شما از هر نوع کابین روشویی در هر نوع دکوراسیونی استفاده کنید، نیاز به سنگ روشویی خواهید داشت. سنگ روشویی انواع مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم انواع سنگ روشویی را از نظر متریال و طراحی بررسی کنیم تا با مزایا و معایب هر سینک روشویی آشنا شویم. اگر این موضوع برای شما جذاب است با ما همراه باشید.

سنگ روشویی چه کاربردی دارد؟

شما روزانه بارها از سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید. به علاوه برای مسواک زدن، شستن دست و صورت و … نیز از سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید پس روشویی در سرویس بهداشتی بسیار کاربردی است. سنگ روشویی یکی از اجزای پرکاربرد سرویس بهداشتی است. فرقی ندارد شما از چه نوع روشویی استفاده می‌کنید، روشویی کابینتی، روشویی معمولی، یک سطح ساده و … این سنگ روشویی است که آب خارج شده از شیر را به فاضلاب هدایت می‌کند.

سنگ روشویی از متریال مقاوم و ضد آب ساخته می‌شود زیرا محیط سرویس بهداشتی مرطوب است و سنگ روزانه بارها با آب در تماس است. این سنگ از پخش شدن آب در سرویس بهداشتی، خراب شدن روشویی و … جلوگیری کرده و ظاهری زیبا به سرویس بهداشتی می‌بخشد.

انواع سنگ روشویی از نظر جنس

سنگ‌های روشویی از لحاظ جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

سرامیک

سرامیک متریالی است که از ترکیب خشت خام، پودر و آب ساخته شده و پس از شکل گیری در قالب در کوره با دمای بسیار بالا حرارت می‌بیند. این شیوه ساخت باعث می‌شود سرامیک از مقاومت خوبی در برابر خط و خش و حتی فشار برخوردار باشد.

از مزایای روشویی سرامیکی ظاهر زیبا، راحتی در نظافت و قیمت مناسب را می‌توان نام برد. با این حال امکان شکستن روشویی سرامیکی وجود دارد.

چینی

چینی نوعی سرامیک است. اما تفاوت‌هایی در مراحل ساخت با سرامیک دارد که باعث شده چینی مقاومت بیشتر و لکه پذیری کمتر داشته باشد. برای ساخت چینی از خشت پالایش شده استفاده می‌شود. همچنین دمای کوره نسبت به سرامیک بسیار بالاتر و در حدود 1200 تا 1400 درجه فارنهایت است.

از مزایای روشویی سرامیکی ظاهر زیبا، راحتی در نظافت و قیمت مناسب را می‌توان نام برد. امکان شکستن روشویی چینی وجود دارد اما کمتر از سرامیک است.

سنگ طبیعی

این روزها سنگ طبیعی برای استفاده در سرویس بهداشتی طرفداران بسیاری دارد. سنگ طبیعی علاوه بر اینکه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است، طرح و رنگ‌هایی طبیعی و زیبا هم دارد که هر فرد با توجه به سلیقه خود می‌تواند انتخاب کند. سنگ‌های طبیعی انواع مختلفی دارد:

سنگ روشویی مرمر
  • گرانیت در واقع تشکیل شده از مواد مذاب زیرزمینی هستند که به سطح زمین راه پیدا کرده‌اند. گرانیتها با توجه به مواد معدنی درون آنها و شیوه ساخت، سختی و ظاهر متفاوتی دارند.
  • سنگ مرمر یک سنگ زیبا و مقاوم است که از آهک ساخته می‌شود. در این سنگ خط و خطوط زیادی وجود دارد که ظاهر سنگ را خاص می‌کند. از این سنگ به علت مقاومت بالا در برابر شکنندگی در ساخت و ساز استفاده زیادی می‌شود.
  • سنگ شنی از کوارتز فشرده شده طی صدها سال به وجود می‌آید. در این سنگ ممکن است مواد معدنی  مختلفی وجود داشته باشد که باعث رنگی شدن سنگ شود. برای مثال اکسید آهن باعث میشود سنگ شنی به رنگ قرمز متمایل شود.
  • متریال دیگری که برای سنگ روشویی استفاده می‌شود انواع فولاد ضد زنگ است. مقاومت بالا، ضد زنگ و ضد لکه بودن، قابلیت بازیافت، قیمت مناسب و سادگی روشویی فولادی را برای خرید مناسب کرده است.
  • چوب یکی از موادی است که برای ساخت روشویی استفاده می‌شود. چوب درخت ساج و بامبو بهترین گزینه برای ساخت روشویی هستند که علاوه بر ظاهر زیبا در برابر رشد باکتری و قارچ نیز مقاوم‌اند.
  • شیشه یک متریال خاص و زیباست که برای روشویی نیز استفاده می‌شود. برای ساخت روشویی از شیشه آبدیده استفاده می‌شود که نسبت به شیشه معمولی مقاومت بالاتری دارد با این حال این متریال در صورت ضربه شدید ممکن است خرد شده و بشکند.

انواع سنگ روشویی از نظر ظاهر

سنگ روشویی در شکل و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود. در ادامه برخی از مدل‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • سنگ روشویی بیضی یک مدل پرطرفدار و رایج است. اگر به دکوراسیون مینیمال علاقه دارید این طرح با رنگ روشن و ساده مناسب شماست.
  • اگر به دنبال یک سنگ روشویی لوکس و مدرن درست مانند سالن‌های آرایشی و هتل‌های گران قیمت هستید بهتر است به سنگ روشویی گرد فکر کنید.
  • سنگ‌های مربعی جمع و جور هستند و به علت هماهنگی با گوشه‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک باشند.
  • سنگ‌های روشویی مستطیلی بسیار پرطرفدار هستند. طوریکه در بیشتر سرویس‌های بهداشتی از این طرح استفاده می‌شود.
سنگ روشویی بیضی

سخن آخر

برای خرید روشویی باید به فضای سرویس بهداشتی، بودجه، نیازها، سبک دکوراسیون خانه و سلیقه خود توجه کنید. تمامی متریال‌ها اگر از برندی معتبر خریداری شوند، مقاومت بالایی دارند و مناسب هستند. پس بهتر است علاوه بر انتخاب طرح و رنگ و … در انتخاب خود به برند سنگ روشویی نیز دقت کنید.

اشتراک گذاری :