اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، در سال‌های اخیر شیرآلات ایرانی به یکی از صنایع پیشرو تبدیل شدند و از نظر کیفیت و طراحی ظاهری پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشتند. شاید بتوان با افتخار ادعا کرد که در حال حاضر تعدادی از شیرآلات ایرانی قدرت قابل توجهی در مقایسه با محصولات خارجی دارند.

البته ناگفته نماند که بسیاری ازتولیدکنندگان بهترین شیرآلات ایرانی در محصولات خود از کارتریج و قطعات خارجی استفاده می کنند؛ اما در نهایت این مساله منجر به تولید شیرآلاتی شده که هم کیفیتی مشابه شیرآلات خارجی دارند و هم با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند. با یک حساب سرانگشتی می‌شود گفت که با این شرایط، خرید شیرآلات از بازار داخلی بسیار عاقلانه تر است! در این مقاله ما برای انتخاب درست و مطمئن همراه شما هستیم و ۷ برند برتر شیرآلات ایرانی در سال اخیر را معرفی و بررسی می‌کنیم.

چرا شیرآلات درجه یک ایرانی بخریم؟!

اجازه بدهید جواب این سوال را با یک سوال مطرح کنیم! انتظار شما از شیرآلات در خانه‌تان چیست؟!

  • احتمالا مهمترین خواسته این است که کیفیت بدنه مطلوبی داشته باشد و با چند ماه استفاده در برابر آب، زنگ نزند.
  • طراحی ظاهری جذاب هم به اندازه کیفیت و جنس شیرآلات مهم است.
  • تنوع در رنگ و سبک داشته باشد تا بتوان برای فضاهای مختلف انتخاب متناسب‌تری داشت.
  • آبکاری باکیفیت داشته باشد و بعد از مدتی رنگ آن از بین نرود.
  • قیمت و ماندگاری مناسبی داشته باشد.
  • قطعات باکیفیتی درون آن به کار رفته باشد.
  • و…
راهنمای خرید شیر روشویی

تقریبا تمام انتظارات از یک شیرآلات در موارد فوق خلاصه می‌شود. قسمت جذاب ماجرا این است که شیرآلات برتر ایرانی تمام انتظارات فوق را با قیمت پایین‌تر از نمونه‌های خارجی برای شما فراهم می‌کنند:

  • تمام برندهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای تنه‌ی شیرآلات از آلیاژ برنج استفاده می‌کنند که با مقاومت و استحکام بالا، بهترین ماده برای سطوح و اجزای داخلی شیرآلات است. به علاوه برنج به دلیل خورده نشدن توسط آب، سلامت مصرف‌کنندگان را به بهترین شکل حفظ می‌کند.
  • طراحی ظاهری و تنوع سبک در شیرآلات ایرانی بدون اغراق پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است، برای اثبات می‌توانید چند نمونه از شیرآلات جذاب درخشان را مشاهده کنید.
  • آبکاری در شیرآلات مطرح ایرانی درست مانند نمونه‌های خارجی با کروم و الکترواستاتیک انجام می‌شود. علاوه بر این دو آبکاری رایج، در نمونه‌هایی مانند شیر آکوا درخشان از تکنولوژی آبکاری در خلاء (PVD) استفاده شده که مقاومت رنگ بسیار بالایی دارد. یک آبکاری مناسب علاوه بر زیبایی ظاهری، نقش بسزایی در دوام و عمر طولانی شیرآلات دارد.
  • قطعات فنی و کارتریج استفاده شده در محصولات، اغلب وارداتی از کشورهای پیشرو اروپایی مانند اسپانیا هستند.

حمایت از تولیدکنندگان و اقتصاد داخلی

اگر با تمام دلایل بالا هنوز برای خرید شیرآلات ایرانی شک دارید بهتر است به روی دیگر سکه هم اشاره کنیم. در حال حاضر با نوسانات بازار ارز، شیرآلات خارجی قیمت چند برابری پیدا کردند. ما در این شرایط می‌توانیم سهم موثری در رونق شرایط تولیدات داخلی ایفا کنیم. با این معامله دو سر سود، هم محصول ایرانی باکیفیت را با قیمتی مناسب تهیه می‌کنیم و هم در جهت بهبود شرایط اقتصادی هموطنان قدم برمیداریم.

از طرفی در شرایط فعلی تولیدکنندگان داخلی با چالش‌های دشوار عدم دسترسی به مواد اولیه مناسب، حمایت نشدن درست از طرف مسئولان و … مواجه هستند. اما به دلیل انصاف و تلا‌ش‌های برخی تولیدکنندگان، این موانع باعث توزیع محصولات بی‌کیفیت در بازار نشده است. اگر نگوییم «وظیفه» ما است، می‌توان گفت «در توان» ما است که از این تولیدکنندگان حمایت کنیم. فرزندان و خانواده‌های ما در این صنعت مشغول به کار هستند و می توانیم برای شروع با خرید محصولات ایرانی، منزل خود را با این محصولات زینت دهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین شیرآلات خارجی

لیست بهترین شیرآلات ایرانی

بعد از بحث سر علت خرید شیرآلات ایرانی، به معرفی برندها و مارک‌های برتر داخلی می‌رسیم. نه فقط در شیرآلات، بلکه در هر موضوعی معرفی بهترین‌ها قطعی و ۱۰۰ درصد نیست. چه بسا این لیست در آینده تغییر کند و برند جدیدی جای یکی از مارک‌های قبلی را بگیرد. ما در چارسو با تجربه‌ی چندین ساله در صنعت تجهیزات خانگی، ارتباط با تعداد زیادی از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و با بررسی آمار موجود، این لیست را براساس فاکتورهای کیفیت، طراحی ظاهری، خدمات پس از فروش و تجربه مصرف کنندگان تهیه کرده‌ایم. در بازار نیز نام این ۷ برند بیش از سایر مارک‌ها به گوش می‌رسد و قطعا این محبوبیت تصادفی به دست نمی‌آید. برندهایی که در ادامه مطالعه می‌کنید ترتیب خاصی ندارند و لیست به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده‌اند.

۱. شیرآلات درخشان

مجموعه صنعتی درخشان از سال ۱۳۸۲ با هدف تولید شیرآلات بهداشتی منطبق بر استانداردهای جهانی، فعالیت خود را آغاز کرد. در ادامه با توجه به نیاز بازار علاوه بر شیرآلات محصولاتی مانند هود، گاز رومیزی و سینک نیز توسط مجموعه درخشان تولید و به بازار عرضه شد. در تمام این سال‌ها این برند خوشنام با سرلوحه قرار دادن رضایت مشتری سهم بزرگی از بازار را در دست گرفته و استانداردها و گواهینامه‌های متعددی کسب کرده است. مزیت رقابتی شیرآلات درخشان تنوع رنگ و طراحی جذاب شیرآلات است. رنگ های فانتزی و سبک‌های نو در بسیاری از مدل‌های این برند دیده می‌شود.

۲. شیرآلات راسان

این شرکت از سال ۱۳۷۶ شروع به کار کرده است. ایده اولیه راسان تولید شیرآلات درجه یک ایرانی و سایر محصولات با کیفیت آلمانی بوده که طی این سال ها با تلاش تیم متخصص خود، تا حد بالایی به این هدف رسیده است. محصولات این شرکت را شیرآلات فانتزی، اهرمی و کلاسیک تشکیل می‌دهند. تنوع محصولات بسیار مناسب و در حدود ۳۰۰ قطعه با رنگ‌های متنوع سفید، کروم، طلایی است.

۳. شیرآلات شودر

شودر از سال ۱۳۷۰ در زمینه تولید و عرضه شیرآلات ایرانی مشغول به کار شده است. گروه شودر تاکید زیادی روی توجه به جزئیات دارند و در نتیجه‌ی این توجه به طراحی، تکنولوژی و نیاز مشتریان توانسته‌اند رضایت حداکثری مصرف‌کنندگان را کسب کنند. تنوع طراحی محصولات شودر بسیار بالا و شامل انواع شیرآلات آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی در رنگ‌های متنوع کروم، کروم مات، سفید کروم، شیری کروم، طلا و طلا مات، مشکی و … است. در میان شیرآلات شودر علاوه بر طراحی مدرن، روی الگوهایی همچون بیزانس و باروک نیز کار شده است.

۴. شیرآلات قهرمان

این شرکت نام آشنا و قدیمی در سال ۱۳۵۹ تاسیس شده است. احتمالا همه شما برای یک بار هم که شده نام برند قهرمان به گوشتان خورده است. این شهرت و رضایت در ازای سال‌ها تجربه و بهره‌گیری از متخصصان حاصل شده است. امروزه بخشی از محصولات درخشان به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می‌شود و نقش بسزایی در صنعت ایران داشته است. اگر قصد خرید از این برند را دارید نگران قیمت و تنوع محصولات نباشید. بازه قیمت شیرآلات قهرمان تقریبا مشابه با سایر برندهای باکیفیت ایرانی است و از نظر تنوع ، طراحی متفاوت کلاسیک و مدرن در رنگهای متنوع بین محصولات به چشم میخورد.

۵. شیرآلات کسری

شیرآلات کسری در سال ۱۳۸۱ تأسیس شده است. این شرکت هم اکنون بیش از ۱۲۰ طرح و مدل مختلف شیرآلات را در مجموعه تولید و به بازار عرضه می‌کند. صادرات شیرآلات کسری به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، ترکمنستان، سوریه، روسیه و شمال آفریقا در دستور کار است.علاوه بر تولیدات اختصاصی کسری، نمایندگی بزرگترین تولیدکننده شیرآلات چین (Huayi)، آلکاپلاست جمهوری چک و ملودی نیز در اختیار این گروه است. بر خلاف اکثر برندهای امروزی، کسری در کنار شیرآلات اهرمی، شیرآلات کلاسیک نیز تولید می‌کند و این محصولات را برای طرفداران شیرآلات سنتی با قیمتی مناسب ارائه می‌کند.

۶. شیرآلات کلار

فعالیت شیرآلات کِلار (کِلار پویا) از سال ۱۳۸۲ شروع شده است. این برند از نظر تولید شیرآلات توکار پیشرو است و اولین تولیدکننده ایرانی شیرآلات توکار می‌باشد. در محصولات این برند از کارتریج‌های اروپایی kerox استفاده می‌شود. شیرآلات کلار تنوع بالایی دارند و بیش‌تر در سبک مدرن و توکار و رنگهای کروم، سفید و طلایی طراحی شده‌اند.

کلار تاکید بسیاری بر کیفیت شیرآلات خود دارد. تمام محصولات این برند از بهترین مواد اولیه (شمش برنج اکستروژن شهید باهنر کرمان) ساخته می‌شوند و دارای 25 تا 30میکرون آبکاری هستند. این شرکت طی سال‌های فعالیت خود درصد بالایی از رضایت مخاطبان را جلب کرده و توانسته گواهی‌های متعددی مانند تولیدکننده برتر سال ۹۴، نشان ملی برترین مدیریت، استانداردها و … را دریافت کند.

۷. شیرآلات کی دبلیو سی

کی دبلیو سی (KWC) یک شرکت سوئیسی باقدمت است که از ۱۵۰ سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. شركت شيرهای ساختمانی و صنعتی ايران در سال ۱۹۷۴ میلادی به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس (KWC) اقدام به عقد قرارداد انتقال تكنولوژی توليد شيرهای بهداشتی از این شرکت کرد. برند کی دبیلیو سی در کشورهای مختلفی مانند ایالات متحده آمریکا، آلمان و ایتالیا دارای خط تولید است. تا به امروز تنها نماینده رسمی KWC در خاورمیانه ، شرکت شیرهای ساختمانی وصنعتی ایران ( KWC IRAN ) است. تنوع و کیفیت محصولات این شرکت قابل قبول است و در سبک‌های مختلف کلاسیک، مدرن، توکار، چشمی، ترموستاتیک و حتی مدل‌های رنگی و فانتزی تولیدات متنوعی دارد.

بیشتر بخوانید:

چرا شیرآلات ایرانی بخریم؟

و در آخر…

بدون شک نمی‌توان تک تک شرکت های موجود در عرصه تولید شیرآلات درجه یک ایرانی را نام برد. مواردی که نام برده شد محبوب‌ترین و مشهورترین مارک‌های ایرانی بودند که جایگاه ویژه‌ای در صنعت شیرآلات ایرانی دارند. اما این لیست ثابت نخواهد ماند و قطعا شرکت‌های تازه تأسیس و قدرتمندی نیز پیدا می‌شوند که توان رقابت با این برندها را داشته باشند. برای مشاهده قیمت شیرآلات این برندها و مشخصات دقیق هر کدام می‌توانید به فروشگاه چارسو مراجعه کنید و با بررسی و مقایسه محصولات از برندهای مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر شما نیز تجربه استفاده از شیرآلات ایرانی را داشته‌اید، نقد خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. امید داریم که در کنار هم جهت ارتقای تجربه کاربری محصولات ایرانی قدمی هرچند کوچک برداریم.

سوالات متداول

شیرآلات شودر ساخت کجاست؟

شودر یکی از برندهای ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1370 شروع کرد و شیرآلات شودر ساخت ایران است.

قیمت بهترین شیرآلات ایرانی چقدر است؟

شیرآلات ایرانی برندهای متنوع داشته و هر مارک شیرآلات ایرانی مدل‌های متنوعی دارند. به همین دلیل قیمت آنها متفاوت است ولی می‌توان گقت قیمت بهترین شیرآلات ایرانی بسیار کمتر از مشابه خارجی است.

شیرآلات درجه یک ایرانی برای کدام برندهاست؟

برندهای مختلفی مثل قهرمان، کسری، راسان، شودر، درخشان، کی دبلیو سی، کلار، چارسو و …. از شیرآلات درجه یک ایرانی هستند.

شیرآلات از کجا بخرم؟

شما می‌توانید شیرآلات مد نظر را از بازار خریداری کرده یا با جستجو در فروشگاه اینترنتی چارسو و مقایسه برندها و مدل‌های متنوع شیرآلات خود را با بهترین قیمت بخرید و درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری :