آشپزخانه، جایی است که برای بسیاری از ما، احساس راحتی به وجود می‌آورد. اما زمانی که به محل کار فکر می‌کنیم، این تصویر ممکن است به چالش کشیده شود و آشپزخانه تبدیل به یک محیط  سرد و اداری شود. اگر شما هم در یک محیط کاری هستید که آشپزخانه اداری آن با مشکلاتی مانند سر و صدا، بوهای ناخوشایند و آشفتگی روبروست، باید به اهمیت ترتیب و طراحی صحیح آشپزخانه توجه کنید.

در ادامه مقاله پنج ایده برای طراحی آشپزخانه اداری آورده شده است که هنگام برنامه‌ریزی محل کار، باید به آنها توجه کنید:

1. کیفیت تجهیزات آشپزخانه اداری مهم است 

کیفیت تجهیزات آشپزخانه اداری بسیار اهمیت دارد. این آشپزخانه‌ها عمدتاً توسط تعداد زیادی از افراد استفاده می‌شوند و معمولاً با کمترین مراقبت نیز مواجه می‌شوند. از سطوح، ظروف ذخیره‌سازی مواد غذایی ، صندلی و میز ناهارخوری و کفپوش‌ها انتظار می‌رود که تحت فشارهای زیاد مقاومت نشان دهند و همچنین نگهداری و تمیزکاری آن‌ها باید ساده و آسان باشد تا عمر مفید آنها تضمین شود.

انتخاب تجهیزات با کیفیت در آشپزخانه اداری به این معنی نیست که باید عملکرد یا زیبایی آنها را فدا کنید. بهترین انتخاب همزمان توانایی ارائه همزمان عملکرد، مقاومت و ظاهر زیبا را دارند.

2. آشپزخانه اداری باید تمیز باشد

آشپزخانه اداری باید همیشه تمیز باشد. این کار، اگر همه اعضای تیم یا همکاران خدماتی مشارکت کنند با انتخاب طراحی هوشمندانه، بسیار آسان‌تر می‌شود.

استفاده از سطوح مقاوم در برابر لکه، کابینت‌های جادار باکیفیت ابتدا ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، اما نگهداری و تمیزکاری آنها بسیار آسان‌تر است و احتمال تعویض زودهنگام را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی باید لوازم آشپزخانه خود را عوض کنیم؟

با ارائه گزینه‌های مناسب برای دور ریختن زباله و بازیافت، و آموزش به کارکنان در مورد جداسازی صحیح زباله، می‌توانید از آشفتگی و بوی ناخوشایند در آشپزخانه کم کنید.

3. فضاهای اشتراکی برای کارمندان ایجاد کنید

اگر امکانش را داشته باشید ایجاد یک فضای مشترک برای نشستن و غذاخوری یک ایده جالب در آشپزخانه دفتر است که می‌تواند به همکاران و کسب و کار شما کمک کند.

گاهی اوقات اعضای تیم ممکن است از میزهای خود دور شوند و با همکارانی که معمولاً در طول روز با آنها ارتباط مستقیم ندارند، بنشینند و غذا بخورند. این فضای مشترک می‌تواند باعث شود که گفتگوهای جدیدی شکل بگیرد، ایده‌ها به اشتراک گذاشته شوند و همکاری‌هایی آغاز شود که بهبود در سازمان شما را ایجاد کند.

4. ایجاد آشپزخانه ای با دکوراسیون زیبا 

آشپزخانه اداری شما باید تاکیدی بر سبک و هویت سازمان شما داشته باشد. این امر با استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها، بافت‌ها و تجهیزات قابل دسترس به راحتی ایجاد میشود.

اما مهمتر از همه، این است که کارمندان از محیط آشپزخانه لذت ببرند. یک آشپزخانه که کسی علاقه ندارد وارد آن شود، هزینه زمان و پول شما را به هدر می‌دهد. پس بهتر است با دقت و هوشمندی برنامه‌ریزی کنید. از نور، تهویه و انتخاب صندلی‌های راحت غافل نشوید.

5. پارتیشن بندی مناسب جهت عدم خروج سروصدا

زمانی است که کارمندان استراحت می‌کنند، با دوستان و همکارانشان ارتباط برقرار می‌کنند، غذا و نوشیدنی تهیه می‌کنند و در کل کمی سر و صدا می‌کنند. این فضا می‌تواند نشان از یک محیط کار شاد و دلنشین باشد، اما برخی از کارکنان ممکن است با شنیدن سروصدا حواسشان از کارها و وظیفه‌ای که دارند،پرت شود.

استفاده از راهکار هایی مانند جداسازی آشپزخانه با پارتیشن های شیشه ای و … می‌تواند به کنترل سروصدا بخصوص در محیط های کاری با فضاهای باز کمک کند.

ایده های آشپزخانه اداری برای شما

نکات گفته شده درباره آشپزخانه اداری، می‌توانند در هر محل کاری مورد استفاده قرار بگیرند، اما هر سازمانی نیازهای خاص و منحصر به فردی دارد پس به نیازهای سازمان خود نیز توجه کنید.

اشتراک گذاری : Array