امروزه فلاش تانک به یکی از مهمترین اجزای سرویس بهداشتی تبدیل شده است به طوری که تصور سرویس بهداشتی بدون فلاش تانک ممکن نیست. این وسیله کمک می‌کند محیط سرویس بهداشتی  بخصوص توالت فرنگی یا ایرانی تمیز بماند و آلودگی و بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی پخش نشود. فلاش تانک‌ها با توجه به مکانیزم انواع توالت، اندازه محیط و دکوراسیون‌های مختلف  انواع مختلفی دارند که قرار است در این مقاله از چارسو آنها را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک محفظه‌ای ساخته شده از متریال‌های مختلف مانند پلاستیک یا فلز است. در این محفظه آب ذخیره شده و در صورت نیاز برای شستشو و نظافت توالت از آب ذخیره شده استفاده می‌شود. فلاش تانک‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. در صورتی که با انواع فلاش تانک، کاربرد، مزایا و .. هر یک آشنا شوید قطعا انتخاب بهتری خواهید داشت.

معرفی انواع مختلف فلاش تانک

فلاش تانک انواع مختلفی دارد. برای مثال از نظر نوع نصب می‌توان فلاش تانک‌ها را به دو نوع توکار و روکار تقسیم کرد. یا از نظر نوع تخلیه می‌توان فلاش تانک ها را به دسته‌بندی والو، اهرمی، دکمه‌ای یا دکمه‌ای- اهرمی تقسیم کرد. با شناخت انواع فلاش تانک می‌توانید بهترین نوع را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

انواع فلاش تانک بر اساس نوع نصب

هنگام خرید فلاش تانک باید به نوع نصب آن نیز توجه کنید. فلاش تانک ها در دو حالت رو کار و توکار در بازار وجود دارند.

توکار

مخزن این فلاش تانک و تمام اتصالات آن درون دیوار قرار می‌گیرد. تنها دکمه فلاش تانک از دیوار بیرون است. خرید و نصب این مدل هزینه بیشتری دارد. به علاوه باید در سرویس بهداشتی باید امکان نصب این مدل در میان دیوارها وجود دارد. به همین دلیل هنگام ساخت سازه‌های جدید یا ترمیم کلی بهتر است از این مدل استفاده کنید. مدل‌های فلاش تانک توکار زیبایی خاصی دارند.

انواع فلاش تانک توکار

روکار

فلاش تانک‌های روکار قدیمی‌ترین و رایجترین نوع فلاش تانک است. نصب این نوع فلاش تانک بسیار ساده است و به راحتی در بازار پیدا می‌شوند. به علاوه قیمت مناسبی نیز دارند. اگر دنبال فلاش تانکی با قیمت مناسب، نصب آسان و ظاهری کلاسیک این مدل‌ها انتخاب خوبی هستند.

انواع فلاش تانک براساس ویژگی ها

فلاش تانک ها از لحاظ ویژگی‌ها و نوع عملکرد انواع مختلفی دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

اتوماتیک یا والو

این فلاش تانک ها بدون نیاز به فشردن دکمه یا کشیدن اهرم به صورت اتوماتیک با باز شدن در سرویس بهداشتی آب را تخلیه و سرویس را تمیز می‌کنند. این نوع فلاش تانک‌ها بیشتر برای سرویس بهداشتی های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اهرمی

بسیاری از فلاش تانک‌ها دارای اهرم هستند. با کشیدن اهرم که به صورت یک دسته و یک طناب آویزان از آن است آب فلاش تانک تخلیه می‌شود.

دکمه‌ای

فلاش تانک‌های دکمه‌‎ای در انواع توکار و روکار موجودند. قطعا این مدل‌ها را زیاد دیده‌اید که یک یا دو دکمه داشته و با فشردن دکمه، فلاش تانک آب را تخلیه می‌کند.

انواع فلاش تانک دکمه ای

دکمه‌ای-اهرمی

برخی از فلاش تانک‌ها هر دو نوع اهرم و دکمه را به صورت همزمان دارند. در این حالت با خراب شدن هر یک از دکمه یا اهرم ، فلاش تانک همچنان با اهرم یا دکمه سالم دیگر کار می‌کند.

دو زمانه

فلاش تانک های دو زمانه در دو نوبت و در زمان متفاوت می‌توانند حجم آب موجود در مخزن را خالی کنند.

دو مخزنه

فلاش تانک های دو مخزنه دارای دو مخزن با ورودی و خروجی جدا هستند. عملکرد این مدل اینگونه است که یک دکمه آب در مخزن کوچکتر و دکمه دیگر تمامی حجم را خالی می‌کند. در این صورت در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌شود.

آنتی باکتریال

فلاش تانک آنتی باکتریال در عملکرد و طراحی ظاهری کاملا شبیه به سایر فلاش تانک‌ها است. متریال به کار رفته در این مدل باعث می‌شود در برابر باکتری‌ها مقاوم بوده و برای سرویس‌های بهداشتی بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید فلاش تانک

بررسی مزایای استفاده از فلاش تانک

تا این قسمت درباره چیستی فلاش تانک و انواع آن صحبت کردیم. اما چرا باید از فلاش تانک استفاده کنیم؟ مزایای استفاده از فلاش تانک چیست؟

  • رعایت بهداشت
  • تمیز ماندن سرویس بهداشتی از آلودگی‌ها
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • اشغال فضای کمتر در سرویس بهداشتی

شما می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر انواع فلاش تانک از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها با قیمت مناسب و تخفیف‌های هیجان انگیز را از فروشگاه اینترنتی چارسو خریداری کنید.

اشتراک گذاری :