هود آشپرخانه از ضروری‌ترین اجزای آشپزخانه برای مکش دود، بود و ذرات چربی و … است. اما باید توجه داشته باشید امروزه هودهای بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. شما باید با توجه به نیازها و سلیقه خود بهترین هود را انتخاب کنید. امروزه هودهای بدون دودکش طرفداران بسیاری دارد. در این مقاله از چارسو قصد داریم این نوع هود را بررسی کنیم تا با مزایا و معایب هود بدون دودکش آشنا شویم. پس اگر قصد خرید این مدل هود را دارید ابتدا این مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید آیا هود بدون کانال مناسب خانه شما و نیازهای شما هست یا خیر؟

هود بدون دودکش چیست؟

هودهای بدون دودکش در واقع همان هودهایی هستند که فیلتر ذغالی دارند. اصولا فیلتر ذغالی قبل از خروجی نصب شده و و با جذب چربی‌ها، دود، گرد و غبار و آلودگی ها هوای خانه را تصفیه می‌کند.  این نوع هود به هیچ کانال خروجی متصل نیست و برای آشپزخانه‌هایی که در آن محلی برای کانال هودآشپزخانه در نظر گرفته نشده یا امکان جا به جایی محل هود مهم است، عالیست.

چه برندهایی هود بدون دودکش تولید می‌کنند؟

هودهای بدون دودکش از برندهای متنوعی در بازار موجود هستند. با این حال باید بگوییم در بین برندهای ایرانی تنها تعداد اندکی از شرکت ها هود بدون کانال را در لیست محصولات خود دارند. استیل البرز، اخوان و هود ذغالی بدون دودکش کن … از بهترین برندهای ایرانی هستند که هود بدون کانال نیز تولید می‌کنند. شما می‌توانید از فروشگاه چارسو بهترین هودها از این برندهای معتبر را خریداری کنید.

مزایا هود بدون دودکش

نصب هود بدون کانال بسیار آسان است. زیرا نیازی به اتصال به کانال و سیستم تهویه وجود ندارد. شما می‌توانید این نوع هود را به راحتی در هر کجای آشپزخانه نصب کنید. اگر آشپزخانه شما کانال هود ندارد، بهتر است از این هود استفاده کنید. بسیاری از افراد با وجود پنجره در آشپزخانه بیشتر به عنوان دکور آشپزخانه از این نوع هود استفاده می‌کنند. با این حال باید بگوییم عملکرد هودآشپزخانه بدون دودکش در جذب بود و چربی و … بسیار راضی کننده و خوب است.

معایب هود بدون دودکش

هودهای بدون دودکش هوا را به بیرون از منزل هدایت نمی‌کنند، بلکه هوای تهویه شده را دوباره به محیط خانه بازمی‌گردانند. به همین دلیل ممکن است هوای آشپزخانه مرطوب و گرم شود.

تعویض فیلترهای ذغالی نیز از چالش‌های این هود است. شما باید به موقع فیلترهای این هود را عوض کنید تا به هود آسیب نرسد و هوای تصفیه شده نیز کاملا تمیز باشد. در غیر اینصورت ممکن است هوای بازگشتی از هود همچنان دارای دود و آلودگی باشد.

معایب هود بدون دودکش

هود بدون دودکش چگونه کار می‌کند؟

در هود بدون کانال فیلتر ذغالی نصب شده است. این هود با مکش هوای آلوده، تمامی آلودگی‌ها اعم از چربی، دود، بود و گرد و غبار را به فیلترهای خود جذب می‌کند و سپس هوای تصفیه شده را دوباره به محیط بازمی‌گرداند. البته فیلترهای ذغالی را باید به صورت مداوم بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

آیا امکان نصب فیلتر ذغالی روی سایر هودها وجود دارد؟

بله در برخی از هودهای کانال دار نیز امکان نصب فیلتر ذغالی وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید هود شما این قابلیت را دارد بهتر است به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید. اما اگر هنوز هود را خریداری نکرده‌اید در توضیحات محصول و با جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد کدام مدل‌ها امکان نصب فیلتر ذغالی را نیز دارند سپس اقدام به خرید هود کنید.

هود بدون کانال بهتر است یا هود کانال دار؟

در مقاله‌ای از سایت learn.compactappliance می‌خوانیم: برای انتخاب اینکه کدام یک از این دو نوع هود واقعاً مناسب آشپزخانه شما است ، باید به فضای کار، سبک آشپزی و ترجیحات شخصی خود توجه کنید. ممکن است لازم باشد قبل از انتخاب هود مناسب چند سوال مهم از خود بپرسید:

  • آیا در مورد اینکه هود شما کجا نصب شود انعطاف پذیر هستید؟
  • کیفیت و رطوبت هوا در آشپزخانه شما چقدر مهم است؟
  • بودجه شما چقدر است؟

در نهایت همه چیز بستگی به سلیقه، نیاز و انتخاب شما دارد. قطعا آشپزخانه‌های تجاری و رستوران‌ها نیاز به هودهای کانال دار و بسیار قوی دارند. اما هودهای بدون کانال برای خانه‌ها می‌توانند بسیار مناسب باشند.

هود بدون کانال

نتیجه‌گیری

هودهای بدون کانال با فیلتر ذغالی برای آشپزخانه‌هایی که کانال نصب هود ندارند و امکان جا به جایی هود و نصب آن در هر قسمت آشپزخانه مهم است، بسیار مناسب است. توجه داشته باشید اگر هود شما از نوع دودکش دار است و امکان نصب فیلتر ذغالی ندارد به هیچ عنوان اقدام به نصب غیراصولی این فیلتر روی هود نکنید زیرا می‌تواند خسارت جدی به هود وارد کند.

اشتراک گذاری :