک سینک در طراحی دکوراسیون وجود دارد ولی این نکات بسیار تخصصی بوده و مربوط به حوزه کاری طراحان داخلی می‌شود. پس اگر برای دکوراسیون خانه خود اهمیت زیادی قائل هستید و بودجه کافی دارید از یک متخصص کمک بگیرید.

ما را با نظرات خود راهنمایی کنید تا این مقاله را کاملتر کنیم.

ممنون که تا انتها همراه ما بودید.

اشتراک گذاری : Array