از تفاوت‌های یک سرویس بهداشتی خاص با معمولی، مدل روشویی است. این روزها دکوراسیون حمام و دستشویی به اندازه سایز فضاهای خانه اهمیت دارد. یکی از راه‌های زیباتر کردن این فضاها، انتخاب مدل جذاب روشویی است. علاوه بر طراحی ظاهری، کیفیت و عملکرد عامل مهم دیگری در خرید روشویی است. در مقاله امروز چارسو قرار است با انواع مدل‌های روشویی آشنا شویم تا بتوانیم مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنیم.

انواع روشویی ها کدامند؟

بهتر است در شروع یک تعریف از روشویی داشته باشیم. این وسیله بهداشتی، کاسه‌ای بزرگ است که برای شستشوی دست در فضاهای حمام یا سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.ما انواع روشویی را در دو دسته مدل و جنس تفکیک کرده‌ایم:

انواع مدل روشویی

تا همین چند سال قبل تمام مدل‌ها به صورت روشویی و پایه تولید می‌شدند. اما با الگوبرداری از طرح‌های خارجی، جدیدا مدل‌های کابینت‌دار نیز در کشور تولید می‌شوند. با این توضیحات، اکثر مدل‌های روشویی در دو نوع «روشویی و پایه» و «روشویی کابینت‌دار» قرار می‌گیرند. خود مدل کابینت دار می‌تواند دیواری یا ایستاده باشد.

روشویی و پایه

مدل‌های روشویی و پایه کاملا کاربردی هستند و قیمت مناسبی دارند. اما اگر به دنبال ایجاد تغییر در فضای بهداشتی هستید مدل کابینت‌دار انتخاب خوبی برای شماست. در فضاهای کوچک مدل کابینت دار دیواری بهتر است. چون فضای پایین آن خالی می‌ماند و حتی می‌توانید برای قرار دادن سطل و فرچه از این فضا استفاده کنید. اما اگر مشکل کمبود فضا ندارید روشویی کابینت دار ایستاده یا زمینی را انتخاب کنید. کمدهای این روشویی بهترین فضا برای نگهداری وسایل بهداشتی هستند.

روشویی کابینت دار

 انواع جنس روشویی  

بیشتر مدل‌های روشویی به صورت چینی و سرامیک هستند. اما مدل‌های جدیدتر با جنس سنگ، چوب، فلز، pvc، و حتی شیشه نیز تولید می‌شوند. مدل‌های چینی و سرامیکی در برابر رطوبت مقاوم هستند و قیمت مناسبی هم دارد. مدل‌های سنگ جلوه بسیار لوکسی دارند، اما باید در استفاده از مواد شوینده اسیدی روی این روشویی‌ها دقت کنید. مدل‌های چوبی نیز در صورتی که فناوری ضد آب داشته باشند سبک و زیبا هستند. تعداد کمی از مدل‌ها هم در نوع فلز و شیشه تولید می‌شوند. این مدل‌ها انتخاب خاص‌تری هستند و با هر دکوراسیونی همخوانی ندارند. اما با مشورت یک طراح می‌توانید در صورت تمایل یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید.

روشویی سنگی

ابعاد استاندارد روشویی

ارتفاع استاندارد روشویی ۸۰ سانتی‌متر است. اما شما می‌توانید این اندازه را با توجه به قد و شرایط اعضای خانواده‌تان تنظیم کنید. عرض (عمق) روشویی استاندارد بین ۴۰ تا ۵۵ سانتی‌متر و طول آن ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است.

 اما جدای از ابعاد استاندارد، روشویی باید براساس ابعاد فضای شما خریداری شود. اگر محل نصبتان کوچک یا بزرگ است، می‌توانید ابعاد را کمتر و بیشتر از استاندارد در نظر بگیرید. حتی برای فضاهای خاص، مدل روشویی گوشه وجود دارد. این مدل‌ها به جای نصب روی دیوار صاف، در گوشه سرویس بهداشتی قرار می‌گیرند و کمترین فضا را اشغال می‌کنند.

ابعاد استاندارد روشویی

چند نکته برای انتخاب روشویی

با تمام توضیحات این مقاله، وقتش رسیده نکات خرید روشویی مناسب را جمع‌بندی کنیم:

  • روشویی را از هر جنسی که انتخاب می‌کنید حتما ضدآب بودن آن را بررسی کنید.
  • برای کنترل کیفیت به سطح روشویی دقت کنید. تمام بخش‌های روشویی باید یکدست، صاف، بدون خمیدگی و درز مویی باشد.
  • کابینت روشویی بهتر است از جنس pvc باشد. این ماده آبگریز است و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.
  • برای تامین بهداشت، مواد مورد استفاده در روشویی ضدباکتری باشد.
  • از نظر ظاهری، در سرویس بهداشتی و حمام کلاسیک از روشویی سنگ و طرح‌های سلطنتی جلوه زیبایی دارند.
  • در سرویس بهداشتی مدرن بهتر است از روشویی سرامیک و طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید.
  • روشویی را با آینه هماهنگ آن ست کنید.

خرید روشویی

آخرین مورد توجه به برند سازنده روشویی است. یک برند معتبر هم کیفیت و طراحی استانداردی دارد، و هم خدمات پس از فروش به شما ارائه می‌دهد. برای انتخاب روشویی از بهترین برندها می‌توانید به خرید روشویی در سایت چارسو مراجعه کنید. در این بخش مدل‌های متنوع روشویی با اطلاعات دقیق فنی و امکان مقایسه فراهم شده‌اند. تحویل اکسپرس، پشتیبانی ۲۴ ساعته، شمانت اصالت کالا و ۷ روز ضمانت بازگشت از دیگر امکانات خرید روشویی در چارسو هستند.

اشتراک گذاری : Array