تجهیزات مختلفی برای تکمیل آشپزخانه وجود دارد. اما شاید بتوان گفت ضروری‌ترین آن اجاق گاز است. این وسیله حتی اگر یک روز از دسترس خارج شود وضعیت کاملا مختل می‌شود. با وجود این اهمیت، چطور می‌توانیم مطمئن شویم مدل گاز رومیزی درستی را انتخاب کرده‌ایم؟ قطعا فقط از روی اسم مدل نمی‌توان راجع به کیفیت آن نظر داد. با این شرایط بهترین راه، داشتن اطلاعات کافی و مقایسه دقیق بین مدل‌ها است.

در این مقاله دو گاز رومیزی استیل البرز مدل S5907  و S5957 را برای مقایسه انتخاب کردیم. این دو مدل ظاهری مشابه دارند اما تجهیزات گازسوز یکی ایتالیایی و دیگری ایرانی است. با ما همراه باشید تا شاهد رقابتی جذاب بین دو مدل پرچمدار استیل البرز باشیم.

نگاهی به برند استیل البرز

برای شروع خوب است یک بررسی مختصر روی برند مدل‌ها داشته باشیم. استیل البرز یکی از برندهای موفق و نام آشنای داخلی است. این شرکت از سال ۱۳۷۱ فعالیت خودش را آغاز کرده و امروزه محصولات خود را به ۴۰ کشور جهان صادر می‌کند. تولیدات استیل البرز شامل انواع سینک، گاز رومیزی و هود هستند. این صادر کننده نمونه، در داخل نیز انتخاب اول بسیاری از خانواده‌های ایرانی است.

تندیس‌ها و نشان‌های استاندارد کسب شده توسط استیل البرز، گواهی برای کیفیت بالای محصولات هستند. این برند در خط تولید خود از مرغوب‌ترین ورقه‌های stainless steel وارداتی با استاندارد JIS ژاپن و ASTM آمریکا استفاده می‌کند. استیل البرز به کمک مهندسان بامهارت و ماشین آلات پیشرفته، در راه کیفیت مطلوب جهانی و ایده‌های نو در حال پیشروی است.

بررسی برند استیل البرز

مقایسه گاز رومیزی S5907 و S5957

وقتش رسیده به مقایسه اجاق گازهای استیل البرز بپردازیم. برای اینکه دید بهتری از مقایسه داشته باشید، این دو مدل را در موضوعات ظاهر، کیفیت، قیمت و… بررسی کردیم.

۱. مقایسه ظاهری

از نظر طراحی ظاهری، دو مدل S5907 و S5957 کاملا مشابه هم هستند. تفاوت قیمت این مدل‌ها فقط در تجهیزات به کار رفته در آنهاست. ویژگی‌های ظاهری دو گاز رومیزی استیل البرز به این صورت هستند:

  • جنس صفحه استیل، با طرح خش‌دار و براق است.
  • ابعاد اجاق گاز ۵۲×۸۷ است. این ابعاد برای انواع آشپزخانه حتی در مساحت‌های کم مناسب است.
  • ۵ شعله به صورت یک شعله مرکزی و چهار شعله در طرفین قرار دارند.
  • شبکه نگهدارنده از جنس چدن و به صورت ۳ شبکه مجزا است.
  • ولوم‌ها (دستگیره‌های کنترل حرارت) با فاصله از شعله و در یک شیب طراحی شده‌اند. این نحوه قرارگیری باعث می‌شود ولوم تحت تاثیر شعله داغ نشود و بتوان به راحتی با آن کار کرد. به علاوه خود ولوم‌ها به صورت دوجزئی و نسوز هستند.
مقایسه گاز رومیزی استیل البرز مدل s5907 و s5957 از نظر ظاهری

۲. مقایسه کیفیت قطعات

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تفاوت اصلی گاز رومیزی S5907 و S5957 در قطعات آنهاست. برای تولید مدل اول از قطعات ایتالیایی و مدل دوم از قطعات ساخت ایران استفاده شده است.

گاز رومیزی S5907

  • جنس صفحه: صفحه گاز از استنلس استیل ۱۰/۱۸ ساخته شده است. این استیل به ضدخش دریایی مشهور است. به این معنی که حتی با قرار دادن صفحه در آب دریا، با وجود تمام املاح و یون‌ها و رسوبات آسیبی به آن نمی‌رسد. استنلس استیل در برابر خش، ضربه و حرارت نیز کاملا مقاوم است. برای مثال قرار دادن قابلمه داغ روی صفحه هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند.
  • تجهیزات گازسوز: تمام تجهیزات گازسوز، سرشعله‌ها و شیر برنجی گاز رومیزی S5907 از شرکت SABAF ایتالیا خریداری شده‌اند. این شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مشعل و تجهیزات گازسوز در جهان است.
  • ترموکوپل: این قطعه در اجاق گاز، وظیفه قطع و وصل جریان گاز را بر عهده دارد. ترموکوپل استفاده شده در گاز رومیزی S5907 فوق سریع از شرکت ORKLI اسپانیا است. این قطعه عملکرد بسیار دقیق و سریعی در قطع و وصل جریان گاز دارد.

گاز رومیزی S5957

  • جنس صفحه: ورقه استفاده شده در صفحه این گاز، استنلس استیل با درصد آلیاژ بالا است. این صفحه مقاومت کاملا مطلوبی در برابر خش، ضربه و حرارت دارد.
  • تجهیزات گازسوز: کلیه قطعات گازسوز استفاده شده در مدل S5957 از جمله سرشعله، شیر، فندک و… ساخت ایران هستند. شاید سرعت و عملکرد این قطعات به پای قطعات SABAF نرسد، اما همگی دارای استانداردهای لازم هستند و آزمون‌های انطباق استاندارد اجاق گاز را طی کرده‌اند.
  • ترموکوپل: برای ترموکوپل این مدل از قطعه فوق سریع ساخت ایران استفاده شده است. ترموکوپل هم در سرعت آشپزی اهمیت دارد و هم در ایمنی. یک ترموکوپل غیراستاندارد نمی‌تواند در صورت سر رفتن غذا یا وزش باد، جریان گاز در شعله خاموش شده را قطع کند. این مساله می‌تواند باعث بروز حوادث شود. در مقایسه ترموکوپل این دو مدل گاز استیل البرز باید اشاره کنیم که هر دو فوق سریع و استاندارد هستند. اما اگر سرعت و دقت جزئی برایتان خیلی اهمیت دارد بهتر است مدل S5907 را انتخاب کنید.
مقایسه قطعات ایرانی و ایتالیایی گاز استیل البرز

۳. مقایسه شعله‌ها و راندمان حرارتی

در هر دو مدل گاز رومیزی، تعداد پنج شعله قرار دارد. شعله پلوپز در مرکز با قدرت ۳.۸ کیلو وات، شعله بزرگ در چپ جلو ۳ کیلو وات، دو شعله متوسط با ۱.۵۷ کیلو وات و یک شعله کوچک با ۱ کیلو وات توان حرارتی. راندمان حرارتی هر دو مدل بیشتر از ۶۰% و با گرید انرژی A است.

۴. مقایسه قیمت و خدمات پس از فروش

همانطور که دقت و سرعت گاز رومیزی S5907 کمی بالاتر از S5957 است، قیمت آن نیز بیشتر است. در حال حاضر ( پاییز 1401) قیمت نمایندگی برای گاز اول۴,۸۰۷,۹۰۰ تومان و گاز دوم ۴,۱۱۵,۷۰۰ تومان است. البته شما می‌توانید هر دو این مدل‌ها را با ۱۷% تخفیف ویژه (۳,۹۸۶,۰۰۰ تومان مدل S5907 و۳,۴۱۲,۰۰۰ تومان مدل S5957) از سایت چارسو خریداری کنید. هر دو مدل دارای ۲۴ ماه گارانتی استیل البرز و نصب رایگان هستند.

با توجه اینکه ظاهر این دو گاز رومیزی استیل البرز کاملا مشابه هم هستند و عملکردشان نیز اختلاف جزئی دارد، اگر بودجه محدودی دارید می‌توانید مدل S5957 را تهیه کنید. در غیر این‌صورت مدل S5907 انتخاب مناسب‌تری برای شماست.

جمع‌بندی مقایسه در یک نگاه

برای جمع‌بندی هر آنچه در مقاله گفته شد نظرتان را به این جدول جلب می‌کنیم:

در حال حاضر هر دو مدل در سایت چارسو شامل تخفیف ۱۷ درصدی هستند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه گاز رومیزی S5907 و S5957 مدل دلخواهتان را به صورت آنلاین و آسان سفارش دهید و محصولتان را درب منزل تحویل بگیرید. اگر تجربه استفاده از گاز رومیزی استیل البرز را دارید حتما نظرتان را در بخش دیدگاه برایمان بنویسید.

اشتراک گذاری : Array