شیر شاوری چیست؟ مزایا، معایب و نحوه نصب

jahani jahani
11 شهریور 1403 - 13:58
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
 شیر شاوری چیست؟ مزایا، معایب و نحوه نصب

شیر شاوری یا شلنگ‌دار، یکی از ابتکارات نوآورانه در طراحی شیرآلات است که با هدف بهبود بهداشت و سهولت در شستشوی ظروف در آشپزخانه توسعه یافته است. این شیرآلات با استفاده از فناوری‌های جدیدتر، دارای مزایای بهداشتی و صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف آب است و همچنین استفاده از آن نیز بسیار راحت‌تر است. در این مقاله، به بررسی عملکرد، فناوری‌ها، مزایا و کاربردهای شیرآلات شاوری می‌پردازیم و به شما نکات مهم خرید و نصب این نوع شیرآلات را آموزش خواهیم داد.

 

شیر شاوری چیست؟

شیرآلات شلنگدار یا شاوری، شیرآلاتی هستند که در آشپزخانه و حتی حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیرآلات نسل جدید دارای یک شلنگ یا لوله انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانند برای آب گیری و شستشو مناطق مختلف سینک یا حمام استفاده می‌شوند. امکان جابجایی این شیرها و پخش متراکم آب باعث افزایش فشار آب و صرفه جویی در مصرف آب می‌شود و در فرآیند شستشوی ظروف تاثیر بسیار زیادی دارند. اگر هنوز از شیرآلات قدیمی استفاده می‌کنید و قصد تعویض شیرآلات خود را با نوع شاوری دارید در ادامه این مقاله به نکات مهم در این رابطه خواهیم پرداخت.

 

مزایا و معایب شیرآلات شلنگ‌دار

شیر شلنگ‌دار یکی از انواع شیرآلات است که در لوله کشی خانه‌های مختلف استفاده می‌شود. با وجود مزایا و معایب این نوع شیرآلات، باز هم شیرآلات شلنگ‌دار به عنوان یک گزینه اصلی در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی و مقایسه مزایا و معایب شیر شلنگ‌دار نسبت به انواع دیگر شیرها می‌پردازیم.

 

مزایای استفاده از شیرآلات شاوری

نصب راحت و آسان

 یکی از مزایای شیر شلنگدار، نصب راحت و آسان آن است. شیر شلنگدار با ساختار ساده‌ای که دارد، امکان نصب راحت را فراهم می‌کند و برای نصب آن زمان زیادی لازم نیست. همچنین، نصب شیر شلنگدار نیاز به تخصص فنی ویژه‌ای ندارد.

قابلیت کنترل جریان آب

 شیر شاوری امکان کنترل دقیق جریان آب را فراهم می‌کند. با تنظیم شلنگ و تنظیم شیر، می‌توان جریان آب را به دلخواه تنظیم کرده و مصرف آب را کاهش داد.

قابلیت انعطاف‌پذیری

 شیر شلنگ‌دار به دلیل ساختاری که دارد انعطاف‌پذیری بالایی در استفاده دارد. به عنوان مثال، شما با تغییر جهت شلنگ و یا جابجایی آن می‌توانید قسمت مورد نظر را آب‌دهی کنید. این ویژگی امکان کار با شیر در شرایط مختلف را فراهم می‌کند.

 

معایب استفاده شیرآلات شلنگ‌دار

امکان نشت آب

 یکی از معایب شیر شاوری، امکان نشت آب است. به دلیل استفاده از چسب‌های محافظ برای اتصال شلنگ به شیر آب، در برخی مواقع ممکن است نشتی در اتصال شلنگ به شیر رخ دهد. هرچند این مشکل با تعویض چسب‌های محافظ یا تعمیر شیر حل خواهد شد.

شیر شاوری

آسیب‌پذیری در برابر ضربه و خراش

 شیر شاوری به دلیل ساختار و استفاده از موادی مانند پلاستیک، آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به شیرهای قدیمی دارد. در صورتی که شیر شلنگدار ضربه یا خراش بخورد، ممکن است خراب شود و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

محدودیت در جریان آب

 با توجه به ساختار شیر شلنگ‌دار، در مواردی ممکن است جریان آب محدود شود و نتوان برای استفاده‌های خاصی مانند شستشوی سطوح بزرگتر از حداکثر جریان آب موجود استفاده کرد.

 

نحوه نصب شیرآلات شاوری و بهترین برندهای موجود در بازار

اگر قصد خریداری شیرآلات شاوری را دارید بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و برندهای باتجربه خریداری کنید تا از کارکرد و دوام شیرآلات خریداری شده اطمینان حاصل کنید. برندهایی شامل کسری، درخشان، شادان، استیل البرز، کی دبلیو سی، قهرمان، شودر، سدنا، سیتکو و راسان هستند. در ادامه به نحوه نصب این شیرآلات خواهیم پرداخت و قدم به قدم همراه شما خواهیم بود.

بررسی محل نصب

 ابتدا باید محل نصب شیرآلات را به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که محل نصب مناسب است و برای دسترسی به شیرآلات و تعویض شلنگ‌ها، فضای کافی وجود دارد.

ابزارهای مورد نیاز

 برای نصب شیرآلات شلنگدار، ابزارهایی مثل پیچ گوشتی، دریل، نوار تفلون، بست لوله، پیچ، انواع مته و… را به طور معمول نیاز خواهید داشت پس بهتر است قبل از هرچیزی ابزار مورد نیاز خود را تهیه کرده و در دسترس خود قرار دهید.

آماده‌سازی لوله‌ها

 با توجه به اندازه و نوع شیرآلاتی که قصد نصب آن را دارید، باید لوله‌های آب را آماده کنید. در صورت لزوم، لوله‌ها را قطع کرده و اندازه آن‌ها تنظیم کنید تا به شیرآلات متصل شوند.

نصب شیر شاوری

نصب شیرآلات

 شیرآلات شاوری دارای دو سر برای آب گرم و سرد است. برای نصب، باید شیرآلات را بر روی لوله قرار داده و با استفاده از بست‌های مخصوص شیرآلات، آن را به لوله متصل کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات به درستی و بدون نشتی نصب شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آموزش نصب شیرآلات قهرمان

 

کلام آخر

در این مقاله، به نحوه نصب شیرآلات شلنگ‌دار یا شاوری پرداختیم و مراحل مهم نصب آن را بررسی کردیم. نصب صحیح و درست شیرآلات شلنگدار بسیار حائز اهمیت است، زیرا تضمین می‌کند که لوله کشی ساختمان ما به درستی عمل کرده و هیچ نشتی یا مشکل دیگری رخ نمی‌دهد. همچنین با انتخاب یک برند معتبر از شیرآلات می‌توانید با خیال راحت شیرآلات خود را نصب کرده و نگران خرابی یا تعمیر آن به این زودی نباشید.

ads-cols-1-1

کالاها پیشنهادی

شیر ظرفشویی شاوری دومنظوره کسری مدل جنوا (سارال) سفیدطلایی
ارسال رایگان

شیر ظرفشویی شاوری دومنظوره کسری مدل جنوا (سارال) سفیدطلایی

23%
قیمت اصلی  10,730,000 بود.قیمت فعلی  8,262,000 است.
شیر ظرفشويی شاوری درخشان مدل آکوا طلایی
ارسال رایگان

شیر ظرفشويی شاوری درخشان مدل آکوا طلایی

15%
قیمت اصلی  7,168,000 بود.قیمت فعلی  6,093,000 است.
شیر ظرفشویی شاوری دومنظوره کسری مدل موناکو پلاس مشکی
ارسال رایگان

شیر ظرفشویی شاوری دومنظوره کسری مدل موناکو پلاس مشکی

23%
قیمت اصلی  11,950,000 بود.قیمت فعلی  9,201,000 است.
شیر ظرفشویی شاوری دومنظوره کسری مدل اسپوزا طلایی مات
ارسال رایگان

شیر ظرفشویی شاوری دومنظوره کسری مدل اسپوزا طلایی مات

23%
قیمت اصلی  11,300,000 بود.قیمت فعلی  8,701,000 است.
شیر ظرفشويی شاوری درخشان مدل کونیکا کروم مات
ارسال رایگان

شیر ظرفشويی شاوری درخشان مدل کونیکا کروم مات

15%
قیمت اصلی  6,924,000 بود.قیمت فعلی  5,885,000 است.
شیر ظرفشویی استیل البرز مدل ST311

شیر ظرفشویی شاوری استیل البرز مدل ST311

17%
قیمت اصلی  4,410,100 بود.قیمت فعلی  3,656,000 است.

ایمیل شما محرمانه است و منتشر نخواهد شد.