استفاده از فلاش تانک برای تمامی توالت‌ها ضروری است. امروزه انواع مختلف فلاش تانک در بازار موجود است و تولیدکننده‌های داخلی قدرتمندی نیز در این زمینۀ فعالیت دارند. یکی از شرکت‌های خوش سابقه در زمینه فلاش تانک، شرکت فلاش تانک ایران است که مدل‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌کند. فلاش تانک اسلیم یا اولترا اسلیم یکی از محصولات این شرکت است که در نوع خودش بی‌نظیر است و با استقبال خوبی از طرف مردم همراه شده. در این مطلب ابتدا توضیحاتی در خصوص انواع فلاش تانک و ویژگی مدل‌های متنوع خواهیم داد و سپس به بررسی فلاش تانک اسلیم از شرکت فلاش تانک ایران خواهیم پرداخت. با چارسو همراه باشید.

فلاش تانک چیست؟

قبل از اینکه پای فلاش‌تانک‌ها به توالت باز شود، عملکرد آن‌ها توسط شلنگ و آفتابه انجام می‌شد. برخی افراد عادت دارند که هنگام ورود به توالت، شیر آب را باز کنند و تا انتهای عملیات آب را قطع نمی‌کنند. اگر فرد به لحاظ بهداشتی نیز وسواس داشته باشد، همه چیز بدتر می‌شود. همین عامل باعث مصرف بسیار زیاد و بی رویه آب در منازل می‌شود.

با ورود فلاش تانک به عرصه لوازم بهداشتی منازل این مسئله تا حد زیادی حل شد. فلاش تانک یک مخزن پلاستیکی یا فلزی است (البته بیشتر آن‌ها از نوع پلاستیکی هستند)، آب به مرور داخل آن ذخیره می‌شود، پس از ورود به توالت یا خروج از آن می‌توانید آب ذخیره شده را به مجرای توالت هدایت کنید.

پر شدن این مخزن به صورت خودکار انجام می‌شود و جلوگیری از سرریز شدن آن نیز توسط شناور انجام می‌شود. هنگامی که دکمه فلاش تانک را فشار دهید یا اهرم آن را بکشید، آب با حجم و فشار بالا از ارتفاع رها می‌شود. همین حجم و فشار بالا باعث تمیز شدن بهتر توالت خواهد شد. برای مقایسه مصرف آب کافی است تصور کنید که، اگر شما ۲ برابر آبی که توسط فلاش تانک رها می‌شود را توسط شلنگ مصرف کنید، تأثیر مشابه فلاش تانک را نخواهد داشت.

استفاده از عبارت «کشیدن سیفون» در بین ما رایج است. با این وجود، بین سیفون و فلاش تانک هیچ ارتباطی وجود ندارد. سیفون قطعه ای خمیده درون مجرای توالت است که مزایای زیادی دارد. سیفون باعث می‌شود که مقداری آب همیشه در مسیر لوله‌ها قرار گیرد و بوی نامطبوع مجرای توالت به داخل توالت سرایت نکند. مهم‌تر از آن اینکه حشرات نمی‌توانند از آب داخل سیفون عبور کنند و وارد توالت شوند. پس سیفون را با فلاش تانک اشتباه نگیریم!

انواع فلاش تانک از نظر نحوه نصب

عملکرد و نحوه استفاده از فلاش تانک کاملاً ساده است. دکمه ای را فشار داده یا اهرمی را بچرخانید تا آب با فشار وارد مسیر خروجی توالت شود. سال‌های زیادی نیست که فلاش تانک به یکی از اجزای ثابت توالت تبدیل شده است. با این وجود امروزه نمی‌توان توالت بدون فلاش تانک را تصور کرد. وجود فلاش تانک به لحاظ بهداشتی ضرورت زیادی دارد. با کشیدن فلاش، جدای از تمیز نگه داشتن توالت، هرگونه بوی نامطبوع نیز به میزان زیادی از بین خواهد رفت.

فلاش تانک انواع مختلفی دارد. با اینکه هدف و عملکرد همه آن‌ها به آنچه اشاره شد خلاصه می‌شود اما مکانیزم و ساختار برخی از آن‌ها متفاوت از دیگری است. فلاش تانک توکار و روکار دو مدل عمده و طبقه بندی اصلی فلاش تانک است که به در ادامه به هرکدام از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

فلاش تانک توکار

همان طور که از نام آن پیدا است، این نوع فلاش تانک درون دیوار و به صورت توکار نصب می‌شود. با نصب فلاش تانک توکار، عملاً اثری از فلاش تانک مشاهده نمی‌شود و تنها دکمه ای جهت کشیدن فلاش برای شما قابل رؤیت است. استفاده از فلاش تانک توکار مزایای خاص خود را دارد:

  • فضای این نوع فلاش تانک داخل دیوار قرار می‌گیرد و فضای توالت را اشغال نمی‌کند.
  • به دلیل تحمل وزن فلاش تانک توسط دیوار، محدودیتی در اندازه فلاش تانک وجود ندارد. می‌توان اندازه‌های بزرگ فلاش تانک را انتخاب و داخل دیوار نصب کرد.
  • مزیت بعدی ظاهر فلاش‌تانک‌های توکار است. بدون شک داشتن یک دکمه زیبا و ساده روی دیوار بهتر از داشتن یک مخزن بزرگ سفید روی دیوار است.

با وجود مزایای این نوع فلاش تانک، معایبی نیز متوجه فلاش‌تانک‌های توکار است. یکی از بزرگ‌ترین معایب، هزینه بالای این نوع فلاش تانک است. جدای از هزینه بالای اولیه، هزینه نصب آن‌ها داخل دیوار نیز بیشتر از نوع روکار است. عیب بعدی مربوط به تعمیر آن‌ها است. اگر فلاش تانک توکار معیوب شود، هزینه تعمیر فلاش تانک به دلیل تخصصی بودن آن بیشتر است.

توجه ۱: در نظر داشته باشید که فلاش‌تانک‌های توکار باید قبل از اتمام دیوارهای توالت نصب شود؛ یعنی پس از اتمام کار ساخت و ساز نمی‌توان آن‌ها را نصب کرد و باید زودتر در این خصوص تصمیم گیری کرد. مگر اینکه بخواهید هزینه دوباره ساخت دیوار توالت را متحمل شوید.

توجه ۲: فلاش تانک توکار مخصوص فرنگی وال هنگ، همراه با یک استراکچر مخصوص می‌باشد. این مدل برای توالت ایرانی بدون استراکچر فلزی و به صورت توکار کلاسیک است.

فلاش تانک روکار

نقطه مقابل فلاش‌تانک‌های توکار، نوع روکار است. فلاش تانک روکار روی دیوار نصب می‌شود. مهم‌ترین مزیت این نوع فلاش تانک هزینه پایین آن است. هزینه خرید و نصب فلاش‌تانک‌های روکار به مراتب کمتر از نوع توکار است.

جدای از هزینه پایین، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز کمتر خواهد بود. با بروز عیب در این نوع فلاش تانک می‌توانید بلافاصله مشکل را برطرف کرده یا یک مخزن جدید تهیه و نصب کنید.

عیب اصلی فلاش تانک روکار، اندازه آن است. اندازه این نوع فلاش تانک معمولاً زیاد است و فضای زیادی از توالت شما اشغال می‌کند. به دلیل نحوه نصب، نمی‌توان اندازه‌های بزرگی نیز برای توالت انتخاب کرد.

عیب دیگر این نوع فلاش تانک صدای آن است. صدای فلاش تانک روکار به دلیل اینکه اطراف آن خالی است، بیشتر از نوع توکار است. بخش عمده صدای نوع توکار توسط دیوار خنثی می‌شود.

آخرین مورد نیز ظاهر فلاش تانک روکار است. این نوع فلاش تانک بدون شک ظاهر جالبی نخواهد داشت. هرچند هم طراحی آن جذاب باشد، وجود یک دکمه کوچک روی دیوار، بهتر از آویزان کردن یک مخزن سفید بزرگ روی آن است.

انواع فلاش تانک از نظر ساختار و عملکرد

جدای از نوع توکار و روکار، دسته‌بندی‌های دیگری نیز برای فلاش تانک موجود است. بسته به نوع استفاده و محل نصب فلاش تانک، می‌توان انواع مختلفی را در بازار تهیه و نصب کرد. در ادامه برخی از این مدل‌ها را توضیح خواهیم داد.

فلاش تانک دکمه دار

یکی از متداول ترین انواع فلاش تانک، نوع دکمه دار است. مکانیزم تخلیه این نوع فلاش‌تانک‌ها به صورت دکمه ای است. کافی است دکمه را فشار دهید تا آب داخل مخزن در مجرای توالت فلاش شود.

فلاش تانک اهرمی

یکی دیگر از انواع فلاش تانک، نوع اهرمی است. فلاش تانک اهرمی به جای دکمه دارای اهرم برای تخلیه مخزن است. این اهرم می‌تواند به صورت عادی نصب شده باشد یا توسط یک آویز به پایین کشیده شود. در هر صورت این نوع فلاش تانک نیز استفاده زیادی در منازل دارد.

فلاش تانک دو زمانه

یکی از مزایای این نوع فلاش تانک، صرفه جویی در میزان آب است. فلاش‌تانک‌های دو زمانه امکان تخلیه و فلاش آب را در دو زمان مختلف فراهم می‌کنند. عملکرد آن‌ها به این صورت است که ابتدا دکمه یا اهرم آن‌ها را فشار می‌دهید. بخشی از آب مخزن داخل سیفون فلاش می‌شود. اگر تمایل داشته باشید و آب موردنظر کافی نباشد، بار دیگر آن را فشار می‌دهید تا بخش دوم نیز تخلیه شود.

فلاش تانک دو مخزنه

این نوع فلاش تانک مشابه فلاش تانک دو زمانه است. فلاش‌تانک‌های دو مخزنه همان طور که از نامشان پیدا است، دارای دو مخزن هستند. هردو مخزن آن‌ها به صورت جدا نصب می‌شود. ورودی و خروجی آب هرکدام جدا است و دکمه یا اهرم تخلیه هرکدام نیز جدا است.

این نوع فلاش تانک نیز برای صرفه جویی در مصرف آب ایده آل است. مخزن اولیه اندازه کوچک‌تری از مخزن دوم دارد. در صورت نیاز می‌توانید دکمه یا اهرم مخزن دوم را نیز فشار دهید و آب بیشتری فلاش کنید.

فلاش تانک اتوماتیک

نیازی به فشردن دکمه یا اهرم نیست. نیازی به فشردن دکمه اولیه یا ثانویه نیست. فلاش تانک اتوماتیک یا خودکار همه چیز را برای شما انجام می‌دهند.

نحوه عملکرد آن‌ها نیز مشخص است. هنگام باز یا بسته شدن درب توالت، به صورت خودکار آب را فلاش می‌کنند. این نوع فلاش تانک برای اماکن عمومی که افراد اهمیت کمتری به نظافت آن می‌دهند، ایدئال است.

فلاش تانک آنتی باکتریال

اگر به نظافت توالت خود اهمیت زیادی می‌دهید و زمان کمی برای نظافت آن دارید، نوع آنتی باکتریال را انتخاب کنید. عملکرد و ساختار این نوع فلاش تانک می‌تواند به هر شیوه ای باشد. می‌تواند توکار یا روکار باشد. می‌تواند دکمه ای، خودکار یا دو مخزنه یا دو زمانه باشد. تفاوت اصلی آن در استفاده از مواد آنتی باکتریال برای بهداشت بیشتر و جلوگیری از تجمع باکتری‌ها در فضای توالت است.

شرکت فلاش تانک ایران

با توضیحات ارائه شده، اکنون در خصوص یکی از شرکت‌های معتبر فعال در زمینۀ تولید فلاش تانک صحبت می‌کنیم. شرکت «هدیه باران ایرانیان» فعالیت رسمی خود را در زمینۀ تولید لوازم بهداشتی ساختمانی در سال ۱۳۶۷ با نام تجاری «فلاش تانک ایران» شروع کرد.

محصولات دیگری از جمله شامپو باکس و ترازوی آشپزخانه نیز توسط این شرکت در جریان است اما عمده‌ترین محصول آن‌ها، فلاش تانک است. فلاش تانک توکار، روکار، دکمه ای و اهرمی توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه می‌شود.

فلاش‌تانک‌های ایرانی اولترا اسلیم

یکی از محصولات شرکت فلاش تانک ایران که با استقبال زیادی از طرف مردم روبرو است نوع اولترا اسلیم است. فلاش تانک اسلیم بسیاری از مزایای نوع توکار و روکار را به صورت هم‌زمان دارد. این محصول اولین فلاش تانک فوق باریک تولید شده در کشور است. در واقع اولترا اسلیم تنها فلاش تانکی است که با ضخامت ۶.۵ سانتی‌متر مکانیزم تخلیه آب به صورت دوزمانه واقعی را ارئه میدهد. به علاوه با وجود فلوتر کاملا بی‌صدا با استاندارد جهانی EN-14055 کمترین صدا را در هنگام استفاده به همراه دارد. قابلیت آبگیری از ۴ طرف (دو طرف از بغل و دو طرف از کف) باعث می‌شود برای نصب فلاش تانک هیچ مشکلی نداشته باشید.

هزینه فلاش تانک توکار می‌توانداز ۸۰۰ تا ۱.۵ میلیون تومان نیز بالا رود. از طرف دیگر فلاش‌تانک‌های روکار هزینه ای بسیار کمتر و در حدود ۱۵۰ هزار تومان دارند. در این میان نیز فلاش تانک اسلیم قرار می‌گیرد که چیزی حدود ۲۰۰ هزار تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

با تقبل ۵۰ هزار تومان بیشتر می‌توانید بسیاری از مزایای فلاش تانک روکار و توکار را به صورت هم‌زمان داشته باشید. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این نوع فلاش تانک قیمت پایین آن است. از طرفی دیگر ضخامت اندک فلاش تانک اسلیم بی نظیر است. ضخامت این نوع فلاش تانک حدود نصف فلاش‌تانک‌های معمولی و روکار است. به علاوه مدل اولترا اسلیم شرکت فلاش تانک ایران دارای دکمه بوده و به صورت دو زمانه واقعی عمل می‌کند. در نتیجه می‌توانید میزان تخلیه را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید.

انواع فلاش تانک اسلیم

5 طرح مختلف فلاش تانک اسلیم در وبسایت این شرکت قرار دارد. ساده، قاصدک، ترام، ترام سیاه و ابر و باد، این 5 مدل مختلف را تشکیل می‌دهند. تمامی محصولات این شرکت دارای ۱۰ سال گارانتی هستند.

نحوه خرید اینترنتی فلاش تانک اسلیم

تمامی محصولات اولترا اسلیم شرکت فلاش تانک ایران را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی چارسو و از این آدرس تهیه کنید. هم اکنون قیمت فلاش تانک اسلیم مدل ساده این شرکت ۱۹۱ هزار تومان است. قیمت مدل ابر و باد، قاصدک رنگ سفید طرح ترام نیز ۲۰۳ هزار تومان است. بیشترین قیمت فلاش تانک اولترا اسلیم مربوط به رنگ مشکی طرح ترام است که ۲۱۴ هزار تومان تعیین شده است.

ملاحظه می‌کنید که چنین قیمت‌هایی در مقایسه با هزینه بالای ۱ میلیون تومان فلاش‌تانک‌های توکار این شرکت بسیار اندک است.

نظر شما در خصوص محصولات شرکت فلاش تانک ایران چیست؟ کدام یک از محصولات آن‌ها را می‌پسندید؟ فلاش تانک اسلیم این شرکت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ شما فلاش‌تانک‌های توکار را بیشتر می‌پسندید یا نوع روکار را؟ به نظر شما قیمت بالای فلاش‌تانک‌های توکار ارزش انتخاب آن‌ها را دارد؟ دیدگاه‌های خود را نیز با ما و دیگر دوستانتان در چارسو در میان بگذارید.

اشتراک گذاری : Array