هود یکی از اجزای مهم و ضروری در آشپزخانه است. برای داشتن آشپزخانه‌ای تمیز و خوشبو و بدون بوی انواع غذا، سوختگی و … باید از هود استفاده کرد. بخصوص که در سبک زندگی امروزی آشپزخانه مرز خاصی با خانه نداشته و بوی غذا و می‌تواند در تمامی خانه پخش شود. هود در انواع مختلف، شومینه‌ای، مورب، مخفی، کشویی و … تولید می‌شود. در این مطلب از چارسو قصد داریم تمامی نکات مهم در خرید هود مخفی را برای شما کاربران عزیز بیان کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

چرا باید از هود در آشپزخانه استفاده کنیم؟

تغییر سبک زندگی انسان‌ها در طراحی خانه نیز تاثیر بسیاری گذاشته است. به همین دلیل خانه‌ها نسبت به گذشته کوچکتر شده و اکثرا به شکل آپارتمان ساخته می‌شود. همین کوچک شدن خانه‌ها نیز باعث می‌شود آشپزخانه‌ها کوچک شده و مرزی با سایر قسمت‌های خانه نداشته باشند. در حالیکه در گذشته آشپزخانه کاملا از خانه جدا بود و بوی پخت و پز غذا بسیار کمتر به داخل خانه نفوذ می‌کرد.

خرید هود مخفی

به همین دلیل امروزه برای اینکه دود ناشی از سوختن غذا، روغن، ذرات غبار و بوهای نامطلوب از آشپزخانه خارج شود استفاده از هود بسیار ضروری است.

در خرید هود مخفی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در ادامه نکات مهم در خرید هود مخفی را بیان می‌کنیم. به این نکات نه تنها برای هود مخفی بلکه برای خرید سایر هودها نیز باید توجه شود.

اندازه هود مخفی

هودها سایزهای مختلفی دارند. تنها باید توجه داشته باشید که سایز هود متناسب با اندازه اجاق گازتان باشد. اگر اندازه هود و اجاق گاز متناسب باشد تمامی سطح گاز به خوبی پوشش داده شده و بو و آلودگی‌ها بهتر از محیط آشپزخانه خارج می‌شوند.

قبل از خرید نیز به خوبی اندازه‌های فضایی که برای نصب سینک در نظر گرفته‌اید را به دست آورید. اگر به هر دلیلی نتوانستید هودی اندازه اجاق گاز خود انتخاب کنید، سعی کنید اندازه آنها در متناسبترین و نزدیکترین حالت به یکدیگر انتخاب شود.

قدرت مکش هود

هودها با قدرت مکش‌های متفاوتی طراحی و ساخته می‌شوند. قطعا هودی که قدرت مکش بالاتری داشته باشد تاثیرگذاری و عملکرد بهتری خواهد شد. اگر زیاد آشپزی می‌کنید بهتر است هودی با قدرت بالا خریداری کنید بخصوص اگر غذاهای سرخ کردنی زیاد درست می‌کنید.

قدرت مکش هود با فوت مکعب در دقیقه CFM  محاسبه می‌شود. اصولا بازه ۱۰۰ تا ۱۵۰ CFM  قدرت مکش مناسبی به نظر می‌رسد.

قدرت مکش هود مخفی

میزان صدای هود

تمامی هودها سرو صدا دارند. اما اگر نسبت به سرو صدا حساس هستید بهتر است از مدل‌هایی که میزان صدای کمتری دارند خریداری کنید. البته بدنه هود مخفی چون درون کابینت قرار می‌گیرد نسبت به سایر هودها از سر و صدای کمتری نیز برخوردار است.

طراحی ظاهری هود

طراحی ظاهری هود آشپزخانه بسیار مهم است زیرا تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه دارد. البته هود مخفی به علت اینکه درون کابینت قرار می‌گیرد، دیده نمی‌شود و هیچ تاثیری بر ظاهر آشپزخانه شما نمی‌گذارد با این حال اگر دوست دارید آشپزخانه‌ای مینیمال داشته باشید، هود مخفی بهترین انتخاب است.

مزایای استفاده از هود مخفی چیست؟

  • هودهای مخفی با انواع دکوراسیون سازگاری دارند به همین دلیل انتخاب خوبی خواهند بود.
  • هود مخفی کاملا بالای اجاق گاز قرار گرفته و تمامی سطح گاز را پوشش می‌دهد به همین دلیل نسبت به سایر هودها عملکرد بهتری دارد.
  • به علت اینکه این هودها درون کابینت قرار می‌گیرند، سر و صدای بسیار کمتری دارند. به همین دلیل اگر نسبت به صدای هود حساس هستید پیشنهاد می‌کنیم هود مخفی انتخاب کنید.
  • هودهای مخفی فضای کمتری را اشغال می‌کنند به همین دلیل بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک هستند.
  • اصولا هودهای مخفی در سایزی طراحی و ساخته می‌شوند که برای اکثر اجاق گازها مناسب هستند.
مزایای استفاده از هود مخفی

هود مخفی ایرانی بخریم یا خارجی ؟

امروزه برندهای ایرانی بسیاری در بازار وجود دارند که به راحتی با برندهای خارجی رقابت می‌کنند. شاید به علت نبود امکانات کافی یا محدودیت در وارد کردن مواد اولیه کیفیت برندهای ایرانی نسبت به مدل‌های خارجی معروف با اختلاف ناچیز پایین باشد، با این حال ارائه خدمات پس از فروش مناسب و ضمانت برای هودهای ایرانی باعث شده ارزش خرید بیشتری داشته باشند.

سایر نکات مهم در نصب و استفاده از هود مخفی

  • قبل از خرید از سالم بودن هود مطمئن شوید.
  • به هیچ عنوان هود را خودتان نصب نکنید. اینکار را به نمایندگی برند مورد نظر بسپارید تا یک متخصص هود شما را نصب کرده و ضمانت هود ساقط نشود.
  • توجه داشته باشید فاصله اجاق گاز تا هود باید حدود ۶۵ تا ۸۰ سانتی متر باشد.
  • همیشه هود خود را از آلودگی و گرد و غبار پاک کنید.
  • روی اجاق گاز زیر هود کباب یا زغال آماده نکنید.
  • برای خروجی هود کوتاهترین مسیر و کمترین زاویه را ایجاد کنید.
  • توجه داشته باشید لوله خروجی هود هیچ وقت نباید به خروجی بخاری، شومینه و … متصل شود.

و در آخر

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات مهم در خرید هود مخفی و استفاده از آن را بیان کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب با هود مخفی بیشتر آشنا شده باشید و اگر قصد خرید این هود را دارید بتوانید بهترین مدل مناسب خود را انتخاب کنید. اگر سوالی دارید می‌توانید از طریق نظرات از بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم.

اشتراک گذاری : Array