مطالب زیادی در خصوص شیرآلات بهداشتی از چارسو منتشر شده است. از انواع شیرآلات گرفته تا نحوه نظافت آن‌ها را در مطالب گوناگون مورد بحث قرار داده ایم. یکی از مهم‌ترین مواردی که در سطح وب بررسی و موشکافی می شود، خرید شیرآلات است. خرید شیرآلات می تواند از طریق فروشگاه های فیزیکی و به صورت مستقیم صورت پذیرد. از طرفی می توان با خرید اینترنتی شیرآلات به مزیت های زیادی دست پیدا کرد که در خرید فیزیکی امکان پذیر نیست. ادامه مطلب را با چارسو همراه باشید.

تاریخچه مختصر تحول شیرآلات

شیرآلات مسیر بسیار طولانی را طی کرده اند. اولین شیرها حالت چوب پنبه ای داشتند. مخازن و بشکه های چوبی آب در منازل و انبارها نگهداری می شد. در بخش پایین این بشکه ها نیز سوراخی وجود داشت که توسط همین چوب ها باز و بسته می شد.

شیرهایی که متعلق به سده گذشته هستند، تنها دارای یک ورودی و خروجی بودند و توسط یک فلکه ساده باز و بسته می شدند. این شیرها هنوز هم در منزل بسیاری افراد پیدا می شود. بخصوص اگر به خانه های ویلایی قدیمی سری بزنید، در حیاط آن‌ها و در کنار حوض، شیر آب زردرنگ و خاطره انگیزی را مشاهده می کنید که شما را به گذشته ها پرواز می دهد.

به مرور که آب‌گرم‌کن راه خود را به منازل باز کرد، نوع شیرآلات نیز تغییر کرد. با ورود آب‌گرم‌کن، دو عدد از همان شیرآلات قدیمی در بیشتر جاها وجود داشت. با باز کردن هرکدام از آن‌ها می توانستید به آب گرم و سرد به صورت جداگانه دسترسی داشته باشید.

سپس شیرآلات مخلوط به بازار عرضه شد و با اقبال عمومی روبرو گشت. این شیرآلات در ابتدا به صورت فلکه ای بودند. هنوز هم این نوع شیرآلات تولید می شوند و طرفداران زیادی نیز دارند.

باز و بسته کردن شیرآلات فلکه ای مدت زیادی طول می کشد و باید هر بار کلی آن‌ها را بچرخانید. از آنجایی که هر نوع محصولی که مقداری کار افراد را ساده تر کند، مورد استقبال قرار می گیرد، شیرآلات اهرمی نیز اندک اندک جای دیگر شیرآلات را تنگ و تنگ تر می کنند.

آخرین نوع شیرآلات نیز شیرآلات هوشمند و دیجیتال هستند که هنوز جایگاه خود را در بین عموم مردم باز نکرده اند. قیمت بیش از حد و بیگانگی بیشتر مردم با تکنولوژی بخصوص در کشور ما باعث شده که هنوز این نوع شیرآلات جایگاه محکمی برای خود دست و پا نکنند.

بیشتر بخوانید:

بررسی ست شیرآلات درخشان مدل جزیره

خرید اینترنتی شیرآلات

بسیاری افراد علاقه دارند که به فروشگاه ها و نمایشگاه های فیزیکی مراجعه کرده و با دیدن جنس واقعی نسبت به خرید آن اقدام کنند. خرید فیزیکی بدون شک مزیت های خاص خود را دارد که خرید اینترنتی شیرآلات نمی تواند آن را برای شما فراهم کند. برای مثال با خرید فیزیکی می توان شیرآلات را به صورت دقیق مشاهده کرد و آن‌ها را لمس کرد. رنگ دقیق شیر را بررسی کرد و سپس برای خرید اقدام کرد. مهم تر از همه می توان از هنر چانه زنی در خرید فیزیکی بهره برد. هنری که تمامی ایرانی ها از آن به صورت حرفه ای برخوردارند. غافل از اینکه فروشندگان ایرانی نیز از این هنر باخبرند و قیمت تمامی محصولات را اندکی بیشتر تعیین می کنند تا پس از تخفیف چانه زنی، سود خود را از شما دریافت کنند.

خرید اینترنتی نیز مزیت های بی‌شماری دارد. به سادگی چند کلیک می توانید یک محصول را از چندین فروشگاه مختلف بررسی کرده و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. قیمت فروشگاه های اینترنتی با اینکه قابل تغییر نیست اما بسیار منصفانه است و همین سادگی در مقایسه چند فروشگاه مزیت بسیار بزرگی هنگام خرید محسوب می شود.

هنگام خرید اینترنتی تنوع محصولات بسیار بالا می رود. تمامی محصولاتی که توسط شرکت های مختلف در بازار موجود است را به راحتی می توان در اینترنت مشاهده، مقایسه و خریداری کرد. هیچ فروشگاه فیزیکی نمی توان پیدا کرد که تمامی محصولات شرکت های مختلف را در خود جای داده باشد. این مسئله در خصوص برخی فروشگاه های اینترنتی بزرگ صادق است.

مقایسه و فیلتر محصولات با توجه به رنگ، جنس و تولیدکننده در فروشگاه های اینترنتی یک مزیت بزرگ است. برای مثال تمامی شیرآلات مشکی رنگ را می توان با فعال کردن فیلتر رنگ در فروشگاه اینترنتی در کنار هم مشاهده کنید. برخی فروشگاه های فیزیکی تنها یک مدل شیر از یک رنگ خاص را موجودی دارند.

امروزه تقریباً تمامی فروشگاه های اینترنتی دارای قابلیت بازگشت کالا هستند. اگر محصولی که خریداری کردید، به هر دلیلی معیوب است یا رنگ مورد نظر شما با رنگ تصویر همخوانی ندارد، می توانید آن را بازگشت داده و محصول دیگری را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین مرکز فروش عمده شیرآلات کجاست؟

مهم‌ترین نکات در خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی

وقتی حرف از خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی به میان می آید، قضیه دیگر مشابه با خرید مواد غذایی، کتاب یا لباس و کفش نیست. علاوه بر آنکه باید به جنبه های زیبایی کار توجه داشته باشید، مشخصات فنی و اطلاعات تخصصی نیز اهمیت زیادی دارند. تنوع سبک ها، مواد اولیه، انواع آبکاری‌ها و تنوع قیمتی از جمله مواردی است که باید به آنها توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم در خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱. زیبایی تنها ملاک در خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی نیست!

طراحی، کیفیت آبکاری و پرداخت خوب بدنه شیرآلات از جمله مهم‌ترین عوامل در ظاهر محصول انتخابی شماست. اما تنها زیبایی محصول برای خرید آن کافی نیست. این روزها در هر مدلی می‌توان جنس تقلبی و بی کیفیت تولید کرد. توصیه می‌کنیم در حین خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی به اطلاعات ذکر شده در بخش کنترل کیفی محصول مراجعه کنید. معمولاً تمام محصولات دارای آبکاری هستند و ضخامت خاصی از نیکل و کروم بر روی آن‌ها قرار می گیرد. همچنین در بخش کنترل کیفی آزمایش‌های دقیقی نیز بر روی محصولات انجام می شود تا سلامت و کیفیت محصول تأیید شود.

از دیگر عواملی که باید بررسی کنید کیفیت آبکاری محصول است. کیفیت آبکاری به خوبی در نور قابل تشخیص و تعیین است. زمانی که از محصولات برای قرار دادن در وب‌سایت عکاسی می شود شرایط وجود نور کافی نیز به خوبی رعایت می شود. پس حتی با وجود انواع تغییرات در عکس‌ها هنوز هم می توانید به تفاوت درجه آبکاری در محصولات پی ببرید.

بیشتر بخوانید:

معرفی ۱۲ ست شیرآلات ارزان و باکیفیت به قیمت عمده

۲. به استاندارد مواد تولیدی شیرآلات دقت کنید

رایج‌ترین ماده برای تولید شیرآلات، آلیاژ شمش برنج است. بر اساس استانداردهای تعریف شده در ایران نیز ۶۰ درصد از این شمش مس بوده و باقی عناصر تشکیل دهنده اش روی و فلزهای مجاز است. سرب از دیگر فلزهای مورد استفاده در تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی است که درصد آن در محصولات نباید بیشتر از ۲.۵ درصد در هر شمش باشد. فروشگاه های معتبری که امکان خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی را برای کاربران فراهم می کنند این اطلاعات را هم در اختیار شما قرار می دهند.

۳. به قطعات بکار رفته در شیرآلات دقت کنید

علاوه بر کیفیت مواد مورد استفاده برای تولید شیرآلات، باید به قطعاتی که درون آن‌ها نیز نصب می شود توجه داشته باشید. منظور از این قطعات همان بخشی است که در اصلاح به آن «مغزی شیر» می‌گویند. قطعات مورد استفاده در شیرآلات، هم دارای بخش‌های فلزی و هم بخش‌های پلاستیکی اند. برای مثال سوپاپ، واشر، پیچ و مهره‌های به کاررفته در شیرآلات ساختمانی نیز باید دارای کیفیت لازم باشند. همچنین در حین خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی به کیفیت ماشین‌کاری و تراشی‌کاری محصول نیز دقت کنید. چنین اطلاعاتی نیز در معرفی محصول باید در اختیار شما قرار بگیرید تا به راحتی بتوانید برای خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی ساختمانی اقدام کنید.

۴. جنس بدنه و اتصالات را به خوبی بررسی کنید

برای تولید شیرآلات بهداشتی و آبکاری اتصالات و بدنه آن‌ها از عناصر و آلیاژهای مختلفی استفاده می شود. از جمله این موارد می توانیم به کروم، نیکل، نیکل براق، برنز جلا دیده، فولاد سفید، سیاه و ضد زنگ اشاره کنیم. تمام مواد قابل استفاده هستند اما باید به نوع استاندارد و کیفیت و ماندگاری آن‌ها نیز توجه داشته باشید. همچنین محل و کاربرد شیر را هم در نظر بگیرید. برای مثال شیرآلات مورد استفاده در حمام بیشتر در معرض رطوبت هستند تا شیرآلاتی که در آشپزخانه استفاده می کنید.

اگر شیرآلات با آبکاری مناسبی را انتخاب نکنید به زودی در مجاورت رطوبت و آب کدر شده و جلای اولیه خود را از دست می دهند. پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی تمام محصولات و قطعات مورد نیاز خود را از یک سایت و از یک برند تهیه کنید. با انجام چنین کاری از کیفیت مواد مورد استفاده اطمینان لازم را خواهد داشت و شاید تخفیف هایی نیز در خرید اینترنتی خود به دست بیاورید.

۵. سبک طراحی شیرآلات اهمیت بالایی دارد

سبک طراحی خانه شما یکی دیگر از معیارهایی است که در زمان خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال آشپزخانه‌ای پر زرق و برق دارید یا سبکی ساده و مدرن؟ همان‌قدر که طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها تفاوت‌های زیادی دارد، در تولید شیرآلات ساختمانی نیز طراحی‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

از طرح‌های ساده گرفته تا شیرآلات با خطوط منظم، زاویه دار، اهرمی و… مدل های مختلفی است که در شیرهای بهداشتی تولید می‌شود. پس حتماً در وهله اول سبک ساختاری و معماری خانه خود را در نظر بگیرید و در گام بعدی به انتخاب شیرآلات بپردازید.

شیرآلات مدرن

۶. قیمت محصولات مختلف را بررسی کنید

از هرچه بگذریم، سخن دوست خوش تر است! همیشه در هر خریدی قیمت محصول یکی از مهمترین عواملی است که باعث می شود شما کالایی را خریداری کنید و یا کلاً از خرید آن منصرف شوید. اما دقت کنید که معمولا کیفیت و قیمت رابطه مستقیمی با هم دارند. در بیشتر شیرآلات ساختمانی کارتریج، قطعات داخلی و مغزی به کار می رود. شیرهایی که مغزی های سرامیکی یا مواد پایه استیل دارند، در مقایسه با انواع پلاستیکی دارای دوام بیشتر و قیمت بالاتری هستند. شاید انتخاب شما نوع پلاستیکی باشد اما به این نکته هم توجه کنید که شیرآلات خریداری شده در صورتیکه کیفیت مناسبی داشته باشند شاید تا ده ها سال مورد استفاده باشند. خرید محصولات باکیفیت و صرف کمی هزینه بیشتر، هزینه های تعمیر و نگهداری بعدی را به خوبی کاهش خواهد داد.

۷. مزایا و معایب محصولات مختلف را بررسی کنید

در حین مراجعه به وب‌سایت‌های فروشگاهی برای خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی حتماً به راحتی متوجه تنوع محصولات خواهید شد. برای مثال در شیرآلات بهداشتی آشپزخانه انواع شیرهایی خواهید دید که یا متصل به سینک هستند و یا قابل نصب بر روی کابینت می باشند. بهترین مزیت استفاده از شیرهای متصل به سینک این است که به راحتی قابل تعویض و یا تغییر برای بهبود دکوراسیون داخلی خانه هستند. اما زمانی که به استفاده از چنین شیرهایی بپردازید، آپشن های کمتر و محدود تری قابل استفاده بر روی سینک ظرف‌شویی خواهند بود.

در آن سوی قضیه شیرهای رو کابینتی که به صورت مستقیم بر روی کانتر نصب می شوند نیاز به ایجاد هیچ‌گونه حفره و یا بریدگی بر روی سینک ندارند. استفاده از چنین شیرهایی برای آشپزخانه های امروزی بیشتر توصیه می شود. اما معایب این نوع شیرها هم اشغال فضای بالای کانتر و یا ایجاد آلودگی در فضای بین شیر و سینک هستند. پس در حین خرید اینترنتی به معایب و مزایای محصول نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

انواع شیرآلات از نظر محل استفاده

در دنیای شیرآلات 4 نوع شیر تولید و عرضه می شود. البته شیرآلات دیگری نیز برای مقاصد تجاری و نظایر آن تولید می شود اما عمده ترین انواع شیرآلات خانگی همین 4 نوع هستند.

شیرآلات آشپزخانه، حمام، توالت و روشویی چهار نوع عمده شیرآلات منزل هستند. هرکدام از این شیرآلات ویژگی های خاص خود را دارند که واضح است و ما نیز وارد جزئیات نخواهیم شد.

انواع شیرآلات از نظر مکانیزم

جدای از شیرآلات ساده قدیمی و تکی، شیرآلات مخلوط به 3 نوع اصلی تقسیم می شوند. شیرآلات فلکه ای، اهرمی و هوشمند این 3 نوع را تشکیل می دهند. در ادامه در خصوص هرکدام به صورت مختصر توضیح خواهیم داد:

شیرآلات فلکه ای

این نوع شیرآلات مدتی بر بام خرید و فروش شیرآلات بهداشتی بودند. تمامی افراد برای خرید شیرآلات به این نوع شیرها نگاه می کردند. مکانیزم آن‌ها بسیار ساده است. یک عدد مغزی درون هر شیر وجود دارد که توسط یک فلکه چرخانده می شود.

چرخش فلکه در جهت عقربه های ساعت، باعث چرخش پیستون مغزی در خلاف جهت عقربه های ساعت می شود. این پیستون نیز یک واشر را به بدنه شیر فشار می دهد و جریان آب قطع می شود. عکس همین مکانیزم برای باز کردن جریان آب رخ می دهد.

قطعه ای که بیشترین خرابی را در شیرآلات فلکه ای دارد، واشر است. واشر را به سادگی می توانید تعویض کنید. معمولاً خرابی واشر، چکه کردن شیر را به دنبال دارد.

پس از واشر، مغزی شیرآلات ممکن است خراب شود. تعویض مغزی شیرآلات از تعویض واشر ساده تر است. به راحتی با یک آچارفرانسه و یک پیچ گوشتی می توانید خودتان مغزی شیرآلات خود را تعویض کنید.

موردی که به ندرت پیش می آید، خراب شدن فلکه شیرآلات فلکه ای است. ممکن است رزوه های آن خراب شده یا ترک بردارد و مجبور به تعویض آن شوید. برای تعویض این قطعه تنها به یک پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت.

شیرآلات فلکه ای قیمت کمتری دارند و بازه تغییر فشار آب در آن‌ها بیشتر است. برخی افراد نیز ظاهر این نوع شیرآلات را به نوع اهرمی ترجیح می دهند. قیمت این نوع شیرآلات از نوع اهرمی کمتر است و در صورت خراب شدن، هزینه تعمیر آن‌ها کمتر خواهد بود.

میزان خرابی شیرآلات فلکه ای بسیار بیشتر از شیرآلات اهرمی است. از آنجایی که کارتریج موجود در شیرآلات اهرمی در خارج از کشور تولید می شود و کیفیت بسیار بالایی دارد، به ندرت اتفاق می افتد که نیاز به تعمیر داشته باشند اما شیرآلات فلکه ای دارای مغزی هایی هستند که بسیار بیشتر خراب می شوند.

شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی جدیدتر هستند و مکانیزم متفاوتی نسبت به شیرآلات فلکه ای دارند. این نوع شیرآلات خود به دو نوع تقسیم می شوند. برخی از آن‌ها دارای 2 اهرم جداگانه برای آب سرد و گرم هستند. برخی نیز یک اهرم مشترک برای آب سرد و گرم دارند.

نوعی که دارای 2 اهرم است، دارای 2 کارتریج است و هرکدام مسئول باز و بسته کردن آب سرد یا گرم هستند. نوع دوم که نوع رایج تر است، تنها یک اهرم و یک کارتریج دارد. بالا و پایین رفتن اهرم باعث باز و بسته شدن مسیر اصلی آب می شود. با متمایل شدن اهرم به شما راست، آب به سمت سرد متمایل می شود. با چرخش اهرم به سمت چپ نیز، دمای آب بیشتر شده و آب به سمت گرم متمایل می شود.

اهرم وظیفه تغییر جهت و مکانیزم کارتریج را دارد. شیرآلات اهرمی واشر و مغزی ندارند و تنها یک کارتریج دارند. همین کارتریج است که تمامی این کارها را انجام می دهد و معمولاً قیمت بیشتری نیز از مغزی دارد. کارتریج ها پس از خراب شدن باید تعویض شوند و قابل تعمیر نیستند. از همین مطلب نیز می توانید نحوه تعویض کارتریج شیرآلات اهرمی را فرابگیرید.

شیرآلات هوشمند و دیجیتال

این نوع شیرآلات هنوز جایگاه محکمی در بین خریداران ایرانی پیدا نکرده اند. قیمت بالای این نوع شیرآلات مهم‌ترین فاکتور عدم اقبال آن‌ها است. شیرآلات هوشمند به سادگی چند دکمه قابل برنامه ریزی هستند. درجات مختلفی برای دمای آب دارند و به سادگی قابل استفاده هستند. هنگامی که دستان خود را جلوی شیر آب ببرید، حسگر آن‌ها فعال شده و مسیر آب را باز می کند. به همین دلیل است که برای صرفه جویی در مصرف آب بهترین گزینه هستند.

اگر این نوع شیرآلات خراب شوند، به سادگی قابل تعمیر نیستند و باید به نمایندگی یا تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید. بدون شک هزینه تعمیرات آن‌ها نیز به نسبت قیمت خرید آن‌ها بالا است.

بهترین شیرآلات ایرانی

در مطلب دیگری با عنوان «بهترین شیرآلات ایرانی» لیست کاملی از این شیرآلات حضورتان معرفی کردیم. با مراجعه به این مطلب می توانید اطلاعات مفصلی در خصوص شیرآلات ایرانی کسب کنید.

از میان شیرآلات ایرانی 7 نام بخصوص از بقیه نام ها بیشتر مشاهده می شود که به ترتیب حروف الفبا نام خواهیم برد:

شیرآلات ایرانی درخشان

مجموعه صنعتی درخشان از سال 1382 شروع به کار کرده است. جدای از شیرآلات، هود، گاز رومیزی و سینک نیز توسط مجموعه درخشان تولید و به بازار عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیر روشویی درخشان مدل بیوتی

شیرآلات ایرانی راسان

این شرکت از سال 1376 شروع به کار کرده است. محصولات این شرکت را شیرآلات ایرانی فانتزی، اهرمی و کلاسیک تشکیل می دهند.

شیرآلات ایرانی شودر

شیرآلات شودر از سال 1370 در زمینۀ تولید و عرضه شیرآلات ایرانی مشغول به کار است. در وبسایت این شرکت تأکید ویژه ای روی اهمیت به «جزئیات» شده است.

شیرآلات ایرانی قهرمان

شیرآلات ایرانی قهرمان سال 1359 تأسیس شده است و بیشتر روی طراحی مدرن تمرکز دارند.

شیرآلات ایرانی کسری

شیرآلات کسری در سال 1381 تأسیس شده است. طبق گفته وبسایت این شرکت، هم اکنون بیش از 90 طرح و مدل مختلف شیرآلات در این مجموعه تولید و به بازار عرضه می شود.

شیرآلات ایرانی کلار

فعالیت شیرآلات کِلار (کِلار پویا) از سال 1382 شروع شده است. به گفته وبسایت این شرکت، کلار اولین شرکت ایرانی تولیدکننده شیرآلات توکار است.

شیرآلات ایرانی کی دبلیو سی

با اینکه کی دبلیو سی (KWC) یک شرکت سوئیسی است اما شركت شيرهای ساختمانی و صنعتی ايران در سال 1974 میلادی اقدام به عقد قرارداد انتقال تكنولوژی توليد شيرهای بهداشتی از این شرکت کرد.

شیرآلات شایان، سهند و کاویان نیز سهم قابل قبولی از میزان فروش شیرآلات ایرانی دارند. شیرآلات استیل البرز نیز به تازگی وارد بازار شده است. شیرآلات این برند تنوع کمی دارند ولی از استیل ساخته شده و طراحی جالب وکاربردی دارند.

بهترین شیرآلات خارجی

در میان برندهای خارجی نیز نمی توان به سادگی انتخاب کرد و لیست تهیه نمود. با این وجود، سعی می کنیم معروف ترین و پرآوازه ترین شیرآلات خارجی را برای شما معرفی کنیم.

امریکن استاندارد (American standard)

این شرکت آمریکایی بیش از 140 سال قدمت دارد و تنوع محصولات آن بسیار بالا است. ارگونومی محصولات امریکن استاندارد در کنار سادگی در طراحی، تطبیق بسیار زیبایی است که با سلیقه هرکسی همخوانی دارد. محصولات هوشمند این شرکت از بهترین های صنعت شیرآلات محسوب می شوند.

دلتا (Delta)

شرکت دلتا نیز آمریکایی است و تلفیقی از سبک مدرن و سنتی را در دستور کار دارد. یکی از مهم‌ترین اولویت های شرکت دلتا صرفه جویی در مصرف آب است. این شرکت نیز یکی از پیش قراولان شیرآلات هوشمند است و تقریباً در تمامی محصولات آن‌ها تکنولوژی سهیم است.

دَنز (Danze)

طراحی های بی نظیر این شرکت آمریکایی جوابگوی بیشتر سلیقه ها است. با اینکه دنز حدود 20 سال سابقه دارد اما با حدود 1000 نوع محصول و طراحی متنوع در عرصه شیرآلات جای حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است.

فیستر (Pfister)

فیستر بیش از 100 سال در عرصه تولید شیرآلات تجربه دارد. این شرکت هم آمریکایی است و ابداعات زیادی در دنیای شیرآلات به ثبت رسانده است. یکی از شیرآلات آشپزخانه این شرکت به سادگی نصب شده و آب لوله کشی شما را مانند یک دستگاه تصفیه آب کاملاً تصفیه می کند.

کراوس (Kraus)

با اینکه شرکت آلمانی کراوس در سال 2007 تأسیس شده است اما رقیب قدرتمند و سرسخت محصولات آمریکایی است. سَری شیرآلات کراوس را می توان 360 درجه به اطراف چرخاند. در محصولات این شرکت از کارتریج های سرامیکی شرکت مجارستانی معروف Kerox استفاده می شود.

کوهلر (Kohler)

زیبایی و کیفیت بی نظیر محصولات شرکت آلمانی کوهلر باعث شده که ما از نام بردن آن در این لیست خرسند باشیم. حدود 150 سال از تأسیس این شرکت می گذرد و اگر با دقت به آستین پیراهن تیم فوتبال منچستر یونایتد نگاه کنید، نام این شرکت بر روی آن نقش بسته و شریک تجاری این تیم محسوب می شود.

موان (Moen)

شرکت آمریکایی موان نیز جزء شرکت هایی است که می توانید با اطمینان از محصولات آن استفاده کنید. تلفیق تکنولوژی با صنعت شیرآلات در این شرکت نیز به وضوح به چشم می خورد. سنسورهای سرعت جریان شیرآلات موان باعث می شود که ظروف خود را با قدرت بیشتری شسته و میزان آب کمتری مصرف کنید.

کلام آخر

امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم شما را در مسیر انتخاب و خرید شیرآلات موردنیاز خود یاری داده باشیم. اگر شما نیز تجربه استفاده از هرکدام از محصولات نامبرده در این لیست را دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر شیرآلات شرکت دیگری را استفاده می کنید و از محصولات این شرکت رضایت دارید، در به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود با ما درنگ نکنید. شما می‌توانید برندهای ایرانی معرفی شده در این مقاله و برخی از برندهای خارجی را از سایت چارسو با قیمت مناسب خریداری کنید. با خرید اینترنتی شیرآلات از چارسو تجربه متفاوت و آسانی از خرید خواهید داشت.

اشتراک گذاری :