شیرآلات و فلزات پس از مدتی استفاده کدر شده و حتی تیره می‌شوند و دیگر مثل سابق در مقابل چشمان ما نمی‌درخشند. خبر خوب این است که راهکاری وجود دارد که می‌تواند شیرآلات و وسایل فلزی شما را مانند روز اول نو کند به طوری که دوباره بدرخشند. این راهکار معجزه‌آسا چیزی نیست جز جلاسنج که ممکن است با آن آشنا باشید. به طور خلاصه جلاسنج ماده‌ای است که بعنوان یک براق کننده برای فلزات و پولیش سطوح کاربرد دارد و انواع تیرگی و رنگ پریدگی وسایل فلزی را ترمیم می‌کند.

اما تنها کاربرد جلاسنج برای ترمیم فلزات نیست بلکه می‌توان از جلاسنج برای چرک برداری از سطوح پلاستیکی و حتی از بین بردن خش سی دی نیز استفاده کرد.

اگر تیرگی و کدر شدگی وسایل فلزی شما تبدیل به موضوع ناراحت کننده‌ای برای شما شده است پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به شما طرز استفاده از جلاسنج برای شیرآلات را آموزش دهیم و کاربردهای دیگر آن را نیز به همراه هم بررسی کنیم.

جلاسنج چگونه کار می‌کند؟

لهستان نخستین کشوری بود که موفق به تولید ماده جلاسنج شد و تحولی عظیم در نگهداری و مراقبت از وسایل فلزی ایجاد کرد. با ترکیب جوش شیرین و مواد شیمیایی دیگر، این کشور اولین نسخه از جلاسنج را تولید کرد که برای براق کردن ظروف مسی و سماورها استفاده شود اما پس از استفاده برخی فلزات سیاه می‌شدند و این یک مشکل بزرگ به حساب می‌آمد. اما با گذشت زمان و آزمایش نسخه اولیه، موفق شدند جلاسنجی تولید کنند که با بهره وری بیشتری بتواند لک‌ها، کثیفی و زردی روی فلزات را برطرف کند و سطوح را کاملاً تمیز و درخشان کند.

استفاده از جلاسنج مانند معجزه‌ای بر روی فلزات عمل می‌کند و درخشندگی بسیار خیره کننده‌ای را ایجاد می‌کند. امروزه، این ماده برای تمیزی شیرآلات، دستگیره‌ها، سماورها و دیگر اجناس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته، افراد از جوش شیرین برای تمیزی وسایل استفاده می‌کردند، اما به دلیل دوام کم، بعد از مدتی وسایل به حالت قبلی بازمی‌گشتند و ظاهر آنها نامناسب‌تر می‌شد. اما جلاسنج با داشتن ماندگاری طولانی، می‌تواند وسایل منزل شما را به طور مداوم تمیز و درخشان نگه دارد.

همانطور که گفتیم کاربردهای جلاسنج محدود به فلزات نمی‌شود و می‌تواند مواد پلاستیکی را نیز جرم گیری کند و حتی سی دی‌های خش دار را نیز ترمیم کند. به عبارتی باید گفت که جلاسنج با ایجاد اثر اصطکاک و سایشی، سطح کمی از بدنه‌ی بیرونی وسایل شما را برمیدارد و یکدست می‌کند تا به وسایل شما درخشندگی دوباره ببخشد. علیرغم کاربردی بودن ماده جلاسنج باید گفت که استفاده از آن نیز بسیار کار راحتی است و به راحتی می‌توان کار با آن را آموخت. طرز استفاده از جلاسنج و نکات مهم در حین استفاده از آن را در بخش‌های بعدی به صورت کامل توضیح داده و قدم به قدم همراه شما خواهیم بود.

جلاسنج

بیشتر بخوانید:

برق انداختن شیرآلات

روش استفاده از جلاسنج به زبان ساده

اولین نکته که باید به آن توجه کنید، اطمینان از تمیز بودن سطح مورد نظر است. پیش از استفاده از جلاسنج، لطفاً مطمئن شوید که سطح فلزی خود را کاملاً پاک کرده و مطمئن شوید که هیچ گونه آلودگی یا روغنی باقی نمانده است.

پس از اطمینان از تمیزی سطح، به آرامی پنبه‌ای را به جلاسنج آغشته کنید. سپس با حرکاتی ملایم و با ‌فشار کم، پنبه را روی سطح فلزی کشیده و این روند را تا رسیدن به درخشندگی مورد نظر ادامه دهید. توصیه می‌کنیم این فرآیند حداقل ۵ دقیقه طول بکشد زیرا روش استفاده از جلاسنج به نحوه درست بسیار مهم است.

پس از رسیدن به میزان درخشش مطلوب، با یک دستمال نرم و تمیز، جلاسنج را به دقت از روی سطح فلزی پاک کنید. توجه داشته باشید که دمای سطح فلز باید نزدیک به دمای اتاق باشد. اگر سطح فلز گرم‌تر یا سرد‌تر از دمای معمولی است، باید تا عادی شدن دمای آن منتظر بمانید و سپس اقدام به استفاده از جلاسنج نمایید.

جلاسنج واقعاً راهی کارآمد و منحصر به فرد برای درخشش و تمیزی فلزات است و اگر به درستی از آن استفاده کنید می‌توانید روحی تازه به وسایل فلزی خود ببخشید.

جلاسنج برای وسایل مسی

اگر قصد براق کردن ظروف یا سطح مسی را دارید اولین و مهمترین نکته این است که نباید جلاسنج را برای مدت زیادی روی سطح باقی بگذارید زیرا ظروف شما به راحتی سیاه خواهند شد. علت سیاه شدن این ظروف این است که واکنش‌های شیمیایی ایجاد شده و در نتیجه اکسید شدن باعث ایجاد لکه و سیاه شدن سطوح ساخته شده از مس می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است طرز استفاده از جلاسنج بر روی مس را بدانید. ابتدا توجه کنید که پس از مالیدن جلاسنج به سطح و پخش کردن آن سریعا شروع به پاک کردن کنید و دستمال را محکم روی سطح ظرف بکشید تا ماده جلاسنج از روی سطح به خوبی پاک شود.

ممکن است جنس بعضی ظروف حساس‌تر باشد و پس از استفاده از جلاسنج سیاه شوند لذا برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید پس از براق کردن ظروف مسی کمی پارافین روی سطح مسی بکشید تا این روند به تاخیر بیافتد.

جلاسنج برای وسایل مسی

جلاسنج برای وسایل آلومینیومی

نکته‌ای که در طرز استفاده از جلاسنج برای شیرآلات آلومینیومی وجود دارد این است که پس از تمیز شدن توسط جلاسنج ممکن است لکه‌های سیاهی روی سطح ایجاد شود. اما جای نگرانی نیست زیرا این سیاهی موقتی است و در اثر برخورد جلاسنج با فلزات نرم ایجاد شده است. فلزاتی مانند آلومینیوم زمانی که با جلاسنج برخورد می‌کنند واکنش شیمیایی داده و سیاه می‌شوند و شما باید برای از بین بردن آن پس از پولیش کردن سطح کمی منتظر بمانید و سپس سیاهی را با دستمال پاک کنید.

جلاسنج برای وسایل از جنس برنز

سطوح برنز فرآیندی مشابه با ظروف مسی دارند و بهتر است همان توضیحاتی که در رابطه با استفاده از جلاسنج برای مس دادیم را استفاده کنید. برای جلوگیری از سیاه شدن پس از براق کردن برنز توصیه می‌کنیم که از پارافین مایع استفاده کنید تا این روند را به تعویق بیاندازید.

جلاسنج برای سطوح رنگ شده

جلاسنج به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای درخشش و تمیزی سطوح فلزی شناخته می‌شود، اما مطمئناً نمی‌دانستید که از آن برای چرک‌برداری و درخشش بدنه‌های رنگ‌شده نیز می‌توان استفاده کرد. این نوع سطوح شامل بدنه لوازم خانگی، خودرو و رایانه می‌شود. برای براق کردن سطوح رنگ شده روش استفاده از جلاسنج مشابه روش‌های قبلی است و با استفاده از همین مراحل به راحتی می‌توانید سطوح را براق کنید.

جلاسنج برای سینک ظرفشویی

روش استفاده از جلاسنج برای سینک ظرفشویی نیز مشابه تمیز کردن آلومینیوم است. قبل از هر کاری، اطمینان حاصل کنید که سطح سینک تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و چربی است. سپس با استفاده از پنبه‌ای نرم و تمیز که به جلاسنج آغشته شده است، با حرکاتی ملایم، سطح سینک را پاک و براق کنید.

کمی حوصله به‌خرج دهید زیرا این کار کمی زمان می‌برد و برای خوب تمیز کردن سطح سینک باید پس از پولیش کردن سریعا محل را با دستمال پاک کنید تا به سینک آسیب وارد نشود. با پشت سر گذاشتن این مراحل ساده، سینک ظرفشویی شما دوباره مثل روز اول خواهد درخشید.

جلاسنج برای سینک ظرفشویی

آیا می‌توان از جلاسنج برای ماشین استفاده کرد؟

جلاسنج، راهکاری مطمئن و کارآمد برای درخشش و زیبایی خودروها، به ویژه بدنه آن‌ها، محسوب می‌شود. اگر به دنبال راهی ساده و موثر برای بهبود ظاهر خودروی خود هستید، این روش بی‌نظیر را حتماً امتحان کنید. قبل از هر چیز، مهم‌ترین مرحله تمیزکاری و آماده‌سازی سطح خودرو است. با پاک کردن کامل سطح از هرگونه آلودگی، خاک، و کثیفی، می‌توانید کار را شروع کنید. با استفاده از پنبه‌ای نرم و تمیز که به جلاسنج آغشته شده است، سطح بدنه خودرو را پاک و براق کنید. در این مرحله، بهتر است صبور باشید و با تمرکز و دقت بیشتری عمل کنید تا نتیجه بهتری بدست آورید.

اگر با مشکل لکه‌های سیاه مواجه شدید مانند تمیز کردن آلومینیوم عمل کرده و سطح را با دستمال محکم پاک کنید.

کلام آخر

در این مقاله، با قدرت و کاربردهای جلاسنج آشنا شدیم و طرز استفاده از جلاسنج برای شیرآلات را نیز یاد گرفتیم. از آنجا که جلاسنج به سادگی تیرگی فلزات را از بین می‌برد و سطوح را به درخشندگی و شفافیت بی‌نظیر می‌رساند، می‌توانیم با صرف هزینه‌ای بسیار ناچیز وسایل خود را مثل روز اول درخشان و جذاب کنیم. برای انجام پولیش سطوح حتما توجه کنید که قبل از شروع کار وسایل لازم را در نزدیکی خود قرار داده‌اید و سپس کار پولیش را شروع کنید. برای تهیه ماده جلاسنج نیز می‌توانید به نزدیک‌ترین ابزار فروشی یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله به شما در استفاده از این ماده جادویی کمک کرده باشد.

اشتراک گذاری : Array