این روزها فلاش تانک‌ها جزء جدانشدنی سرویس‌های بهداشتی شده‌اند. این دستگاه‌ کاربردی برای نظافت و بهداشت بیشتر در کنار توالت فرنگی و ایرانی استفاده می‌شود. از طرفی فلاش تانک به‌خوبی کمبود فشار آب در ساختمان را جبران می‌کند و با هدایت یکبار حجم زیادی از آب، عملیات تخلیه را به بهترین شکل انجام می‌دهد. در خرید فلاش تانک به علت کاربردی بودن این محصول در سرویس بهداشتی باید دقت بسیاری کرد.

فلاش تانک‌ها سیستم و ساختار پیچیده‌ای ندارند، اما برای خرید آن‌ها حتما باید اطلاعات لازم را داشته باشید؛ درباره‌ی انواع سیستم تخلیه بدانید، نحوه نصب و ابعاد را بررسی کنید و برندهای معتبر در این زمینه را بشناسید. ما در این مقاله تمام نکات لازم برای خرید بهترین فلاش تانک را برایتان آماده کرده‌ایم. پس اگر در آینده قصد خرید این وسیله بهداشتی را دارید ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید!

انواع فلاش تانک

اگر سری به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی زده باشید حتما با تنوع بالایی از انواع فلاش تانک سردرگم شده‌اید. لابد برایتان سوال ایجاد شده که فرق این مدل‌ها با هم در چیست؟ مهم‌ترین ویژگی هر فلاش تانکی تامین آب کافی و تخلیه‌ی درست آن، برای شستشوی موثر توالت است. پس بهتر است راجع به انواع سیفون بیشتر یاد بگیریم.

فلاش تانک ساده

قدیمی‌ترین مدل فلاش تانک همین نوع ساده است. در این مدل آب از طریق طناب یا دکمه‌ تخلیه می‌شود. ساختار شامل یک مخزن آب، لوله انتقال آب و دکمه یا طناب است. سر و صدای ایجاد شده در این نوع سیفون ممکن است کمی آزاردهنده باشد، ولی به طور کلی تخلیه قدرتمندی دارد. همچنین در این مدل شما نمی‌توانید حجم آب را طبق نیاز خود انتخاب کنید و این مساله باعث هدر رفتن آب می‌شود.

فلاش تانک دو زمانه

مدل دو زمانه پیشرفته تر از نوع ساده است. در فلاش تانک دو زمانه مخزن به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم شده و دو دکمه جداگانه دارد. در هر بار استفاده طبق نیاز می‌توانید یکی از دکمه‌ها را فشار دهید.مثلا فلاش تانک دو زمانه ۴ و ۸ لیتری را تصور کنید. اگر به تخلیه زیاد نیاز داشته باشید با فشردن دکمه ۸ لیتری از حجم کامل آب استفاده می‌کنید. در غیر این صورت با دکمه تخلیه ۴ لیتری، هم نیازتان برطرف شده و هم بقیه آب هدر نخواهد رفت. این مدل‌ها حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شوند که علاوه بر حفظ ذخایر آب، باعث کاهش مبلغ صورتحساب آب شما می‌شود.

فلاش تانک آنتی باکتریال

این مدل ساختار متفاوتی ندارد و فقط در تمام سطوح بدنه فلاش تانک، از مواد آنتی باکتریال استفاده شده است. تمام مدل‌های ساده و دو زمانه و … می‌توانند آنتی باکتریال باشند. استفاده از این مدل باعث افزایش سطح بهداشت در سرویس بهداشتی شما می‌شود.

فلاش تانک اتوماتیک

سیفون اتوماتیک بیشتر در سرویس فرنگی کاربرد دارد. در این مدل بدون نیاز به تماس دستتان، بلافاصله بعد از باز شدن درب سرویس بهداشتی، عمل تخلیه آب انجام می‌گیرد. استفاده از این مدل بسیار برای مکان‌های عمومی که نیاز به بهداشت بیشتر دارند، توصیه می‌شود.

فلاش تانک توکار

سیفون توکار به دلیل مخفی بودن برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. در واقع مخزن فلاش تانک داخل دیوار قرار می‌گیرد و فقط دکمه‌ی آن در نمای بیرونی پیداست. نصب این فلاش تانک نیاز به تخریب بخشی از کاشی و صرف زمان و هزینه زیادی دارد، لذا بهتر است قبل از نازک‌کاری ساختمان اجرا شود. مهم‌ترین مزیت این فلاش تانک، ایجاد نمای لوکس و مدرن و عدم اشغال فضای اضافی است. بهتر است عیب آن را هم ذکر کنیم که در صورت خرابی، تعمیر سیفون توکار ممکن است منجر به تخریب کاشی شود. البته در مدل‌های جدیدتر این مشکل حل شده و امکان عیب‌یابی، از طریق کانال پشت دکمه فراهم شده است.

فلاش تانک روکار

این مدل را در بیشتر خانه‌ها دیده‌ایم و همان فلاش تانک رایجی است که بر روی دیوار نصب می‌شود. فلاش تانک روکار مشکل تعمیر و تعویض ندارد و به راحتی در هر زمان قابل جداسازی و نصب دوباره است. با این حال، به اندازه فلاش تانک توکار زیبایی ندارد و ممکن است مشکلات دیگری مثل سر و صدا و اشغال فضای اضافی را داشته باشد.

بهترین برند فلاش تانک کدام است؟

از نظر کیفیت، تنوع مدل‌ و خدمات پس از فروش، می‌توان بهترین فلاش تانک در کشور را از برندهای زیر تهیه کرد.

۱. فلاش تانک ایران

شرکت «هدیه باران ایرانیان» فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید محصولات بهداشتی با نام تجاری فلاش تانک ایران آغاز کرد. این برند ایرانی در استان تهران فعالیت دارد و سابقه آن به سال ۱۳۶۷ برمی‌گردد. فلاش تانک ایران به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش، به عنوان نخستین سازنده فلاش تانک در ایران شناخته می‌شود.

با بیش از سه دهه تجربه، این شرکت توانسته به سرعت وارد رقابت در بازارهای جهانی شود. داشتن خلاقیت و فناوری‌های نوین این شرکت در تمام این سال‌ها، باعث شده تا فلاش تانک ایران به بزرگترین مرکز تولید کننده فلاش تانک در کشور تبدیل شود. مدل‌های توکار این برند (مثل مدل وال‌هنگ و مدل توکار کلاسیک) در ایران کاملا پیشرو هستند.

مشهورترین مدل این شرکت، انواع فلاش تانک روکار فوق باریک (سری اولترا اسلیم) است. مدل اولترا اسلیم از زیباترین و باکیفیت‌ترین سیفون‌های تولید داخل است که با مدل‌های خارجی رقابت می‌کند. تمامی محصولات فلاش تانک ایران دارای ۱۰ سال گارانتی و همچنین وارانتی مادام العمر هستند.

۲. ایمن آب

شرکت ایمن آب از دیگر تولید کنندگان مشهور فلاش تانک در کشور است که فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. هدف اصلی این شرکت تولید محصولات باکیفیت جهت برطرف کردن نیازهای مردم است. به همین دلیل توانسته در تمام این سال‌ها رضایت مشتریان را در محصولات خود بدست آورد. ایمن آب در استان اصفهان فعالیت دارد.

کیفیت، ایمنی و ساخت محصولاتی در راستای معیارهای محیط زیستی، از این شرکت نام خوش به یادگار گذاشته است. انواع فلاش تانک روکار ایمن آب را می‌توانید از وبسایت‌های مرتبط و نمایندگی‌های فروش در سطح کشور خریداری کنید. تمامی فلاش تانک‌های ایمن آب دارای گارانتی5 ساله و 10 سال خدمات پس از فروش هستند. علاوه بر فلاش تانک، ایمن آب تولیدکننده انواع جامایع، سطل و فرچه، جادستمال، چارپایه حمام و… می‌باشد.

۳ . محک

برند محک یکی از برندهای خوشنام ایرانی است. این برند محصولات باکیفیتی ارائه می‌کند تا برای سالها بدون مشکل از آنها استفاده کنید. فلاش تانک‌های برند محک با کیفیت بالا و قیمت مناسب انتخاب خوبی برای خرید هستند.

۴ . دوریکا

از دیگر تولید کنندگان پیشرو فلاش تانک، می‌توان به دوریکا اشاره کرد. این برند در سال ۱۳۸۳ در شهرک صنعتی توس مشهد شروع به کار کرد. سازمان بازرگانی، سازمان کنترل کیفیت، تعمیر و نگهداری و سازمان انبار محصول از بخش‌های مختلف شرکت صنعتی دوریکا هستند.

هدف این شرکت تولید محصولاتی در خور نیازهای مردم است. دوریکا توانسته در طول این سال‌ها، انواع جوایز و گواهینامه‌های مختلف بین المللی و داخلی را جهت تولید محصولات باکیفیت خود دریافت کند. مدل‌های متنوع فلاش تانک‌ روکار دوریکا را می‌توانید از طریق وبسایت‌های مرتبط و نمایندگی دوریکا در سطح کشور خریداری کنید. همچنین تمامی فلاش تانک‌های دوریکا دارای ۵ سال گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

۵ . پارت

شرکت پارت نیز از تولید کنندگان مطرح فلاش تانک محسوب می‌شود. هنگامی که در سیستم‌های شهری به دلیل کاهش فشار آب و صرفه‌جویی، نیاز به از فلاش تانک به موضوع بسیار مهمی تبدیل شد، شرکت پارت با تولید فلاش‌ تانک‌هایی که دارای قابلیت تنظیم میزان آب ذخیره شده بود، توانست در راستای نیازهای مردم حرکت کند. تمامی فلاش تانک‌های پارت دارای ۵ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش هستند.

۶ . سنی پلاستیک

از دیگر تولیدکنندگان قدیمی انواع تجهیزات بهداشتی می‌توان به سنی پلاستیک اشاره کرد. این برند ایرانی از سال ۱۳۶۰ تا به امروز در حال فعالیت است. در حال حاضر کارخانه‌های sani plastic سهم عمده‌ای در بازار کشور دارند. تنوع محصولات این برند به بیشتر از ۱۰۰۰ کالا می‌رسد. علاوه بر انواع تجهیزات بهداشتی ریز و درشت، از انواع کفشور تا جکوزی، شما می‌توانید مرغوب‌ترین فلاش تانک را نیز از سنی پلاستیک تهیه کنید. امروزه این شرکت با هزاران عامل فروش داخلی و خارجی، محصولات خود را به حدود ۴۰ کشور خارجی صادر می‌کند. استاندارد ملی ایران، استاندارد CE اروپا و ۵ سال خدمات پس از فروش، از مزایای محصولات سنی پلاستیک هستند.

۷. فرپود

برند فرپود (Farpood) تولیدکننده انواع لوازم بهداشتی ساختمانی در ایران است. این برند فعالیت خود را از حدود ۲۰ سال قبل آغاز کرد. هدف فرپود، در نظر گرفتن نیاز مصرف‌کنندگان ایرانی و تولید محصولات مناسب و کارآمد برای آنهاست. کیفیت مناسب، طراحی زیبا و قیمت به‌صرفه باعث شده این برند در بازارهای داخلی و حتی خارجی رقابت کند. انواع فلاش تانک و تجهیزات بهداشتی، از این برند باکیفیت ایرانی قابل تهیه هستند.

هنگام خرید فلاش تانک به این نکات توجه کنید!

در کنار دو موضوع نوع فلاش تانک و برند آن که توضیح دادیم، هنگام انتخاب و خرید فلاش تانک به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

  • در نظر گرفتن حجم مخزن: با توجه به نیاز خود و فشار آب در ساختمانتان ظرفیت آب مناسب را خریداری کنید.
  • ابعاد فلاش تانک: قبل از خرید نهایی، حتما ابعاد فلاش تانک را با فضای موجود در سرویس بهداشتی چک کنید.
  • دوام بالا در طول زمان استفاده: به کیفیت و استحکام مواد استفاده شده در بدنه و لوله توجه کنید.
  • کارکرد مناسب در شستشوی توالت و نصب آسان: حجم مخزن و میزان آبگیری را کنترل کنید و نوع نصب توکار یا روکار را قبل از خرید بررسی کنید.
  • جلوگیری از رشد و انتقال آلودگی‌: اگر به نظافت در محیط بهداشتی خانه حساس هستید از فلاش تانک‌های آنتی باکتریال استفاده کنید.
  • زیبایی ظاهری در طرح و رنگ: اهمیت زیبایی و حفظ هارمونی در فضای سرویس بهداشتی را جدی بگیرید.
  • صرفه جویی در مصرف آب: برای صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه صورتحساب دوره‌ای آب، از مدل‌های دوزمانه استفاده کنید تا مقدار خروجی آب را طبق نیاز تعیین کنید.

و در آخر…

امیدواریم با رعایت نکات بالا بتوانید بهترین فلاش تانک را برای فضای بهداشتی خود انتخاب کنید. برای بررسی دقیق بهترین مدل‌های فلاش تانک می‌توانید به فروشگاه چارسو مراجعه کنید. ما در این بخش اطلاعات کامل و شفاف انواع فلاش تانک را به همراه قیمت و توضیحات تکمیلی برایتان آماده کرده‌ایم تا خریدی مطمئن را به بهترین شکل تجربه کنید.

اشتراک گذاری :