آشپزخانه بخشی است که افراد بخصوص مادران وقت زیادی در آن می‌گذرانند. به همین دلیل بسیار مهم است این بخش از خانه دکوراسیونی زیبا داشته باشد. از طرفی دیگر آشپزخانه با وسایلی زیاد و تقریبا گران مثل کابینت‌ها، وسایل برقی و … پر می‌شود. به همین دلیل تغییر دکوراسیون آشپزخانه، پرهزینه به نظر می‌رسد. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی چارسو قصد داریم چند نکته ساده را بیان کنیم که به راحتی و با هزینه‌ای کم بتوانید آشپزخانه خود را به یک آشپزخانه مدرن تبدیل کنید. پس اگر آشپزخانه‌ای قدیمی دارید و دوست دارید آشپزخانه‌ای با دکوراسیون مدرن داشته باشید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

۱ – تعویض کفپوش‌ها

یکی از ساده ترین راه‌ها برای اینکه آشپزخانه خود را نو کنید، تغییر کفپوش‌ها است. اصولا پارکت در دکوراسیون مدرن طرفدار بیشتری دارد. با این حال هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما با توجه به سلیقه خود و البته توجه به هماهنگی با دکوراسیون سایر قسمت‌های خانه می‌توانید کفپوش با رنگ مناسب انتخاب کنید. توصیه ما این است که از کفپوش‌های ساده استفاده کنید زیرا دکوراسیون مدرن بر مینیمال بودن اجزا تمرکز بیشتری دارد.

آشپزخانه مدرن

۲ – تعویض شیرآلات و سایر اشیای فلزی

با عوض کردن شیر ظرفشویی تغییر بزرگی در دکوراسیون آشپزخانه خواهید داد. نیازی به هزینه زیاد نیست زیرا شیرآلات مدرن باکیفیت با  قیمت مناسب در بازار وجود دارند. شما می‌توانید انواع شیرآلات مدرن با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع از برندهای باکیفیت را در چارسو ببینید و خریدی بسیار ساده‌تر داشته باشید.

می‌توانید دستگیره کابینت‌ها را نیز عوض کنید. دستگیره‌هایی فلزی و ساده کمک بسیاری در تغییر ظاهر آشپزخانه شما خواهند کرد.

آشپزخانه مدرن

۳ – استفاده از گلدان در آشپزخانه مدرن

در دکوراسیون مدرن استفاده از گل و گیاه بسیار رایج است. شما می‌توانید فضای آشپزخانه خود را با چند گلدان بانشاط و زیبا کنید. برخی گلدان‌ها را روی کابینت می‌گذارند. برخی کنار پنجره و برخی بالای اپن آشپزخانه از تلفیق گیاه و نور فضای زیبایی می‌سازند. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد اما سعی کنید خلاق باشید.

۴ – استفاده از اپن و صندلی اپن

آشپزخانه‌های مدرن دیگر با دیوار از سایر قسمت‌های خانه جدا نمی‌شوند بلکه با اپن یا جزیره این جداسازی صورت میگیرد. با برداشتن دیوار آشپزخانه و طراحی یک اپن زیبا می‌توانید آشپزخانه خود را مدرن کنید. این کار هزینه بسیار بالا ندارد اما در هر صورت بازسازی سخت و زمان‌بر است.

اگر آشپزخانه شما اپن دارد می‌توانید با خرید چند صندلی مدرن و زیبا در اطراف آن، هم دکوراسیون را عوض کنید و هم اپن را به بخشی کاربردی‌تر در آشپزخانه تبدیل کنید.

آشپزخانه مدرن

۵ – تغییر رنگ کابینت‌ها

تغییر رنگ کابینت‌ها یکی از ساده‌ترین راه‌های تغییر دکوراسیون است. در دکوراسیون مدرن هم از رنگ روشن می‌توان استفاده کرد و هم از رنگ تیره. البته باید بگوییم تغییر رنگ به تیره بسیار راحتتر بوده و نتیجه کار تمیزتر خواهد شد. البته رنگ کردن کابینت‌ها نیاز به زمان دارد. زیرا باید سمباده بکشید، از پرایمر استفاده کنید و سپس چندین بار رنگ آمیزی را انجام دهید.

برخی کابینت‌ها را نیز نمی‌توان رنگ کرد. در این صورت راهی جز تعویض کابینت‌ها باقی نمی‌ماند. پس اگر در تغییر دکوراسیون مصمم هستید و افزایش هزینه‌ها برایتان مهم نیست می‌توانید کابینت‌ها را به کلی عوض کنید.

۶- استفاده از نورپردازی و لوسترهای مدرن

نورپردازی در دکوراسیون مدرن اهمیت بسیاری دارد و لوستر از عناصر مهم در سبک مدرن به شمار می‌رود. برای آشپزخانه خود چند لوستر مدرن بخرید. خوشبختانه این سبک لوسترها قیمت مناسبی دارند. لوسترها را در هر قسمتی که نیاز به نو دارید (برای مثال بالا اپن) وصل کنید.

آشپزخانه مدرن

۷- استفاده از عناصر و تزئینات

برخی وسایل هستند که با استفاده از آنها می‌توانید آشپزخانه خود را مدرن کنید. برخی از این وسایل نه تنها جنبه تزئینی دارند بلکه کاربردی نیز هستند. مانند برخی ظروف و … حتی ظروفی پر از میوه روی اپن ( اصولا میوه‌ها مجسمه و تزئینی که پلاسیده نمی‌شوند)

۸ – رنگ کردن آشپزخانه

آسان‌ترین روش رنگ کردن آشپزخانه است. با رنگ کردین دیوارها و … آشپزخانه شما یک تغییر بزرگ خواهد کرد و بسیار تمیز و زیبا به نظر خواهد آمد. اگر وقت دارید خودتان می‌توانید اینکار را کنید. با این حال پیشنهاد می‌کنیم کار را به متخصص بسپارید.

۹ – عوض کردن پرده

اگر آشپزخانه شما پنجره دارد تعویض پرده یک راه بسیار ساده و ارزان برای تغییر دکوراسیون آشپرخانه خواهد بود. پرده‌های طوری، ساده ، طرح‌دار و … همه و همه می‌توانند برای آشپزخانه مناسب باشند. فقط باید به هماهنگی طرح و رنگ پرده و دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید.

آشپزخانه مدرن

سخن آخر

نکته مهم این است در عوض کردن دکوراسیون و تبدیل آن به دکوراسیون مدرن اصل سادگی را مرود توجه قرار دهید و سعی کنید تا حد امکان فضای آشپزخانه را خلوت و ساده کنید.

راهکارهایی که بیان کردیم ساده‌ترین راهکارها بودند. شما می‌توانید با توجه به وقت، بودجه و نیاز خود از برخی از این راه‌ها استفاده کنید تا دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید.

مثال‌هایی که زدیم نیز تنها جهت ایده دادن است و قطعا شما با خلاقیت خودتان ایده‌هایی بسیار بهتر نیز خواهید داشت. امیدواریم این نکات برایتان مفید واقع شده باشد و بتوانید به بهترین نحو آشپزخانه قدیمی خود را زیبا و مدرن کنید.

اشتراک گذاری :