نظافت از امور روزانه و جدا نشدنی زندگی ما انسان‌هاست. نظافت سرویس بهداشتی و حمام نیز که خود محیطی برای بهداشت شخصی است بسیار مهم است. به همین دلیل روزانه این محیط باید تمیز شود پس تجهیزات بهداشتی برای رعایت بهداشت فردی و تمیز کردن سرویس بهداشتی بسیار مهم هستند. به همین دلیل در این مقاله از سایت چارسو مهمترین تجهیزات سرویس بهداشتی و راهنمای خرید آنها را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

روشویی مهمترین عضو سرویس بهداشتی

مهمترین عضو سرویس بهداشتی روشویی است. حتی نمی‌توان سرویس بهداشتی را بدون روشویی تصور کرد. ساده‌ترین نوع روشویی پایه دار است که از چینی ساخته می‌شود. با این حال امروز روشویی کابینی با سنگ‌های رو کابینتی در طرح‌های مختلف و جذاب ساخته می‌شوند که علاوه بر زیبایی بسیار جادار هم هستند و در کابینت آن می‌توانید محصولات و شوینده‌های خود را قرار دهید.

سرویس بهداشتی بدون آینه غیر قابل تصور است

سرویس بهداشتی را نمی‌توان بدون آینه تصور کرد. فرض کنید در سرویس بهداشتی آینه وجود نداشته باشد. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، شستن، اصلاح کردن و حتی خشک کردن صورت سخت و برای برخی افراد غیر ممکن خواهد بود.

آینه از تجهیزات سرویس بهداشتی

برای اینکه بتوانید بهداشت شخصی خود را بهتر انجام دهید و ظاهر مرتب تری داشته باشید باید در سرویس بهداشتی خود آینه نصب کنید. آینه‌ها نیز در اشکال مختلف گرد، مربع، مستطیل، مدرن، کلاسیک، مینیمال، آینه باکس و … در بازار موجودند و شما می‌توانید بسته به نیاز و سلیقه خود بهترین آینه را خریداری کنید.

باکس‌ها و قفسه‌ها برای نظم به محیط سرویس بهداشتی

اگر روشویی کابینتی و آینه باکس بخرید نیاز به شلف و قفسه‌های نظم دهنده کمتر خواهد بود و اگر وسایل زیادی در سرویس بهداشتی خود نداشته باشید شاید حتی نیازی به قفسه نداشته باشید.

البته از آنجایی که حمام نیز جزو سرویس بهداشتی محسوب می‌شود، شامپو باکس برای نظم بخشیدن به شامپوها و انواع مواد شوینده و قفسه‌های نظم دهنده حوله مهم خواهد بود.

جا مایع و جا صابون

جا مایع ،جا صابون و جا مسواکی از اجزایی مهم سرویس بهداشتی هستند که باید نزدیک روشویی نصب شوند. هر فرد روزانه دو تا سه بار دندانهایش را مسواک زده و بارها دست‌هایش را با مایع یا صابون میشوید. پس بهتر است این مواد و تجهیزات به صورت منظم و با رعایت بهداشت در سرویس بهداشتی در جای مناسب نصب شوند.

جا حوله و جا دستمال کاغذی

ممکن است هر یک از افراد خانه علاقه داشته باشد از حوله شخصی خود در سرویس بهداشتی استفاده کند. به همین دلیل باید جایی برای آویز کردن حوله در کنار روشویی و در سرویس بهداشتی وجود داشته باشد. به علاوه باید برای میهمانان نیز در کنار روشویی جایی برای قرار دادن دستمال حوله‌ای در نظر گرفته شود تا پس از شتشو، دست‌ها را به راحتی خشک کنند. بهتر است جایی برای دستمال حوله‌ای هم در کنار توالت فرنگی یا ایرانی نصب کنید.

ست سطل زباله

ست سطل زباله در سرویس بهداشتی بسیار ضروری است. دستمال‌های استفاده شده پس از مصرف باید درون سطل زباله انداخته شوند. کنار ست سطل زباله فرچه‌ای برای تمیز کردن توالت نیز وجود دارد. در صورتی که این یک قلم از تجهیزات سرویس بهداشتی را فراموش کنید تنها بعد از دو روز نمی‌توانید از شدت آلودگی به سرویس بهداشتی خود نگاه کنید.

ست سطل زباله

جمع بندی

در این مقاله ما شیرآلات، دوش، وان، توالت فرنگی و ایرانی را معرفی نکردیم زیرا واضح است هر سرویس بهداشتی نیاز به این تجهیزات دارد. و فضایی که این تجهیزات را نداشته باشد دیگر سرویس بهداشتی نام ندارد.

در خرید خود به فضای سرویس بهداشتی توجه کنید. اگر سرویس بهداشتی شما کوچک است سعی کنید از تجهیزات با ابعاد کوچک یا قفسه‌هایی که در کنج نصب می‌شوند استفاده کنید.

در خرید خود علاوه بر قیمت به کیفیت و ظاهر محصولات نیز توجه کنید تا سرویس بهداشتی با دکوراسیون زیبا داشته باشید و از محصولات خود برای سال‌های بیشتری استفاده کنید. برای مثال می‌توانید تجهیزات سرویس بهداشتی خود را به صورت ست خریداری کنید. در فروشگاه اینترنتی چارسو محصولات و ست‌های بهداشتی متنوعی برای سرویس بهداشتی موجود است که با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید مشاهده کنید.

سعی کنید بخش توالت را از روشویی جدا کنید تا آلودگی‌های ممکن در بخش روشویی کمتر شوند. حوله‌های خود را به صورت مرتب بشویید و محیط سرویس بهداشتی را به صورت مرتبط ضدعفونی کنید تا از بیماری‌های احتمالی در امان بمانید.

اشتراک گذاری : Array