هود از تجهیزات آشپزخانه برای از بین بردن رطوبت، بو، دود و چربی حاصل از پخت و پز غذا است. اگر در آشپزخانه هود نصب نشود، با توجه به ساختار خانه‌های امروزی رطوبت و … فضای خانه را پر کرده و می‌تواند به مرور زمان برای اعضای خانواده مشکلات تنفسی و آلرژی ایجاد کند. به همین دلیل هود یکی از اجزای مهم آشپزخانه است. اما برخی از هودها صدای بسیار زیادی دارند و این صدا برای برخی قابل تحمل نیست. در این مقاله از وبلاگ چارسو به معرفی کم صدا ترین هودهای آشپزخانه در بازار می‌پردازیم.

معرفی انواع هود

ابتدا باید با انواع هود از نظر کارایی و ظاهر آشنا شوید. زیرا باید با توجه به نیاز خود و فضایی که در آشپزخانه برای نصب هود در اختیار دارید یکی از انواع هود را انتخاب کنید. سپس از بین مدل‌های نوع انتخابی به دنبال خرید کم صدا ترین هودهای آشپزخانه ممکن باشید.

انواع هود از نظر عملکرد

هودها از نظر عملکرد به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی هودها بو، دود، غبار و ذرات را از هوا گرفته و هوای تصفیه شده را دوباره به محیط خانه برمی‌گردانند.

برخی از هودها دارای دریچه هستند و فقط گرد و غبار، دود و … را گرفته و از طریق کانال به محیط خارج خانه منتقل می‌کنند.

انواع هود از نظر ظاهر

هودها از نظر ظاهر به ۴ دسته تقسیم می‌شوند:

  • هود شومینه‌ای
  • هود مورب
  • هود زیرکابینتی
  • هود مخفی

حتی ظاهر هود نیز می‌تواند در صدای هود موثر باشد. برای مثال هودهای مخفی درون کابینت نصب شده و کابینت مقداری از صدای هود را می‌گیرد. یا هود مورب به علت نوع قرارگیری نسبت به گاز باید موتور قوی‌تر و قدرت مکش بیشتری داشته باشد در نتیجه صدای بیشتر در مقایسه با سایر مدل‌ها غیرقابل انتظار نیست.

اهمیت انتخاب کم صداترین هود آشپزخانه

با توجه به کارکرد هود آشپزخانه که تهویه هوای خانه است، ممکن است در نیاز باشد چندین بار هود روشن شود اما صدای بعضی هودها بسیار بالاست در حدی که وقتی روشن می‌شوند می‌توانند تمرکز افراد خانه را بر هم زده و مخل آرامش شوند. به همین دلیل انتخاب هود کم صدا بسیار مهم است.

معرفی چند مدل از کم صدا ترین هودهای آشپزخانه در بازار

در ادامه چند مدل هود از برندهای معتبر مثل کن، درخشان، استیل البرز و … را معرفی می‌کنیم که علاوه بر امکانات مناسب از لحاظ میزان صدا در دسته هودهای کم صدا قرار می‌گیرند.

هود زیرکابینتی اخوان مدل  H64-TB  

این هود با بازه صدا تا ۵۴ دسیبل، صدای نسبتا کمی دارد. از سایر ویژگی‌های هود اخوان مدل  H64-TB طول ۷۰ سانتی متری، فیلتر آلومینیومی چندلایه، صفحه کنترل لمسی، لامپ SMD، یک موتور با ۴ دور و قدرت مکش ۵۶۰ متر مکعب بر ساعت اشاره کرد.

قیمت مناسب در کنار بدنه ساخته شده از شیشه سکوریت با ظاهری زیبا و ۱۸  ماه گارانتی اخوان سرویس ارزش خرید این محصول را بالا برده است.

هود زیرکابینتی اخوان مدل  H64-TB

هود زیرکابینتی اخوان مدل H72

این هود با بازه صدا تا ۵۶ دسیبل، صدای نسبتا کمی دارد. از سایر ویژگی‌های هود زیرکابینتی اخوان مدل  H72  طول ۹۰ سانتی متری، فیلتر آلومینیومی چندلایه، صفحه کنترل لمسی، لامپ SMD، یک موتور توربو با ۴ دور و قدرت مکش ۷۰۰ متر مکعب بر ساعت اشاره کرد.

قیمت مناسب در کنار بدنه ساخته شده از شیشه سکوریت مشکی با طراحی زیبا و ۱۸ ماه گارانتی اخوان سرویس ارزش خرید این محصول را بالا برده است.

کم صدا ترین هود آشپزخانه

هود کن مدل مارس

این هود با بازه صدا ۵۸ تا ۶۳ دسیبل، صدای نسبتا کمی دارد. از سایر ویژگی‌های هود مارس میتوان به طول ۹۰ سانتی متری، فیلتر آلومینومی چندلایه، صفحه کنترل لمسی، لامپ SMD، یک موتور توربو ساخت ایتالیا با ۳ دور و قدرت مکش ۷۰۰ متر مکعب بر ساعت اشاره کرد.

قیمت مناسب در کنار طراحی زیبا و ۲۴  ماه ضمانت کن باعث شده این محصول ارزش خرید داشته باشد.

هود کم صدا

هود کن مدل اطلس مشکی سایز ۹۰

این هود با بازه صدا ۵۸ تا ۶۳ دسیبل، صدای نسبتا کمی دارد. از سایر ویژگی‌های هود کن مدل اطلس می‌توان به طول ۹۰ سانتی متری، فیلتر آلومینومی چندلایه، صفحه کنترل لمسی، لامپ SMD، یک موتور توربو ساخت ایتالیا با ۴ دور و قدرت مکش ۷۰۰ متر مکعب بر ساعت اشاره کرد.

قیمت مناسب در کنار طراحی زیبا با بدنه شیشه‌ای و ۲۴  ماه ضمانت کن باعث شده این محصول ارزش خرید داشته باشد.

هود کن مدل اطلس مشکی سایز ۹۰

هود افقی استیل البرز مدل SA202B

هود افقی استیل البرز مدل SA202B با بازه صدا تا ۴۵ دسیبل، صدای نسبتا کمی دارد. از سایر ویژگی‌های این هود می‌توان به  طول ۹۰ سانتی متری، فیلتر آلومینومی چندلایه، صفحه کنترل لمسی، لامپ فلورسنت، یک موتور با ۴ دور و قدرت مکش ۸۵۰ متر مکعب بر ساعت اشاره کرد.

قیمت مناسب در کنار بدنه ساخته شده از شیشه سکوریت مشکی و استیل ضد زنگ با طراحی زیبا و ۲ سال گارانتی استیل البرز باعث شده این هود گزینه مناسبی برای خرید باشد.


هود افقی استیل البرز مدل SA207

هود افقی استیل البرز مدل SA207 با بازه صدا ۴۵ تا ۵۷ دسیبل، صدای نسبتا کمی دارد. از سایر ویژگی‌های این هود می‌توان به طول ۹۰ سانتی متری، فیلتر آلومینومی چندلایه، صفحه کنترل لمسی، لامپ فلورسنت، یک موتور با ۸ دور و قدرت مکش ۸۰۰ متر مکعب بر ساعت اشاره کرد.

قیمت مناسب در کنار بدنه ساخته شده از شیشه سکوریت و استیل ضد زنگ با طراحی زیبا و ۲ سال گارانتی استیل البرز باعث شده این هود گزینه مناسبی برای خرید باشد.

هود درخشان مدل کلون استیل موتور توربو

هود کلون درخشان با بازه صدا تا ۵۹ دسیبل، صدای نسبتا کمی دارد. از سایر ویژگی‌های هود درخشان می‌توان به  طول ۹۰ سانتی متری، فیلتر آلومینومی چندلایه، صفحه کنترل لمسی، لامپ LED و SMD، یک موتور تمام فلزی سایلنت با ۴ دور و قدرت مکش ۸۵۰ متر مکعب بر ساعت اشاره کرد.

قیمت مناسب در کنار طراحی زیبا و ۲ سال گارانتی درخشان باعث شده تا این مدل در لیست هودهای کم صدا با ارزش خرید بالا قرار بگیرد.

هود درخشان مدل کلون استیل موتور توربو

چرا برخی از هودها صدای زیادی دارند؟

در این قسمت به بررسی دلایل صدای بالای برخی هودها می‌پردازیم. با مطالعه این دلایل می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.

  • اجاق گازهای مبله یا فردار نسبت به نوع رومیزی حجم شعله بیشتری دارند. برای این مدل‌ها باید هودی با قدرت مکش بالا خریداری شود.
  • در خرید هود به متراژ آشپزخانه خود دقت کنید. برای مثال اگر آشپزخانه بزرگی دارید هودی بزرگ با قدرت مکش بالاتر خریداری کنید. در غیر اینصورت موتور هود برای تهویه تحت فشار قرار گرفته و صدای زیادی تولید می‌کند.
  • با توجه به فضای نصب هود (فضای بین کابینت‌ها) که بین ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر متغییر است هود مناسب انتخاب کنید.
  • هرچقدر هود به خروجی هوا نزدیک‌تر باشد، مکش راحت‌تر خواهد بود. به همین دلیل در نصب هود به فاصله هود تا خروجی دقت کنید.

راه‌های کم کردن صدای هود

وقتی فیلتر یا هواکش دچار رطوبت شوند پره‌های هواکش صدای بیشتری تولید می‌کنند. به همین دلیل بهتر است هر روز حداقل یک بار از هود استفاده کنید.

فیلترهای هود را به موقع تعویض کنید یا بشویید. در صورتی که فیلترها کثیف و خراب باشند فشار وارده به موتور باعث ایجاد صدای بیشتر می‌شود. در انتها باید اشاره کنیم هود بی صدا وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است در برندهای معتبر با توجه به نکات گفته شده به دنبال هودی با صدای کم باشید.

اشتراک گذاری : Array