فلاش تانک وسیله‌ای است که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل همین استفاده مداوم، احتمال خرابی آن وجود دارد. در این مقاله قرار است مشکلات رایج فلاش تانک ها را بررسی کنیم. پس برای عیب یابی فلاش تانک و راه حل تعمیر آن با چارسو همراه باشید.

فلاش تانک چطور کار می‌کند؟

برای درک بهتر، خوب است مکانیزم فلاش تانک را بدانیم. در فلاش تانک آب درون مخزن ذخیره می‌شود. هنگامی که اهرم را میکشید، آب یکباره و با فشار بالا تخلیه می‌شود. به این ترتیب دفع و شستشوی کاسه توالت انجام می‌شود. (اطلاعات بیشتر را در مقاله انواع فلاش تانک و کاربرد آن بخوانید.)

به طور دقیق‌تر، درپوش فلاش تانک جلوی سرازیر شدن آب را می‌گیرد. اما به محض کشیدن ضامن، درپوش آزاد شده و آب سرازیر می‌شود. در این مرحله شناوری که به مخزن متصل است درپوش را بالا نگه می‌دارد تا آب کامل خارج شود. بعد از آن درپوش مجدد روی لوله خروجی آب قرار می‌گیرد. و نهایتا مخزن دوباره پر می‌شود.

فلاش تانک چیست

مشکلات رایج فلاش تانک ها

در صورتی که هر کدام از اجزای فلاش تانک خراب شوند، در عملکرد مشکل به وجود میاید. به همین دلیل باید برای تعویض قطعه خراب شده اقدام کنید. در این بخش با عیب یابی فلاش تانک آشنا می‌شویم:

۱.عیب یابی نشتی فلاش تانک

یکی از رایج‌ترین مشکلات فلاش تانک نشتی آب است. نشتی باعث می‌شود سطح آب مخزن پایین بیاید؛ و شناور برای تنظیم سطح، دوباره آن را پر کند. این عامل باعث افزایش مصرف آب شما می‌شود.

نشتی چند علت دارد. اولا ممکن است مشکل از شناور باشد. دوما احتمال مشکل در قسمت اتصال مخزن و لوله خروجی وجود دارد. و نهایتا خود لوله هم ممکن است نشتی بدهد. حالا راهکار چیست؟

راه حل تعمیر نشتی فلاش تانک

ابتدا خود لوله خروجی را بررسی کنید. (منظور همان لوله‌ای که از مخزن تا پایین دیوار کشیده شده است.) اگر در قسمتی از لوله، ترک یا شکستگی وجود دارد باید آن را تعویض کنید. برای عیب‌یابی شناور، شیر آب متصل به فلاش تانک را ببندید. اگر چکه آب قطع شد مشکل از شناور است. و باید آن را با یک شناور جدید عوض کنید. اما اگر همچنان چکه ادامه داشت، احتمالا قسمت اتصال مخزن و لوله خروجی مشکل دارد. پس محکم بودن مهره‌ها و نبودن شکستگی در همین بخش را بررسی کنید.

علت نشتی فلاش تانک

۲. رفع مشکل عدم تخلیه آب

برای عیب یابی در زمینه تخلیه آب باید به اهرم دقت کنید. اگر اهرم کار خود را درست انجام ندهد، آب تخلیه نمی‌شود. ممکن است اهرم شکستگی داشته باشد. یا طول زنجیر تخلیه استاندارد نباشد و … اگر اهرم به درستی کار می‌کند، فلوتر را چک کنید. چون خراب شدن فلوتر باعث می‌شود مخزن به درستی پر نشود. و نهایتا تخلیه کافی آب صورت نگیرد

راه حل و بررسی تخلیه آب

سالم بودن اهرم و نصب درست آن را چک کنید. در ادامه باید جا افتادن درست اهرم روی چنگکی را هم بررسی کنید. حتی ممکن است چنگک به جایی گیر کرده باشد. بعد از پیدا کردن مشکل، نسبت به تعویض، یا جا انداختن درست اهرم اقدام کنید.

۳. عیب یابی آب بندی فلاش تانک

سرریز شدن آب به داخل دستشویی، یک زنگ خطر در مورد آب بندی است. در این مواقع باید آب بندی فلاش تانک را چک کنید.

راه حل آب بندی فلاش تانک

ورودی آب را ببندید، مخزن را تخلیه کنید و بررسی را آغاز کنید. تمام اتصالات داخلی را کنترل کنید. در هر جا که مهره‌ها شل هستند از آچار فرانسه برای محکم کردن آنها استفاده کنید. واشر آب بندی را چک کنید تا در صورت نیاز تعویض شود. قطعه واشر را می‌توانید با توجه به مدل فلاش تانک‌تان خریداری کنید.

تعمیر فلاش تانک

۴. عیب یابی فلوتر فلاش تانک

در عیب یابی فلاش تانک خیلی از مشکلات به دلیل خرابی فلوتر (یا شناور) هستند. اگر قصد خرید فلوتر دارید، حتما نوع باکیفیت آن را تهیه کنید؛ تا عملکرد درست فلاش تانکتان تضمین شود. در موارد زیر نیاز به تعویض فلوتر دارید:

نصب اشتباه و کج بودن فلوتر: اگر این قطعه اشتباه نصب شده باشد، نمی‌تواند فشار لازم را به محل خروج آب وارد کند. به این ترتیب شیر درست بسته نمی‌شود.

رگلاژ نبودن فلوتر: گاهی مشکل نشتی آب با رگلاژ کردن حل می‌شود. شما می‌توانید به طول اهرم فلوتر اضافه کنید. در نتیجه قدرت توپی برای غلبه به فشار آب ورودی بیشتر می‌شود.

خراب شدن توپی شناور: توپی سبک و توخالی روی آب قرار دارد. اما اگر خراب یا سوراخ شود آب وارد آن شده و سنگین می‌شود. توپی با سنگین شدن به کف مخزن می‌رود و عملکرد مختل می‌شود.

سایز نامتناسب فلوتر و مخزن: اندازه فلوتر باید با مخزن هماهنگ باشد. وگرنه نمی‌تواند درون مخزن به خوبی جابجا شود. در نتیجه باز و بسته شدن خروجی آب درست انجام نخواهد شد.

تعویض فلوتر فلاش تانک

مراحل تعویض فلوتر فلاش تانک

اگر با هر کدام از مشکلات بالا مواجه شدید، باید فلوتر را تعویض کنید. برای اینکار طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

  • آب ورودی را قطع کنید و مخزن را تخلیه کنید.
  • برای راحتی کار تانک را جدا کنید. پیچ پایین تانک را با آچار فرانسه باز کنید و با دست آن را از مخزن جدا کنید.
  • حالا با آچار اتصال فلوتر را باز کنید و آن را خارج کنید.
  • ارتفاع لوله و میله فلوتر فعلی را اندازه بگیرید. و فلوتر جدید را با همین اندازه تهیه کنید. (البته در صورتی که اندازه فلوترتان مناسب بوده)
  • فلوتر جدید را در همان جای قبلی قرار دهید. و اتصال مربوطه را با آچار محکم کنید.
  • شیر فلوتر باید دقیقا زیر مخزن قرار بگیرد. آن را در همین قسمت قرار داده و با دست قفل را بچرخانید.
  • آب را دوباره وصل کنید. در انتها چک کنید که سطح آب مقداری پایین‌تر از بالای لوله سرریز باشد.

خرید آنلاین فلاش تانک باکیفیت

امیدواریم با این راهنما بتوانید نسبت به عیب یابی و تعمیر فلاش تانک اقدام کنید. توصیه می‌کنیم برای راحتی کار از متخصصان این زمینه کمک بگیرید.

نهایتا اگر قصد تعویض فلاش تانک دارید، سری به فروشگاه آنلاین چارسو بزنید. در این سایت انواع مدلهای جدید از برندهای معتبر ایرانی قابل بررسی‌اند. ضمانت اصالت کالا، ۷ روز مهلت بازگشت، پشتیبانی و تحویل اکسپرس از امکانات چارسو در سراسر ایران هستند. برای تجربه یک خرید مطمئن در کنار شما هستیم.

اشتراک گذاری : Array