آشپزخانه‌های امروزی با سبک اپن و جزیره بخشی از فضای اصلی خانه به شمار می‌روند. هرچقدر هم که برای چیدمان هال و پذیرایی هزینه کنید، یک آشپزخانه نامناسب زیبایی خانه را به هم میزند. از آیتم‌های مهم در جلوه هر آشپزخانه‌ای، مدل شیر ظرفشویی است. این روزها دوره شیرهای فلکه‌ای به پایان رسیده و طرح‌های شیک و مدرن اهرمی جای آن را گرفته‌اند.

سوال اینجاست که با وجود انواع شیر ظرفشویی، کدام مدل برای آشپزخانه شما مناسب است؟ آیا با تمام مدل‌های شیر ظرفشویی بازار آشنا هستید؟ در مقاله امروز قرار است به این سوالات پاسخ بدهیم. پس اگر قصد خرید بهترین شیرآلات بهداشتی برای آشپزخانه خود را دارید حتما با ما همراه باشید.

ویژگی یک شیر ظرفشویی باکیفیت چیست؟

شیرهای ظرفشویی تفاوت بیشتری با سایر شیرآلات دارند. تامین آب مصرفی خانواده از طریق شیر ظرفشویی است. به همین دلیل جنس آنها باید حتما بدون سرب باشد. متریالی مثل برنج، برای ساخت این نوع شیرآلات مناسب هستند. مورد بعدی توجه به کیفیت مغزی و کارتریج است. معمولا برندهای معتبر ایرانی از کارتریج‌های اروپایی در شیرآلات خود استفاده می‌کنند.

از نظر ظاهری، شیر ظرفشویی باید ارتفاع بیشتری از شیرآلات دیگر داشته باشد. چون یکی از کاربردهای این شیر، شستن ظروف است. فضای زیر شیر، باید برای قرار گرفتن انواع قابلمه و آبکش کافی باشد. انتخاب رنگ و طرح هم، کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. امروزه تنوع شیرآلات در بازار آنقدر بالاست که به سادگی می‌توانید طرح موردنظرتان را پیدا کنید. فقط دقت کنید که نوع و ضخامت آبکاری را بررسی کنید. در حال حاضر بهترین مواد برای آبکاری، کروم، PVD و الکترواستاتیک هستند.

بهترین مدل شیر ظرفشویی کدام است؟

بهترین مدل شیر ظرفشویی برای همه یکسان نیست. مدل مناسب شما، بستگی به انتظارات، بودجه و سلیقه شخصی‌تان دارد. برای اینکه بتوانید بهتر انتخاب کنید، ما انواع شیر ظرفشویی را برایتان توضیح می‌دهیم.

شیر ظرفشویی اهرمی ساده

شیرآلات آشپزخانه اهرمی ساده همان جایگزین‌های شیرآلات فلکه‌ای هستند. مزیت اول شیر اهرمی، طراحی شیک و مدرن نسبت به شیرآلات قدیمی است. مورد بعدی سادگی کار با این مدل شیر ظرفشویی است. برای استفاده، دیگر نیازی نیست دو فلکه جداگانه را به طور مکرر بچرخانید. فقط با یک فشار کوچک و حرکت به چپ و راست، فشار و دمای آب تنظیم می‌شود. و مزیت آخر هم طول عمر بالا و کیفیت این شیرآلات است. خرابی و مشکلاتی مثل چکه آب در شیر اهرمی به ندرت پیش می‌آید.

شیرآلات اهرمی ساده، تنوع فوق‌العاده‌ای در بازار دارند. طرح‌های مدرن و کلاسیک، رنگ‌های طلایی، کروم، سفید و حتی مشکی در میان این شیرآلات به چشم می‌خورد. از نظر قیمت، به طور متوسط ارزانترین مدل شیر ظرفشویی همین اهرمی ساده است. (البته بدون درنظر گرفتن شیرآلات فلکه‌ای). شما با بودجه ۱۵۰ هزار تومان به بالا می‌توانید یک شیر مناسب از برندهای معتبر ایرانی تهیه کنید.

شیر ظرفشویی اهرمی ایرانی

مدل شیر ظرفشویی شاوری

پیشرفت شیر ظرفشویی به مدل‌های ساده اهرمی محدود نشد. کمی بعد مدل‌های جدید و کاربردی شاوری به بازار عرضه شدند. این مدل به شیر ظرفشویی شلنگ‌دار هم معروف است. هنگام استفاده از شیر ظرفشویی، ظرف یا مواد خوراکی، دقیقا در پایین دهانه شیر قرار می‌گیرند. تا اینجای کار مشکلی نیست. اما اگر بخواهید تمام سطوح و زوایای سینک را تمیز کنید کار کمی دشوار می‌شود. اینجاست که شیر شاوری به کمکتان می‌آید.

در این مدل، دهانه شیر با کشیدن به بیرون می‌آید. به کمک این شلنگ بلند می‌توانید جریان آب را به هر سمتی ببرید و تمام سطوح را تمیز کنید. بعد از اتمام کار فقط با رها کردن، شلنگ به دهانه برمی‌گردد. برندهای مختلف ایرانی و خارجی انواع شیر ظرفشویی شاوری را تولید می‌کنند. برای خرید این مدل باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

مدل شیر ظرفشویی شاوری

مدل شیر ظرفشویی فنری

مدل کاربردی بعدی شیر ظرفشویی فنری است. این مدل هم امکان شستشوی تمام سطوح سینک را به شما می‌دهد. به این صورت که می‌توانید دهانه را از محفظه خودش خارج کنید و به هر سمتی که خواستید بکشید. بیشتر مدل‌های فنری، یک دکمه مشکی روی دهانه شیر هم دارند. این دکمه به شما امکان می‌دهد نحوه پخش آب را تغییر بدهید. کافی است هنگام نیاز به فشار آب بیشتر، حالت پخش متمرکز و در مواقع نیاز، حالت پخش گسترده را انتخاب کنید. مدل شیر ظرفشویی فنری با وجود کاربرد راحت و ظاهر جذاب، قیمت نسبتا مناسبی هم دارد. شما می‌توانید با بودجه ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان اکثر مدل‌های فنری را خریداری کنید.

مدل شیر ظرفشویی فنری

مدل شیر ظرفشویی چرخشی

یکی از جدیدترین مدل‌های بازار مدل چرخشی است. طراحی ظاهر این شیرآلات بسیار ویژه و منحصربه‌فرد است. در حال حاضر بین برندهای ایرانی فقط استیل البرز نمونه این شیر را تولید می‌کند. مدل شیر ظرفشویی چرخشی به صورت دو لوله افقی و موازی هم طراحی شده است. این دو لوله، چرخش ۳۶۰ درجه در دو محور را پوشش می‌دهند. به این ترتیب شما می‌توانید به تمام نقاط سینک دسترسی داشته باشید. این مدل با نام ST-211 در بازار موجود است. شیر ظرفشویی چرخشی استیل البرز ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد. البته این شیر در حال حاضر شامل یک تخفیف ویژه در سایت چارسو نیز می‌شود.

شیر ظرفشویی استیل البرز مدل st211

مدل شیر ظرفشویی دومنظوره

خیلی از خانواده‌ها برای اطمینان از سلامت آب، دستگاه تصفیه تهیه می‌کنند. این دستگاه به نصب شیر جداگانه نیاز دارد. اما با خرید شیرآلات دومنظوره، می‌توانید همزمان به آب شهری و آب تصفیه دسترسی داشته باشید. در این نوع شیرآلات، دو اهرم و دو خروجی جدا قرار دارد. برای استفاده فقط کافی است اهرم مربوطه را حرکت دهید تا آب متصل به آن سرازیر شود. معمولا اهرم و خروجی کوچک‌تر، مربوط به آب تصفیه شده هستند. با استقبال مردم از این مدل، برندهای مختلفی شیر دومنظوره تولید می‌کنند. شما می‌توانید با هزینه ۱ میلیون تومان به بالا، یکی از این مدل‌ها را تهیه کنید.

انواع شیر ظرفشویی دو منظوره

خرید اینترنتی انواع شیر ظرفشویی

پیدا کردن فروشگاهی که تمام مدل‌ها و انواع شیر ظرفشویی را داشته باشد کمی دشوار است. اما در سایت چارسو نه تنها می‌توانید انواع مدل شیرآلات را بررسی کنید، بلکه دستتان برای انتخاب برند هم باز است. در واقع بدون نیاز به مراجعه حضوری، می‌توانید از هر جا که هستید مجموعه کاملی از شیرآلات در اختیارتان داشته باشید. تمام شیرآلات چارسو با مشخصات دقیق محصول، ضمانت اصالت کالا، ۷ روز مهلت بازگشت و تحویل اکسپرس ارائه می‌شوند. برای یک خرید مطمئن در تجهیزات خانه و آشپزخانه در کنارتان هستیم.

اشتراک گذاری : Array