همۀ ما به زیبایی و راحتی خانه‌های خود اهمیت می‌دهیم. ساختمان خانه و تمام وسایل آن را با دقت انتخاب می‌کنیم تا محلی برای آرامش اعضای خانواده فراهم شود. آشپزخانه، حمام و سرویس‌بهداشتی قسمت‌های مهمی هستند که مستقیما با بهداشت و آرامش ما سروکار دارند. شیرآلات توکار ابزارهای کاربردی و مدرنی هستند که توجه بسیاری از افراد به‌ویژه علاقمندان به سبک طراحی داخلی مینیمال را به خود جلب کرده‌اند. این مقاله برای معرفی این دسته از محصولات و با هدف بررسی کامل مدل‌های شیرآلات کسری آماده شده. لازم است پیش از انتخاب و خرید بدانید منظور از شیرآلات توکار چیست؟ چه مزیت‌ها و مشکلاتی دارد؟ و چه ویژگی‌هایی را باید ملاک انتخاب خود قرار دهید.

درباره برند شیرآلات کسری

شرکت شیرآلات کسری یکی از مجموعه‌های تخصصی در حوزۀ تولید انواع شیرآلات ساختمانی است. فعالیت شرکت از سال 1381 آغاز شد و امروز به‌واسطۀ تولید بادوام‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات جایگاه خوبی در بازار این صنعت پیدا کرده است.

تولیدات شرکت شیرآلات کسری شامل انواع شیرآلات توکار، شیر ظرفشویی، یونیورست و فلاش تانک می‌شود. بارزترین ویژگی این محصولات کیفیت عالی، نوآوری در طراحی و توجه به کاربردی‌بودن آن‌ها است. استفاده از مواد اولیه و قطعات مرغوب و استاندارد، پوشش بدنه آبکاری‌شده و ارائه طراح‌های متنوع و سازگار با سبک زندگی و سلیقه مصرف‌کننده‌های ایرانی از ویژگی‌های دیگر تولیدات این مجموعه است.

این برند ایرانی موفق به دریافت افتخارات، جوایز و استانداردهای بسیاری، از جمله گواهینامه استاندارد ملی ایران، گواهینامه‌های ایزو و همچنین گواهینامۀ CE اروپا شده است. علاوه براین تولیدات مجموعه شیرآلات کسری با گذر از چندین مرحلۀ کنترل کیفی متفاوت، در هر مرحله از فرایند تولید، تمام استانداردهای لازم را در همۀ مدل‌ها بررسی کرده است.

منظور از شیرآلات توکار چیست؟

شیرآلات ساختمانی از نظر نوع نصب به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ شیرآلات روکار و شیرآلات توکار. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل مدل‌های شیرآلات توکار کسری بپردازیم. بنابراین باید تعریف شیرآلات توکار را بدانید و درباره جزئیات هر دسته و مزایا و معایب آن‌ها اطلاعاتی به دست آورید.

بیشتر بخوانید:

۷ مدل برتر علم دوش های ملودی

اصطلاح شیرآلات توکار یعنی چه؟

شیرآلات ساختمانی از اجزای متفاوتی تشکیل می‌شوند. لوله‌ها، اتصالات، کارتریج یا مغزی تنظیم فشار و دمای آب، دایورتر و… تعدادی از این اجزا هستند. در برخی از مدل‌ها بعضی قطعات اصلی درون دیوار نصب می‌شوند و مقابل دید شما نیستند. تنها قطعه‌هایی از این شیرآلات که برابر دید قرار دارد دستۀ شیرآب، سری دوش و وان‌پرکن و قاب روی مغزی است. به این دسته شیرآلات توکار می‌گویند. استفاده از این مدل شیرآلات مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

محصولات شیرآلات توکار کسری قابل نصب در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی است. مدل‌های متنوعی از این محصول در اندازه‌، طرح، محدوده قیمت وسیع و با کاربری‌های متفاوت به بازار عرضه شده. بنابراین اگر بخواهید جدیدترین طرح‌های معماری داخلی را در منزل خود اجرا کنید، قطعا انتخاب شما شیرآلات توکار است. ما در این مقاله با بررسی کامل مدل‌های شیرآلات توکار کسری کار انتخاب را برای شما آسان می‌کنیم.

معرفی شیرآلات توکار کسری

برند کسری انواع مدل‌های شیرآلات ساختمانی توکار را با قطعات اصلی باکیفیت و جنس بدنه آبکاری شده و مقاوم تولید می‌کند. در حال حاضر می‌توانید این محصولات را با رنگ‌های کروم، کروم مات، سفید و طلایی از بازار سراسر کشور و همین‌طور فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کنید.

شیرآلات توکار سری کویین، شیرآلات سری فیدل، شیرآلات سری دامون (فلت) و در نهایت شیرآلات سری ناپل نمونه‌های از تولیدات شرکت تخصصی کسری است.

بارزترین ویژگی هر مدل‌ در طراحی آن‌ها است. تنوع طرح‌ با انحناهای زیبا، جنس بدنه مات یا براق، زاویه‌دار بودن یا انحنای گوشه‌ها و گرد یا مربعی بودن حالت سردوش و دسته‌ها سلیقۀ طیف وسیعی از مصرف‌کننده‌ها را پوشش می‌دهد.

کسری کوئین
شیرآلات توکار سری کویین
فیدل
شیرآلات توکار سری فیدل
دامون
شیرآلات توکار سری دامون
سیلور
شیرآلات توکار سری سیلور

مزایای استفاده از شیرآلات توکار کسری

همۀ ما هنگام انتخاب یک کالا به ویژگی‌های متعددی توجه می‌کنیم. پس بیایید چند نمونه از این نکات را مرور کنیم. 

یک: فضای قابل استفاده بیشتر در خانه

آشکارترین مزیت شیرآلات ساختمانی توکار فضای کمی است که اشغال می‌کند. این نکته علاوه بر اینکه ظاهری زیبا و مدرن به دکوراسیون داخلی منزل شما می‌بخشد، فضای بیشتری هم برای فعالیت در اختیارتان قرار می‌دهد.

دو: ماندگاری و دوام بالای شیرآلات توکار

ویژگی مثبت بعدی آن کاهش احتمال پوسیدگی و خراب‌شدن قطعات اصلی این محصولات است. این اتفاقی است که معمولا بر اثر تجمع رسوبات رخ می‌دهد. در مدل‌های روکار شیرآلات به علت مجاورت دائمی تمام قطعه‌ها با رطوبت این فرایند سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اما در مدل‌های توکار بسیاری از قطعات درون دیوار و پشت سرامیک نصب شده‌اند و بنابراین ماندگاری بالاتری دارند.

سه: خانه‌ای همیشه تمیز و درخشان

آشپزخانه، حمام و سرویس‌بهداشتی بخش‌هایی از خانه هستند که بهداشت آن‌ها ضروری است. باید مرتبا تمیز شوند و این کار معمولا زمان، انرژی و هزینه زیادی از شما می‌گیرد. اما خوشبختانه کار نظافت شیرآلات توکار نسبت به نمونه‌های روکار بسیار آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نصب دوش حمام توکار

چهار: دلنشین کردن فضای خانه با طراحی‌های چشم‌نواز و کاربردی

مدل‌های شیرآلات توکار کسری به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که میزان مصرف آب را کاهش دهند. بنابراین ضمن داشتن محصولی که فشار آب یکنواخت و خوبی دارد میزان آب مصرفی ساختمان بهینه می‌شود.

علاوه براین هنگام بررسی کامل مدل‌های شیرآلات توکار کسری متوجه تنوع طرح‌ها و تناسب آن با نیازهای خود می‌شوید.

هیچ چیز مثل دوش‌گرفتن بعد از یک روز کاری سخت و پرمشغله نیست. سردوش‌های فواره‌ای با جریان آب پخش‌شده و دوش‌های مسطح با بازوی متصل به سقف و قابل تعویض با بازوی دیواری به کمک طراحی جالب و مهندسی خود جریان آب را ملایم می‌کند. در نتیجه صدای ریزش آب را به کمترین میزان ممکن می‌رساند و احساس آرامش‌بخش و دلپذیرتری به شما می‌دهد.

مشکل استفاده از شیرآلات توکار

با وجود مزایای مهمی که به آن اشاره شد این محصولات مشکلاتی هم دارند. از جمله اینکه معمولا برای نصب شیرآلات توکار باید فضای مناسبی در دیوارها باشد. این یعنی پیش از اتمام مراحل ساخت ساختمان تصمیم به استفاده از این نوع شیرآلات گرفته باشید. البته تعویض شیرآلات قدیمی با نمونه‌های توکار جدید در بسیاری از ساختمان‌هایی که این امکان از پیش درنظر گرفته نشده هم هست؛ اما انجام آن نیاز به مشورت با متخصصان حرفه‌ای و صرف هزینۀ بیشتری دارد.

علاوه بر این نصب شیرآلات توکار در مقایسه با مدل‌های روکار کمی سخت‌ و تخصصی‌ است.

تعمیر و تعویض قطعات شیرآلات توکار

نکتۀ بعدی دربارۀ فرایند تعمیر شیرآلات توکار است. گرچه ماندگاری و دوام این محصولات با توجه به نوع نصب‌ و کیفیت برترشان بالاتر است، اما امکان خرابی قطعات، پوسیدگی لوله‌ها و نشت آب همچنان باقی مانده. در این صورت گاهی ناچارید برای تعمیر قطعات داخلی شیرآلات بخشی از دیوار که قطعات پشت آن قرار دارند را تخریب کنید. دسترسی دشوار به قطعات داخلی، علاوه بر هزینه، زمان بیشتری هم نسبت به روش تعمیر مدل‌های روکار می‌گیرد. چنان‌چه مشکل مربوط به اجزای بیرونی باشد، نیاز به تخریب نیست و این قطعات قابل تعمیر و تعویض هستند.

البته مزیت شیرآلات توکار کسری نسبت به سایر رقبایش در کیفیت مغزی یا کارتریج شیر است. بالابودن کیفیت این قطعه تضمینی بر دوام و کارآیی بهتر آن است. علاوه براین بسیاری از مدل‌های شیرآلات کسری قابلیت تعویض مخلوط کن و کارتریج را، بدون تخریب دیوار، هم دارند.

چرا استفاده از شیرآلات توکار کسری را پیشنهاد می‌کنیم؟

در این مطلب تلاش کردیم بررسی کامل مدل‌های شیرآلات توکار کسری را برای شما ارائه کنیم. زیرا جایگزینی شیرآلات روکار سنتی با شیرآلات توکار مدرن تغییر چشم‌گیری در زیبایی فضای داخلی خانه شما خواهد داشت. به علاوه از دست اتصالات روکار دست‌وپاگیر خلاص می‌شوید و همۀ کارها سرعت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین نظافت فضاهای مجهز به شیرآلات توکار راحت‌تر است و افزون بر آرامش خیال محیط زندگی بهداشتی‌تری هم برای ساکنین خانه فراهم می‌کنید.

علیرغم دشواری نصب و دور از دسترس‌بودن قطعات اصلی هنگام تعمیر، زیبایی و تنوع طرح‌ها، کیفیت و کارایی شیرآلات توکارکسری  به‌اندازه‌ای بالا است که استفاده از آن را دوست‌داشتنی و انتخابش را متقاعدکننده می‌کند. شاید در ظاهر قیمت شیرآلات توکار نسبت به مدل‌های روکار کمی بالاتر باشد؛ اما مزایای این محصول، به‌ویژه ماندگاری بالایش، آن را تبدیل به انتخاب مناسب‌تری برای منزل امن و زیبای شما می‌کند.

سوال‌های متداول

شیرآلات توکار چیست؟

دسته‌ای از شیرآلات ساختمانی که لوله‌ها، اتصالات، کارتریج یا مغزی تنظیم فشار و دمای آب، و… درون دیوار قرار می‌گیرند و تنها اتصالات کاربردی مانند سردوش، شیر و شلنگ در مقابل دید هستند با عنوان شیرآلات توکار شناخته می‌شوند.

آیا استفاده از شیرآلات توکار کسری نسبت به مدل‌های روکار بهتر است؟

پاسخ این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد، با وجود این ویژگی‌هایی مانند جمع‌وجور بودن و دست‌وپاگیر نبودن این مدل‌ها، ماندگاری و دوام بیشتر، سهولت کاربری و نظافت این قطعات و همچنین ظاهر زیبا و به‌روز این نوع شیرآلات مزیت‌های مهمی هستند. از این رو در منازل امروزی با طراحی داخلی‌های مدرن، شیک و مینیمال به کار می‌روند.

چرا مقاومت و دوام شیرآلات توکار کسری در برابر پوسیدگی بیشتر است؟

علت اصلی پوسیدگی و خوردگی قطعات و اتصالات فلزی شیرآلات مربوط به جمع‌شدن رسوب اطراف آن‌ها است. زمانی که قطعات اصلی درون دیوار قرار گیرند، کمتر در مجاورت رسوبات و رطوبت هستند. به علاوه جنس بدنه باکیفیت و آبکاری عالی فلزات این محصولات سبب ماندگاری بالای آن می‌شود.

آیا شیرآلات توکار کسری به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند؟

بله. طراحی این مدل از محصولات به‌گونه‌ای است که هم جریان ملایم، یکنواخت و با فشار آب را تجربه می‌کنید و هم با قطعات مغزی استاندارد قابل تنظیم میزان مصرف آب ساختمان شما را بهینه می‌کند.

اشتراک گذاری : Array