یک حمام خوب علاوه بر پاکیزگی می‌تواند روز پر انرژی برای شما بسازد یا بعد از یک روز پر فعالیت و پر از تنش به خواب راحتتر شما کمک کند. به همین دلیل است که حمام برای داشتن زندگی دور از استرس و بهتر بسیار اهمیت دارد. مهمترین جز حمام، دوش حمام است پس اگر می‌خواهید بهترین دوش حمام مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید ابتدا باید با انواع دوش حمام آشنا باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در یک مقاله به صورت جامع تمام مدل‌های دوش حمام را معرفی کنیم و در انتها مدل‌های پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را نیز معرفی می‌کنیم.

انواع دوش حمام کدامند؟

دوش حمام در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. علاوه بر برند و انتخاب دوش باکیفیت با توجه به نیازها و بودجه خود باید بهترین دوش را انتخاب کنید. انواع دوش حمام ساده، تلفنی، توکار، پانل دوش و کابین دوش در بازار موجود است که در ادامه همه را بررسی می‌کنیم.

دوش ساده

دوش ساده یا همان دوش‌های قدیمی و نوستالژی هستند. همه ما این دوش‌های معمولی را دیده‌ایم. این مدل‌ علم دوش در دو مدل ثابت و قابل جا به جایی در بازار وجود دارند. قیمت مناسبی نیز دارند و اگر یک دوش ساده با قیمت مناسب نیاز دارید این مدل را انتخاب کنید.

دوش تلفنی

امروزه دوش‌های تلفنی بسیار پرطرفدار هستند. این دوش‌ها یک سری تلفنی و قابل جا به جایی دارند که قابلیت تنظیم جریان آب را نیز دارند. دوش تلفنی برای افرادی که کودک یا حیوان خانگی دارند بسیار مناسب است و می‌توانند بسیار راحتتر حمام کودک خود را انجام دهند.

دوش توکار

شما از دوش‌های توکار چیزی نخواهید دید زیرا تمام اجزای دوش در دیوار قرار خواهند گرفت. اما اهرم‌های تنظیم جریان آب بیرون از دیوار خواهند بود. این نوع شیرآلات بسیار زیبا هستند. در عین حال گران بوده و نصب سختی نیز دارند. به همین دلیل اصولا وقتی ساختمانی در حال ساخت یا بازسازی کلی است نصب این نوع دوش به صرفه‌تر به نظر می‌رسد.

پانل

پانل دوش‌ها در واقع همان دوش حمام ( یونیورست) با ظاهری متفاوت هستند. این دوش‌ها بدنه‌ای یک تکه با عرض کم و ارتفاع زیاد دارند. سردوش ها به صورت سوراخ‌هایی روی قسمت‌های مختلف پانل وجود دارند. و اهرم تنظیم جریان آب نیز روی پانل است.

نصب پانل‌ها بسیار راحت است. این مدل‌ها برای جریان آب کم و صرفه جویی در مصرف آب بسیار مناسب هستند. برخی از پانل‌ها امکانات متفاوتی نظیر ماساژور، چراغ‌های مختلف و … دارند.

کابین دوش

در سرویس بهداشتی‌های بزرگ که وان، توالت، کابین روشویی و … همگی در یک مکان قرار دارند برای جلوگیری از خیس شدن کف زمین از کابین‌های جداگانه که فضای محدود و کوچکی دارند استفاده می‌شود. این کابین‌ها به یکی از انواع دوش مجهز هستند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید علم دوش

معرفی پرفروشترین مدل‌های دوش حمام موجود در بازار

در ادامه ۶ مدل از پرفروشترین مدل‌های موجود در بازار را بررسی می‌کنیم. بیشتر مدل‌ها یونیورست هستند که طرفدار بسیاری دارند.

دوش حمام (یونیورست) ملودی مدل آرماندو

آرماندو با رنگ سفید و طلایی و نوع طراحی خود بسیار زیبا و منحصربفرد است. به علاوه بدنه این دوش از استیل بوده که در برابر رطوبت بسیار مقاوم است. پوشش رنگ الکتروستاتیک نیز مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت داشته و بر کیفیت محصول می‌افزاید. این یونیورست به سردوش تلفنی و ثابت از نوع ABS مجهز است. و با قیمت مناسب و گارانتی می‌تواند گزینه خوبی برای خرید بخصوص برای کسانی که به دکوراسیون حمام خود اهمیت می‌دهند باشد.

دوش حمام (یونیورست) درخشان مدل آتوسا ۱۰۵

اگر به دوش حمام طلایی با طراحی ساده و کلاسیک علاقه‌مند هستید این یونیورست برای شما ساخته شده است. این یونورست به سردوش ثابت و تلفنی مجهز است. جنس بدنه از آلیاژ برنج بوده که با آبکاری نیکل-کروم مقاومت بالایی در برابر رطوبت حمام دارد. نصب یونیورست درخشان مدل آتوسا 105 بسیار آسان است. ۵ سال ضمانت درخشان نیز همراه این دوش وجود دارد.

دوش حمام (یونیورست) درخشان مدل آتوسا ۱۰۶

جنس بدنه آتوسا 106 از آلیاژ برنج است. پوشش رنگ طلایی تیتانیوم  نیز بر مقاومت بدنه این دوش در برابر رطوبت و هوا افزوده است. جنس دسته‌های این مدل از زاماک بوده همچنین نصب یونیورست آتوسا 106 بسیار آسان است. سطح دوش یونیورست صاف و براق و بدون درز است به همین دلیل تمیز کردن آن بسیار راحت است. ۵ سال ضمانت درخشان سرویس همراه با قیمت مناسب مدل آتوسا 106 را به گزینه‌ای عالی برای خرید تبدیل کرده است.

دوش حمام (یونیورست) ملودی مدل آنتونیو

آنتونیو با ترکیب رنگ کروم و طلایی و طراحی خاص و زیبا یک انتخاب مناسب برای هر سبک از دکوراسیون است. بدنه این دوش از استیل بوده و پوشش رنگ آن الکتروستاتیک است که باعث شده بالاترین میزان مقاومت در برابر آب و رطوبت را داشته باشد. سری تلفنی، کارتریج قابل تعویض، ماساژور همراه با ۵ سال ضمانت کسری از ویژگی‌های این محصول است.

دوش حمام (یونیورست) ملودی مدل سورنا طلایی

یونیورست کسری مدل سورنا طلایی با طراحی خاص و کلاسیک خود می‌تواند همه سلیقه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بدنه باکیفیت ضدآب همراه با آبکاری الکترواستاتیک باعث افزایش عمر این محصول می‌شود. اتصالات برنجی، تکنولوژی ترکیب آب و هوا برای کاهش مصرف آب، کارتریج قابل تعویض همراه با ۵ سال ضمانت کسری از ویژگی‌های این محصول است.

دوش حمام (یونیورست) ملودی مدل کبری

مدل کبری با رنگ کروم، طراحی مینیمال و خاص برای دکوراسیون مدرن بسیار مناسب است. جنس بدنه ضد آب همراه با آبکاری نیکل کروم باعث شده تا دوش حمام کبری در برابر رطوبت مقاوم باشد. نصب این مدل بسیار ساده است. تکنولوژی ترکیب آب و هوا برای کاهش مصرف آب، کارتریج قابل تعویض همراه با ۵ سال ضمانت کسری از ویژگی‌های این محصول است.

در آخر…

در خرید یونیورست یا یونیکا ( علم دوش) علاوه بر نوع آن باید به نکات دیگری نیز توجه کنید. خرید با توجه به نیازهایتان، بر اساس بودجه‌ای که دارید از بهترین برندها که برای محصولاتشان ضمانت ارائه می‌دهند از مهمترین نکات است. البته جنس بدنه دوش، رنگ دوش، طراحی ظاهری، نوع دسته‌ها،کارتریج، امکانات و ویژگی‌ها و … نیز بسیار مهم هستند و باید برای خرید بهترین دوش حمام به همه این نکات توجه کنید. به نظر شما چه نکات مهم دیگری در خرید دوش حمام وجود دارد؟

اشتراک گذاری :