فلاش تانک از تجهیزات ضروری برای سرویس بهداشتی است. با رایج شدن فلاش‌تانک‌ها، خوب است اطلاعات مفیدی درباره این وسیله داشته باشیم. مقاله امروز چارسو را به بررسی همین مساله اختصاص دادیم. در این مطلب قرار است بدانیم کاربرد فلاش تانک چیست ؟ چه تفاوتی با سیفون دارد؟ و با ضرورت استفاده و مزایای آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

فلاش تانک چیست؟

به طور کلی، فلاش تانک محفظه‌ای است که آب را درون خود نگه می‌دارد. در مواقع نیاز می‌توانید از این آب ذخیره شده استفاده کنید. به این صورت که اهرم را می‌کشید و حجم آب یکباره و با فشار تخلیه می‌شود. البته کارکرد مدلهای جدید، به جای اهرم با دکمه است.

کاربرد فلاش تانک چیست

تخلیه یکباره آب با فشار زیاد، کاسه توالت را تمیز کرده و فضولات را به چاه می‌برد. شاید بپرسید چرا خودمان با شلنگ آب کاسه را تمیز و تخلیه نکنیم؟ چون فشار آب شلنگ کم است. در این صورت باید حجم بالایی از آب را هدر بدهید. اما تخلیه پرفشار فلاش تانک هم سریع است و هم آب کمتری مصرف می‌شود. از طرفی تمام درزها و نقاط کاسه توالت به خوبی تمیز می‌شوند.

تفاوت فلاش تانک با سیفون چیست؟

گاهی اصطلاح سیفون، اشتباها به جای فلاش تانک استفاده می‌شود. (احتمالا عبارت کشیدن سیفون را شنیده‌اید!) این عبارات رایج هستند. ولی از نظر فنی به کار گیری دو کلمه به جای هم اشتباه است.

با تعریف و کاربرد فلاش تانک که بالاتر آشنا شدیم. اما سیفون لوله‌ای خمیده است که در سیستم لوله‌کشی فاضلاب استفاده می‌شود. به این صورت که مقداری آب را در خمیدگی خود نگه میدارد، تا بوی فاضلاب به درون ساختمان نشت پیدا نکند.

آیا استفاده از فلاش تانک ضرورت دارد؟

در ساختمان‌های امروزی بله! تخلیه بهداشتی یک نیاز در فضای خانه‌ها است. در گذشته از وسیله‌ای به نام آفتابه برای تخلیه استفاده می‌شد. اما این روزها انواع فلاش تانک قابل خریداری هستند. فرقی ندارد توالت فرنگی استفاده می‌کنید با ایرانی. فلاش تانک‌های مناسب برای انواع نیازها در بازار موجودند.

کاربرد فلاش تانک چیست

انواع فلاش تانک کدامند؟

حالا که با چیستی و کاربرد فلاش تانک آشنا شدیم؛ بد نیستم در مورد انواع آن هم بدانیم. ما تقسیم بندی را در نوع توکار و روکار توضیح می‌دهیم. البته مدلهای فرعی مثل دکمه‌ای، آنتی‌باکتریال، اتوماتیک، وال هنگ و… هم وجود دارند. اما این مدلها در یکی از دو دسته اصلی توکار و روکار قرار می‌گیرند. (برای جزئیات بیشتر سری به مقاله راهنمای کامل خرید فلاش تانک بزنید.)

فلاش تانک روکار

 این مدل اولین نسل فلاش تانک‌ها هستند. محفظه تقریبا بزرگ و حجیم است. تخلیه نیز با کشیدن اهرم یا طناب انجام می‌شود. مدل روکار امکانات کمتری دارد، اما قیمت آن پایینتر است. البته شرکت‌هایی مثل فلاش تانک ایران، این روزها انواع مدل زیبا و باکیفیت روکار را تولید می‌کنند. مثلا فلاش تانک فوق باریک دو زمانه.

فلاش تانک توکار

مدلهای توکار درون دیوار نصب می‌شوند. در واقع شما هیچ چیزی از محفظه فلاش تانک نمی‌بینید. تنها بخش قابل مشاهده، دکمه تخلیه می‌باشد. کاربرد فلاش تانک توکار، برای فضاهای کوچک و مدرن است. این مدلها امکانات بیشتری دارد (مثلا تخلیه دوزمانه). از طرفی به دلیل قرارگیری درون دیوار میزان صدای تخلیه بسیار کم است. برای اطلاعات بیشتر مقاله همه چیز درباره فلاش تانک توکار را بخوانید.

تخلیه دو زمانه چیست؟ در این نوع تخلیه، دو حجم متفاوت آب قابل استفاده است. مثلا ۴ و ۸ لیتری. شما می‌توانید در مواقعی که به تخلیه کمی آب نیاز دارید دکمه ۴ لیتر را بزنید. و در مواقع نیاز دکمه ۸ لیتری. در این صورت صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب خواهید داشت.

خرید بهترین فلاش تانک

با آگاهی از کاربرد فلاش تانک، نوبت خرید یک مدل باکیفیت می‌رسد. توصیه ما خرید فلاش تانک از برندهای معتبر ایرانی است. این روزها مدلهای داخلی، کیفیت و کارایی فوق‌العاده‌ای دارند و با نمونه‌های خارجی در رقابتند. شما می‌توانید برای مشاهده مشخصات و قیمت انواع فلاش تانک سری به فروشگاه آنلاین چارسو بزنید. ما با ارائه اطلاعات کامل، مقایسه برندها و تخفیف‌های ویژه، سعی داریم بهترین تجربه خرید را برایتان رقم بزنیم.

اشتراک گذاری : Array