می‌توان گفت آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت‌های خانه است. در این مکان است که خاطراتی زیبا از صمیمی‌ترین وعده‌های غذایی ساخته می‌شود. به همین دلیل اکثر افراد می‌خواهند آشپزخانه خود  رابه خوبی تجهیز کنند. از آنجا که از آشپزخانه برای تهیه غذا استفاده می‌شود نیاز به تهویه مناسب وجود دارد، زیرا فرآیندهای پخت و پز شامل تولید هوای گرم و دود است. بنابراین تهویه آشپزخانه شما، به ویژه اجاق گاز مهم است.

در گذشته آشپزخانه از فضای خانه جدا بود و با پنجره یا دودکش‌های بزرگ تهویه می‌شد. در عصر مدرن، اندازه آشپزخانه کوچک شده و با زندگی میلیون‌ها نفر در ساختمان‌های آپارتمانی، ایده دودکش‌ها غیرقابل تصور است. نصب هودهای متنوع تهویه مطبوع در آشپزخانه ها را در دو محیط تجاری و خانگی فراهم می کند. یکی از مهمترین فاکتورهایی که هنگام نصب هود باید در نظر بگیرید، ارتفاع نصب آن بالای اجاق گاز است. برای تعیین محل قرارگیری هود در بالای گاز ، باید چند نکته را در نظر گرفت که در ادامه توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

یک هود معمولی چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه به بررسی مشخصات فنی نصب هود بپردازیم، درک نحوه عملکرد هود بسیار مهم است. این دانش پایه ای برای ملاحظات دیگری است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. همانطور که قبلاً ذکر شد، فرآیند پخت، چربی و بخار تولید می کند که به سمت سقف می روند و مانند همه عناصر شناور با بالا آمدن منبسط می شوند. هود با مکیدن و بیرون راندن این عناصر از آشپزخانه به داشتن فضایی تمیز و هوایی سالم در خانه کمک می‌کند.

اکنون که نحوه عملکرد هود را مشاهده کرده ایم، اجازه دهید عواملی را که هنگام تعیین ارتفاع نصب باید در نظر بگیریم، بررسی کنیم.

ارتفاع گاز تا هود

چه نوع آشپزی دارید؟

قبل از تصمیم گیری در مورد میزان نصب هود خود، باید نوع آشپزی خود را در نظر بگیرید. انواع مختلف اجاق گازها ممکن است به ارتفاع هود متفاوتی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، کباب پز گازی بیشتر از اجاق گاز برقی چربی ایجاد می‌کند و این موضوع می‌تواند ملاحظات فنی بیشتری را در تعیین ارتفاع صحیح نیاز داشته باشد.

اندازه هود چقدر است؟

در مقاله‌ای می‌خوانیم : هنگام تعیین ارتفاع نصب، مساحت هود مورد توجه قرار می گیرد. اگر هود وسیع تر از اجاق گاز است، به این معنی است که هود می تواند تمام بخار و دود را از ارتفاع پایین به طور موثرتری خارج کند و بالعکس

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید هود آشپزخانه

ارتفاع ایده آل برای یک هود معمولی چقدر است؟

اکثر افراد ترجیح می دهند هود را در محدوده دید خود نصب کنند. توجه به این نکته ضروری است که نصب هود در جایی که مجبور به کار در وضعیت های ناراحت کننده هستید، خطری برای سلامتی شما ایجاد می‌کند. اکثر ارتفاع‌های توصیه شده برای نصب برای بیشتر افراد مناسب است، اما اگر شما جزء معدود افرادی هستید که بلندتر از حد متوسط هستید، هنگام تعیین ارتفاع نصب برای هود خود باید قد خود را در نظر بگیرید.

  • هود شومینه‌ای 70 سانتی‌متر
  • هود مورب 60 سانتی‌متر
  • هود مخفی یا زیرکابینتی 65 سانتی‌متر
بهترین ارتفاع هود

سخن آخر

ارتفاع نصب هود با توجه به قدرت هود، نوع اجاق گاز، نوع هود، اندازه اجاق گاز و اندازه هود تعیین می‌شود. انتخاب بهترین محل و بهترین فاصله گاز تا هود برای نصب باعث می‌شود فضای آشپزخانه عاری از هرگونه بو، دود و … باشد. اگر حس می‌کنید نمی‌توانید ارتفاع درست را پیدا کنید بهتر است از یک متخصص برای نصب هود کمک بگیرید.

اشتراک گذاری :