شیرآلات طلایی از لوکس‌ترین لوازمی هستند که می‌توانید در دکوراسیون منزل خودتان به کار ببرید. این شیرآلات زیبا، علاوه بر ظاهر دل انگیز و جذابی که به روشویی، سینک و حمام شما می‌دهند، مقاومت قابل توجه و تنوع طرح و رنگ بی‌نظیری نیز دارند تا جایی که استفاده از این شیرآلات در بسیاری از طراحی‌های دکوراسیون داخلی منازل لاکچری، به یک عضو جدا نشدنی تبدیل شده است. در این مقاله، سعی داریم تا شما را با این محصولات زیبا بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تاثیر شیرآلات طلایی در دکوراسیون محیط

در نمای داخلی ساختمان و به طور کلی دکوراسیون یک محیط، عوامل زیادی مانند سنگ‌های تزئینی، نورپردازی، آینه و یا تزئیناتی از این قبیل، تاثیر بسیار زیادی دارند. علاوه بر این موارد، از تاثیر شیرآلات بهداشتی نیز نباید غافل شد. در فضایی مانند حمام و سرویس بهداشتی، معمولا وسایل زیادی استفاده نمی‌شود و شیرآلات، سهم قابل توجهی از طراحی دکوراسیون در این فضاها را به خود اختصاص می‌دهند. رنگ و مدل شیرهای بهداشتی، دو موردی است که معمولا در نگاه اول، بیشتر جلب توجه می‌کند. در مواردی که دکوراسیون فضای حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه به گونه‌ای طراحی شود که لوکس یا همان لاکچری باشد، شیرآلات طلایی اولین انتخاب از نظر رنگ شیرهای بهداشتی خواهند بود. این رنگ، علاوه بر ظاهر بسیار جذابی که دارد، می‌تواند در کنار رنگ‌هایی مانند فیروزه‌ای، مشکی، سفید صدفی، سبز آبی روشن و تیره، مرجانی، صورتی روشن، قرمز، سبز زیتونی، برنز، ذغالی، سربی، بژ و نقره‌ای مورد استفاده قرار گیرد. البته در انتخاب رنگ‌های مکمل شیرآلات طلایی، بهتر است 2 عامل نور محیط و سبک دکوراسیون نیز در نظر گرفته شود. شیرآلات طلایی تقریبا هم با سبک سنتی و هم مدرن در طراحی دکوراسیون، هماهنگی کافی را دارند.

مزایای شیرآلات طلایی براق

  • رنگ‌های براق معمولا نسبت به نوع مات، جذابیت بیشتری دارند و استفاده از آنها نیز مرسوم‌تر است.
  • اگر شما طرفدار درخشش در بخشی از دکوراسیون خود هستید، انتخاب شیرآلات طلایی براق، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
  • به علت قدمت رنگ طلایی براق نسبت به مات، طرح های بسیار زیادی نیز با این رنگ جذاب وارد بازار شده است و این موضوع دامنه انتخاب را برای شما بسیار گسترده تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید شیرآلات

مزایای شیرآلات طلایی براق

 معایب شیرآلات طلایی براق

  • هر رنگ براق، فارغ از زیبایی بسیار زیادی که دارد، در مقابل اثر انگشت و آب، تا حد زیادی واکنش منفی خواهد داشت و این دو مورد می توانند بر روی آن، لکه‌های به شدت واضحی را ایجاد کنند.
  • قیمت شیرآلات طلایی براق نسبت به سایر رنگ‌ها در بعضی موارد بیشتر است.

مزایای شیرآلات طلایی مات

  • لکه ها بر روی این دسته از شیرآلات طلایی در مقایسه با نوع براق این محصولات، ماندگاری ندارند و مشخص نیستند. این مورد برای کسانی که به ماندگاری یک لکه حساس هستند، می تواند یک ویژگی عالی باشد.
  • آبکاری این شیرآلات دوام بسیار زیادی دارد. البته شرط ماندگاری این دوام، عدم استفاده ار جوهر نمک و یا سفید کننده‌های شیمیایی برای شستن این شیرآلات است.

معایب شیرآلات طلایی مات

  • قیمت این شیرآلات در اکثر مدل ها، از شیرآلات طلایی براق بالاتر است. از این رو، شاید بیشتر مشتریان خرید شیرهای طلایی رنگ، ترجیح بدهند از مدل‌های براق به جای مات استفاده کنند.
  • شیرآلات طلایی براق در بازار، فراوانی بیشتری دارند و به دلیل قدیمیتر بودن رنگ طلایی براق نسبت به رنگ طلایی مات، وسایلی که در سرویس بهداشتی و حمام و با این رنگ تولید می شود، بسیار متنوع تر از رنگ طلایی مات است. از این رو، این احتمال که برای پیدا کردن وسایل هماهنگ با شیرآلات طلایی مات به دردسر بیفتید بالاتر است.
معایب شیرآلات طلایی مات

بهترین روش نگهداری و تمیز کردن شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی براق و مات، برخلاف سایر شیرآلاتی که در حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، نباید با مواد شیمیایی به ویژه پاک کننده‌هایی مانند جوهر نمک و وایتکس تمیز شوند. این مواد به راحتی می‌توانند آبکاری موجود بر روی شیر را از بین ببرند و ظاهر آن را خراب کنند. شاید بپرسید که پس با چه چیزی باید این شیرآلات را تمیز کنیم؟ جواب این سوال، یک محلول بسیار ساده است. در یک ظرف، سرکه و آب را با نسبت یک به سه با یکدیگر مخلوط کنید تا یک محلول یک دست ایجاد شود، سپس این محلول را بر روی شیر مورد نظر خود اسپری کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با یک دستمال نرم و ترجیحا نخی، شیر را خشک نمایید. در مورد پاکسازی شیرآلات طلایی ، 3 اصل تمیزکاری هفتگی، استفاده از محلول فوق و عدم به کارگیری مواد شیمیایی مانند شوینده های اسیدی و بازی را جدی بگیرید تا شیرآلات شما عمر طولانی داشته باشند و ظاهر زیبای آنها دچار آسیب نشود.

بیشتر بخوانید:

بهترین رنگ شیرآلات

آیا رنگ شیرآلات طلایی میرود؟

پاسخ به این سوال، به نحوه استفاده شما از این شیرآلات بستگی دارد. در حالت کلی، رنگ شیرآلات طلایی دارای مقاومت بالایی است و در صورتی که به درستی از آنها نگهداری کنید و تمیز کردن آنها را نیز با روش های اصولی انجام دهید، به این آسانی از بین نخواهد رفت اما در زمانی که از هر نوع شوینده و پاک کننده شیمیایی شامل انواع پودر لباسشویی، مایعات شوینده، جوهر نمک، وایتکس و … برای تمیز کردن این شیرآلات استفاده کنید، می توانید به راحتی رنگ آنها را از بین ببرید.

آبکاری شیرآلات طلایی

آبکاری شیرآلات طلایی در طی فرآیندی با نام pvd (Physical Vapor Deposition) انجام می شود. در این روش، لایه نازکی از ماده مورد نظر، توسط یکی از دو متد تبخیر حرارتی و یا روش کندوپاش، بر روی سطح زیرین قرار می گیرد. در مورد آبکاری شیرآلات طلایی، معمولا از متد تبخیر حرارتی استفاده می شود و لایه فلز مورد نظر، توسط تبخیر ناشی از قوس الکتریکی و پس از ترکیب با گازهای مخصوصی، بر روی سطح شیر رسوب می کند. دوام آبکاری حاصل از این روش معمولا بسیار بالا است و به راحتی از بین نخواهد رفت.

آبکاری شیرآلات طلایی

چطور کیفیت شیرآلات طلایی را بسنجیم؟

پیش از خرید شیرآلات طلایی معمولا بهتر است تا نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات در انتخاب یک شیر مناسب، به شما کمک شایانی خواهند کرد :

خرید از برندهای معتبر

در بازار، برندهای داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانید انواع مدل‌های شیرآلات طلایی را از آنها خریداری کنید. اما موضوعی که بسیار حائز اهمیت است، اعتبار این برندهاست. برندهای معتبر، هرگز از مواد بی‌کیفیت برای ساخت محصول خود استفاده نخواهند کرد و می‌توانید با اطمینان خاطر از آنها خرید نمایید.

توجه به براق یا مات بودن شیر

اگر نسبت به وجود لکه بر روی شیرآلات خود حساس نیستید، انتخاب بین براق و مات، به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. در غیر اینصورت، مدل‌های مات برای شما بهتر خواهند بود.

نوع آبکاری شیر

شیرآلات طلایی معمولا با روش pvd و تبخیر حرارتی آبکاری می شوند که دوام بسیار بالایی دارد. اما ممکن است در بعضی از برندها، از روش های دیگری نیز استفاده شود که بهتر است در این مورد، حتما از فروشنده سوال کنید.

شیرآلات طلایی

در نظر گرفتن میزان سختی آب

در مناطقی که سختی آب بالاتر باشد، امکان ایجاد رسوباتی که پاک کردن آنها از روی بدنه شیر به آسانی امکان پذیر نیست، بیشتر است و اگر آب منطقه شما میزان سختی بالایی دارد، بهتر است در مورد خرید شیرهای طلایی، کمی بیشتر فکر کنید.

گارانتی

گارانتی، یکی از اصلی ترین ویژگی‌هایی است که هر محصول معتبری ملزم به داشتن آن است. شیرآلات طلایی نیز از این قضیه مستثنی نیستند و بهتر است از خرید شیرآلات فاقد گارانتی معتبر، خودداری کنید.

اشتراک گذاری : Array