یکی از ضروری‌ترین لوازم یک سرویس بهداشتی استاندارد فلاش تانک است که در هر دو نوع توالت فرنگی و سنتی نیز استفاده می‌شود. فلاش تانک برای تخلیه و آبکشی سنگ توالت مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث کاهش زیاده روی در مصرف آب می‌شود از این جهت فلاش تانک بهترین گزینه برای پاکسازی این محیط آلوده است. این وسیله در برندهای مختلفی به بازار عرضه شده است که از نظر کیفی باهم تفاوت دارند ولی پیش از آن ما قصد داریم به تفاوت بین فلاش تانک و فلاش والو بپردازیم و اطلاعات مربوط به آن را در این مقاله در اختیار شما قرار دهیم.

فلاش تانک چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم فلاش تانک یکی از ضروری‌ترین وسایل در سرویس بهداشتی است و از نظر صرف جویی در مصرف آب و تمیز نگه داشتن توالت، نصب آن یکی از ضروری‌ترین کارها است. این وسیله در دو نوع پلاستیکی و فلزی تولید می‌شود که نوع فلزی آن قیمت بالاتری دارد. وظیفه فلاش تانک نگه‌داری و ذخیره آب برای شستشوی سنگ توالت است و معمولا بر روی دیوار توالت مجاور چاه نصب می‌شود.

فلاش تانک‌ها در دو نوع توکار و روکار نصب می‌شوند که مدل روکار نوع قدیمی‌تری برای نصب به شمار می‌آید.

انواع فلاش تانک

فلاش تانک‌ها تنوعی زیادی در بازار دارند و شما با توجه به شرایط و نیاز خود می‌توانید یکی از این مدل‌ها را برای سرویس بهداشتی خود تهیه کنید. همان‌طور که در بالا توضیح دادیم فلاش تانک‌ها در دو نوع روکار و توکار به بازار عرضه می‌شوند که در ادامه به این انواع بیشتر خواهیم پرداخت.

فلاش تانک‌های روکار

این نوع از فلاش تانک جزو قدیمی‌ترین و اولین نوع فلاش تانک‌ها است و همان‌طور که از اسمش پیدا است نحوه نصب آن به صورت توکار است و باید فضایی روی دیوار برای نصب این فلاش تانک در نظر گرفته شود.

مدل‌های روکار از نظر قیمت به صرفه‌تر هستند و نصب راحتی نیز دارند اما مشکلاتی مثل سروصدای زیاد و اشغال فضای روی دیوار از عیوب این نوع از فلاش تانک به شمار می‌روند.

تعمیرات این مدل و یا حتی تعویض آن در بلندمدت هزینه کمتری خواهد داشت ولی از نظر زیبایی و سروصدا ممکن است گزینه برخی از افراد نباشد.

فلاش تانک توکار

مدل جدیدتری از فلاش تانک‌ها که مدرن‌تر و کمی گران‌تر نیز هستند، نوع توکار است که بایستی برای نصب آن قبل از ساخت دیوار مخزن آن را داخل دیوار قرار داده باشند. زمانی که نصب این فلاش تانک با موفقیت انجام گرفته باشد تنها کلید فلاش تانک روی دیوار قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان فضایی روی دیوار توسط آن اشغال نمی‌شود. در این مدل مخزن‌ها در اندازه و ظرفیت‌های مختلفی ارائه می‌شوند که با توجه به نیاز شما می‌توانند تهیه شوند. توجه داشته باشید که نسبت به مدل‌های روکار این مدل هزینه‌های نصب بالاتری دارد و اگر نیاز به تعمیر داشته باشید هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. از طرفی استفاده از فلاش تانک‌ها بسیار شیک‌تر بوده و سروصدای کمتری نیز دارد همچنین فضای کافی برای استفاده از دیوارهای سرویس بهداشتی را به شما می‌دهد.

فلاش تانک دکمه‌دار

یکی از محبوب‌ترین انواع فلاش تانک، نوع دکمه‌ای آن است که همان‌جور که از اسمش پیدا است عمل کشیدن سیفون توسط یک دکمه انجام می‌پذیرد. با توجه به قدیمی بودن مکانیزم این نوع از فلاش تانک قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به بقیه مدل‌ها دارد.

فلاش تانک دو زمانه

یکی دیگر از انواع فلاش تانک نوع دو زمانه آن است، که بهترین نوع از نظر صرفه جویی در مصرف آب نیز هست. دلیل این بهینه بودن این است که در قسمت اول مقداری از آب تخلیه می‌شود و اگر نیاز بود قسمت دوم مخزن نیز تخلیه می‌شود. این دو مرحله تخلیه شدن مخزن کمک می‌کند تا آب کمتری مصرف گردد.

فلاش تانک دو مخزنه

این نوع از فلاش تانک را نباید با فلاش تانک دو زمانه اشتباه گرفت چون مکانیزم مشابهی با هم دارند. در این نوع از فلاش تانک هر مخزن ورودی و خروجی مجزا دارد و معمولا مخزن اولیه کوچکتر از مخزن ثانویه است.

فلاش تانک اتوماتیک

از نظر رعایت بهداشت این نوع از فلاش تانک بهترین گزینه است. فلاش تانک‌های اتوماتیک یا هوشمند توسط شاسی متصل به لولای در زمانی که فرد محل را ترک میکند فلاش را به صورت خودکار فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فلاش تانک چشمی چیست؟

چرا باید فلاش تانک استفاده کنیم؟

جدا از این که فلاش تانک‌ها مدل‌های مختلفی دارند استفاده از آن‌ها دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • صرفه جویی در مصرف آب
  • کاهش بیماری و افزایش بهداشت سرویس بهداشتی
  • کاهش بوی نامطبوع در محیط
  • اشغال فضای کم در فلاش تانک‌های توکار

از مزایای بارز فلاش تانک‌ها هستند که باید آن‌ها را در نظر گرفت. به خاطر داشته باشید که نسبت به هزینه‌های جانبی ساخت و ساز که چشم‌گیر هستند خرید فلاش تانک در مقایسه با دیگر هزینه‌ها کاملا منطقی و اقتصادی به نظر می‌رسد و جزو موارد قابل صرفه جویی در ساخت و ساز خانه به شمار نمی‌رود.

فلاش والو چیست و چه تفاوتی با فلاش تانک دارد؟

در توالت‌های عمومی به دلیل استفاده زیاد و تعدد در رفت و آمد وجود داشتن بوهای نامطلوب امری بسیار طبیعی است خصوصا اگر نظافت به خوبی رعایت نشده باشد. در اینجا نصب فلاش والو می‌تواند به راحتی این مشکل را تا حد زیادی کمتر کند. فلاش والو ها به صورت خوکار و اتوماتیک عمل کشیدن سیفون را انجام داده و توالت را تمیز نگه می‌دارند. در این حالت حتی اگر کسی از دستشویی استفاده کند نیازی نیست تا حتما سیفون را کشیده و سپس مکان را ترک کند. فلاش والو ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها فلاش والو مغناطیسی است و به این صورت کار می‌کند که زمان خروج فرد از دستشویی به صورت اتوماتیک سیفون را می‌کشد و توالت را تمیز می‌کند.

از این جهت کاربردی که فلاش والو دارد با فلاش تانک‌ها متفاوت است.

اشتراک گذاری : Array