سینک ظرفشویی یکی از لوازم بسیار ضروری در هر آشپزخانه ای است و نمی توان به راحتی از وجود آن در آشپزخانه صرف نظر کرد. از طرفی، در هنگام خرید این محصول، بسیاری از افراد بین انتخاب برندهای ایرانی یا خارجی تردید دارند و نمی توانند برای خرید بهترین سینک ظرفشویی به درستی تصمیم گیری کنند.

زمانی که صحبت از خرید ملزومات آشپزخانه می‌شود، سینک ظرفشویی به عنوان یکی از مهمترین محصولات در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. به‌طوری که علاوه بر کارایی همیشگی که از این وسیله آشپزخانه توقع داریم، موارد دیگری نیز مانند زیبایی، دوام، برند معتبر، جنس مرغوب، هماهنگی با سایر اجزای به کار رفته در دکوراسیون آشپزخانه و آپشن‌هایی از این قبیل نیز برای خرید این این محصول حائز اهمیت می شود. اولین موردی که ممکن استهنگام خرید بسیاری از مشتریان این محصول به آن توجه داشته باشند، چگونگی انتخاب بهترین مارک سینک ظرفشویی است. این انتخاب بر اساس موارد متعددی مانند جنس، تنوع طرح، اعتبار برند، ظرفیت سینک و مواردی از این قبیل تعیین می شود. در این مقاله، در مورد این محصول و راهنمای خرید آن با شما صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

سینک ظرفشویی فانتزی چیست؟

خرید سینک ظرفشویی ایرانی

سینک ظرفشویی یکی از لوازم بسیار ضروری در هر آشپزخانه ای است و نمی‌توان به راحتی از وجود آن در آشپزخانه صرف نظر کرد. از طرفی، در هنگام خرید این محصول، بسیاری از افراد بین انتخاب برندهای ایرانی یا خارجی تردید دارند و نمی‌توانند به درستی تصمیم بگیرند. اگر بخواهیم معایب و مزایای خرید سینک‌های ایرانی را بررسی کنیم، می‌توانیم به مواردی که در ادامه ذکر کرده ایم، اشاره کنیم :

مزایا

  • دسترسی به تولیدکننده و اطمینان از اصالت کالا
  • مرغوبیت جنس سینک‌های ایرانی
  • تنوع طرح
  • مناسب با سلیقه سنتی ایرانی یا مدرن
  • مقاومت در برابر خط و خش
  • طیف وسیعی از رنگ بندی
  • قیمت مناسب
بهترین سینک ظرفشویی

معایب

برای سینک‌های ایرانی، معایب چندان زیادی را نمی‌توان در نظر گرفت و معمولا مواردی مانند عدم رعایت کیفیت مناسب یا نداشتن تنوع در بعضی از برندها به عنوان عیب برای این دسته از سینک‌های ظرفشویی، ذکر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تفاوت سینک گرانیتی و کورین

بهترین برندهای سینک ظرفشویی ایرانی

انتخاب بهترین مارک سینک ظرفشویی در بین انبوهی از برندهای ایرانی، مسئله بسیار مهمی است که باید به عنوان یکی از عوامل دخیل در تصمیم گیری شما برای خرید سینک ظرفشویی ایرانی در نظر گرفته شود. در این بخش، پنج برند مطرح ایرانی تولید کننده انواع سینک‌های ظرفشویی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

اخوان

شرکت اخوان فعالیت خود را در زمینه تولید انواع سینک ظرفشویی، از سال 1348 آغاز کرد. در طی بیشتر از نیم قرن فعالیت این مجموعه، تولیدات بسیار زیادی از محصولات مختلفی مانند هود، گاز، سینک و … مهمان خانه‌های بسیاری از ایرانیان شده است. محصولات اخوان، از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار هستند و در بین برندهای ایرانی تولید کننده انواع سینک ظرفشویی، اخوان به عنوان یکی از نام های معتبر شناخته می شود. سینک‌های تولید شده توسط برند اخوان، در مدل‌های مختلفی مانند سینک‌های روکار و توکار تک لگن یا دو لگن و از جنس استیل یا کورین تولید می‌شود.

بهترين مارك سينک ظرفشويی ایرانی

استیل البرز

سینک‌های تولید شده توسط شرکت استیل البرز، در مدل‌های توکار و روکار تک یا دو لگن تولید می‌شود که در بعضی از مدل‌ها، لگن میوه شویی نیز دارند. جنس این سینک‌ها از استیل گرید 304 مات و براق است که یکی از بادوام‌ترین و با کیفیت‌ترین گریدهای استیل است. این برند ایرانی، در بعضی از مدل‌های سینک تولیدی خود، از شیشه نیز به عنوان ماده اصلی تولید سینک استفاده می‌کند.

کن

شرکت کن، فعالیت خود را در سال 1362 و با تولید اولین نمونه های هود آشپزخانه شروع کرد. با گذشت زمان و افزایش میزان رضایت مشتریان از هودهای تولید شده توسط این برند مطرح ایرانی، شرکت کن، دامنه فعالیت خود را گسترش داد و در سال 1380، محصولات دیگری از جمله انواع اجاق گاز توکار، سینک‌های ظرفشویی و فرهای گازی را نیز به تولیدات خود اضافه نمود. سینک‌های تولید شده توسط این برند، از جنس‌های مختلفی مانند شیشه، گرانیت، استیل، کورین و… ساخته می‌شود. همچنین مدل‌های این سینک‌ها شامل مدل‌های توکار و روکار تک و دو لگن است.

بیمکث

بیمکث، یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان هودهای آشپزخانه است که فعالیت خود را در سال 1360 آغاز کرد و در سال‌های بعد نیز، محصولات دیگری مانند اجاق گاز، فر و سینک ظرفشویی را به لیست تولیدات خود اضافه نمود. جنس این سینک‌ها از گرانیت، استیل و کورین است و در مدل‌های توکار و روکار با شکل‌های تک لگن و دو لگن تولید می‌شود.

ایلیا استیل

برند ایلیا استیل (شرکت فردوس کاران امید) با 20 سال سابقه تولید لوازم خانگی و واردات ورق‌های استنلس استیل توانسته است محصولات باکیفیتی مثل هود، اجاق گاز، سینک ظرفشویی و … تولید کند. سینک‌های تولید شده توسط این برند، از جنس استیل و دارای مقاومت بسیار مناسبی در برابر خوردگی است و از دوام بسیار مناسبی نیز برخوردار است.  

خرید سینک ظرفشویی خارجی

انتخاب جنس خارجی در میان ایرانیان، گاهی اوقات بسیار پرطرفدار می شود و در محصولات بسیار زیادی، گروهی از خریداران، بین دو نمونه مشابه ایرانی و خارجی، به دلیل اینکه تصور می‌کنند، بهترین مارک سینک ظرفشویی در بین مدل‌های خارجی بیشتر از ایرانی وجود دارد، معمولا ترجیح می‌دهند که نمونه‌های خارجی را خریداری کنند. اما خرید یک سینک ظرفشویی از بین برندهای خارجی، مزایا و معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مزایا

  • تنوع طرح با توجه به مدل های آشپزخانه های مدرن
  • استفاده از مواد مختلف برای تولید این محصولات
  • کیفیت بالا در محصولات تولید شده توسط برندهای مطرح و شناخته شده

بیشتر بخوانید:

سینک ظرفشویی براق یا مات؟

معایب

  • عدم دسترسی به تولید کننده برای استفاده از خدمات گارانتی
  • امکان تولید محصولات تقلبی و ارائه آنها به بازار به عنوان محصول اصلی
  • قیمت بالاتر در مقایسه با سینک های ایرانی

بهترین برندهای سینک ظرفشویی خارجی

لتو

این برند تولید کشور ترکیه است و یکی از برندهای بسیار مرغوب موجود در بازار ایران محسوب می شود. سینک‌های تولید شده توسط این برند، در میان مشتریان ایرانی، طرفداران زیادی دارد و در مدل‌ها و جنس‌های مختلفی از موادی مانند استیل، گرانیت و … ساخته می شود.

الیچی

این شرکت ایتالیایی، یکی از تولیدکنندگان معتبر سینک‌های ظرفشویی در دنیا است که در ایران نیز، طرفداران بسیار زیادی دارد. این کمپانی، در تولید سینک‌های خود از مواد درجه یکی مانند گرانیت‌های بسیار بادوام و با کیفیت استفاده می‌کند.

بهترين مارك سينک ظرفشويی خارجی

بلانکو

کمپانی بلانکو، یک شرکت آلمانی است که سینک‌های گرانیتی را با خصوصیات منحصر به فردی مانند مقاومت بالا در برابر حرارت و مواد اسیدی، خش پذیری بسیار پایین، سهولت در تمیزکاری و شستشو و طراحی متنوع و جذاب، تولید می‌کند.

فرامکو

مبدا این برند، در کشور ترکیه است. سینک های فرامکو در مدل های روکار و توکار در جنس های گرانیت و استیل به بازار عرضه می شوند. این سینک ها از کیفیت مطلبوبی برخوردارند و به دلیل دارا بودن گارانتی ده ساله، طرفداران زیادی را در بین مشتریان سینک های خارجی به خود اختصاص می دهند.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

انتخاب بهترین مارک سینک ظرفشویی اگرچه موضوع مهمی برای تمامی خریداران این محصول به نظر می‌رسد، اما موارد دیگری نیز در هنگام خرید این محصول حائز اهمیت است و باید به آن دقت کافی داشته باشید. این موارد عبارتند از :

  • نوع سینک (روکار، توکار، تک لگن، دو لگن)
  • جنس سینک (استیل، گرانیت، کورین، سنگ، شیشه، سرامیک)
  • طرح سینک
  • قیمت سینک
  • عمق سینک
  • هماهنگی اندازه سینک و فضای آشپزخانه
  • حساسیت سینک به مواد شوینده و پاک کننده مختلف

کلام آخر

انتخاب بهترین سینک ظرفشویی در بین انبوهی از مدل‌های موجود در بازار معمولا کار سختی است و بسیاری از خریداران این محصول، ممکن است بین خرید محصول ایرانی و خارجی، تردید داشته باشند. در مورد این موضوع، عوامل زیادی از جمله کیفیت، جنس، دوام و قیمت محصول تاثیرگذار است و می‌تواند خریداران را ترغیب به انتخاب یک برند خاص نماید. این محصول، اگرچه در ظاهر، ساده به نظر می‌رسد اما با توجه به هزینه‌ای که خرید و نصب نمونه های نامرغوب یا نامناسب این محصول می‌تواند برای شما در پی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید هر یک از انواع سینک‌های ظرفشویی، تمامی موارد مورد نظر خود را در نظر بگیرید تا خریدی مطمئن و متناسب با نیاز خود را داشته باشید.

اشتراک گذاری :