شاید فکر می کنید خرید سرویس های بهداشتی و توالت فرنگی کار ساده ای است و هیچ فرقی نمی کند چگونه خرید خود را انجام دهید؟ متأسفانه سخت در اشتباهید. توالت ها و به خصوص توالت های فرنگی باید به خوبی استاندارد باشند، در غیر این صورت با مشکلات بهداشتی و ساختمانی بسیاری مواجه می شوید. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که در ارتباط با خرید توالت فرنگی باید بدانید را در اختیار شما گذاشته ایم.

راهنمای خرید توالت فرنگی

در هر خانه ای و در لوازم سرویس های بهداشتی وجود توالت فرنگی یکی از مهم‌ترین بخش هایی است که نمی توان نبودن آن را نادیده گرفت. سرویس های بهداشتی فرنگی در مقایسه با سرویس های ایرانی دارای مزیت های بسیاری هستند، به خصوص برای افراد مسن و کسانی که در قیمت لگن و پاها آسیب دیده اند. لذا باید برای خرید و انتخاب توالت فرنگی دقت بالایی به خرج دهید تا با مشکلات آتی مواجه نشوید.

با ظاهر قضیه شروع کنید

تناسب توالت فرنگی با فضای سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در حین خرید باید به آن توجه داشته باشید. توالت ها یکی از اجزای اساسی و مهم در هر منزلی است و به نوعی می توانیم خرید یک سرویس بهداشتی فرنگی خوب را مشابه با یک سرمایه گذاری طولانی مدت بدانیم.

ابعاد و اندازه مهم‌ترین نکته در حین خرید توالت فرنگی است

طول توالت های فرنگی در ابعاد استاندارد معمولاً بین 54 تا 72 سانتیمتر است. با توجه به این موضوع که درب و نشیمن بر روی توالت قرار می گیرند، فضای مفید مورد استفاده در نهایت 30 تا 35 سانتی متر می شود. لذا باید به خوبی در حین خرید به ابعاد توجه داشته باشید تا وابسته به فضا و قد افراد به خریت بهترین توالت فرنگی بپردازید.

معمولاً نوع طراحی و ویژگی های توالت های فرنگی با توجه به ارگونومی کلی افراد حاضر در شهر یا کشور تعیین می شوند. لذا برای خرید توالت فرنگی باید به خوبی به ابعاد آن دقت کنید.

مواد مورد استفاده برای ساخت سرویس را بررسی کنید

معمولاً بهترین ماده ممکن برای ساخت سرویس های بهداشتی چینی و یا سرامیک لعاب دار است، هر چند که از مواد و متریال مختلفی برای تولید سرویس های بهداشتی استفاده می شود. تکنولوژی و ترکیب مواد مختلف برای تولید نیز در کشورها و کمپانی های مختلف دارای تفاوت است.

معمولاً نوع طراحی، مواد مورد استفاده، ضخامت لعاب و کیفیت لعاب دهی علاوه بر زیبایی، در استحکام سنگ توالت نیز مؤثر است. در حین خرید توالت فرنگی به کیفیت و نوع مواد مورد استفاده در فضای داخلی و خارجی توالت توجه خاص داشته باشید.

در حین خرید به سیفون توالت فرنگی دو برابر توجه کنید!

سیفون شاید در توالت های ایرانی موضوع خیلی مهمی نباشد، اما در سرویس های فرنگی مهم‌ترین قسمتی است که در حین خرید توالت فرنگی باید به آن توجه کنید. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در حین خرید توالت فرنگی باید به آن توجه داشته باشید میزان توانایی سیفون نیز هست.

یک سیفون استاندارد آب را به صورت متداوم و با فشار استاندارد به توالت هدایت می کند و آب به صورت چرخشی خارج می شود. این در حالی است که در سیفون های غیر استاندارد آب یک‌باره از سیفون خارج شده و به بیرون هدایت می شود.

سیفون توالت فرنگی

همیشه به پایه توالت فرنگی دقت داشته باشید

یک توالت فرنگی استاندارد دارای حداقل 40 سانتی متر پایه است. پایه توالت نقش مهمی در تأمین سلامت و راحتی افراد دارد. برای مثال اگر پایه توالت استاندارد بوده و اندازه مناسبی داشته باشد، افراد قد بلند و مسن به راحتی می توانند از آن استفاده کنند و کمر و زانوهایشان کمتر اذیت می شود.

هرچند که در این ابعاد استفاده کودکان از سرویس بهداشتی کمی سخت می شود. لذا توصیه می کنیم که در حین خرید توالت فرنگی روی آن نشسته و راحتی خود را بررسی کنید.

مصرف آب ملاک بسیار مهمی است

بهترین توالت های فرنگی در بازار سرویس هایی هستند که علاوه بر کیفیت و استاندارد های لازم در مصرف آب نیز اصل صرفه جویی را رعایت کرده اند. میزان آب مورد استفاده برای تمیز شدن سنگ و جنس توالت از دیگر معیارهای مهمی است که در حین خرید توالت فرنگی باید به آن توجه داشته باشید.

خرید بهترین توالت فرنگی

همچنین برخی توالت های فرنگی با سرامیک و موادی تولید می شوند که آنتی باکتریال هستند تا آلودگی کمتری برای استفاده نفر بعد وجود داشته باشد.

لگن توالت یکی از مهم‌ترین بخش هاست

لگن توالت های فرنگی در دو نوع مختلف تولید می شود: لگن های دایره ای و لگن های بیضی شکل. توالت هایی که کاسه هایی گرد دارد در مقایسه با سرویس بهداشتی های بیضی شکل جای کمتری می گیرند؛ اما در سوی دیگر، لگن های بیضی شکل راحتی بیشتری برای نشستن دارند. همچنین لگن های بیضی شکل کمتر کثیف می شوند.

رنگ را هم بررسی کنید

بالغ بر 80 درصد از توالت های فرنگی با رنگ سفید تولید می شوند و طراحی کلاسیک دارند؛ اما در برخی از شرکت های اروپایی توالت ها با رنگ های مختلف تولید می شوند. پاسخ گویی به سلیقه مشتریان نکته مهمی است که در تولید و طراحی رنگ نیز باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

به فاصله دیوار تا مجرای خروجی توجه لازم داشته باشید

یکی دیگر از نکاتی که در حین خرید و نصب سرویس بهداشتی فرنگی باید به آن توجه داشته باشید، میزان فضایی است که باید از دیوار و مجرای خروجی در حین نصب در نظر بگیرید. منظور از این فاصله، مقدار فضایی است که بین دیوار تا مجرای خروجی وجود دارد، یا به عبارت دیگر میزان فاصله ای که سرویس تا نزدیک‌ترین دیوار دارد.

انواع سرویس بهداشتی فرنگی

بهترین میزان فاصله برای این محل در حدود 30 سانتی متر توصیه می شود. البته در بین مدل های مختلفی که از توالت های فرنگی در بازار وجود دارد این فاصله در مقداری بین 25 تا 35 سانتی متر تغییر می کند. پس بهتر است پیش از خرید توالت فرنگی ابتدا فاصله چاه و لوله از دیوار را اندازه بگیرید و سپس برای انتخاب مدل سرویس بهداشتی اقدام کنید.

توالت های فرنگی چند نوع دارند؟

معمولاً توالت های فرنگی در دو نوع زمینی و دیوار تولید و طراحی می شوند. در مدل توالت فرنگی دیواری که به وال هنگ نیز شناخته می شود معمولاً راحتی بیشتری برای استفاده وجود دارد. همچنین در مقایسه با توالت های زمینی ابعاد کوچک‌تری نیز دارند.

مخزن این گونه از توالت فرنگی ها، در دوران ساخت در داخل دیوار سرویس بهداشتی قرار گرفته و این توالت ها بر روی شاسی مخزن پیچ می گردند؛ بنابراین شما فقط کاسه توالت را در سرویس مشاهده می کنید. سیستم تخلیه از طریق سیفون قرار گرفته در دیوار و از روی کلیدهای قرار گرفته بر روی دیوار صورت می پذیرد.

توالت های فرنگی زمینی نیز معمولاً در انواع یک یا چند تکه تولید می شوند. مدل های یک تکه همان‌طور که انتظار می رود در یک قالب ساخته شده اند و مسلماً وزن بیشتری برای حمل و نقل دارند. در مدل های دو تکه نیز قسمت پن و مخزن از یکدیگر مجزا هستند و در حین نصب متصل می شوند.

قیمت توالت فرنگی

قیمت توالت فرنگی چقدر است؟

مسلماً در انتخاب هر چیزی، قیمت یکی از مهم‌ترین موضوعات قابل بحث است. لذا باید انتخاب خود را به گونه ای انجام دهید که با بودجه شما نیز همخوانی داشته باشد. هزینه که باید برای یک توالت فرنگی خوب پرداخت کنیم وابسته به عوامل بسیاری است. مواردی مانند:

  • نوع سیستم فلش تانک یا سیفون
  • نیاز به تهیه مخزن جداگانه
  • جنس توالت فرنگی

و مواردی مشابه دیگری که در تعیین قیمت اثرگذار هستند. نوع طراحی، برند و برخی ویژگی های دیگر نیز در تعیین قیمت توالت های فرنگی مؤثر است. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر تمایل به صرف هزینه های هنگفت ندارید، معمولاً برای خرید توالت استاندارد نیاز به پرداخت هزینه های کلان هم ندارید.

امیدواریم در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با خرید توالت فرنگی را به دست آورده باشید.

اشتراک گذاری : Array