یکی از اقلام ضروری هر آشپزخانه، هود است. هود با کشیدن دود و بخار ناشی از آشپزی به بیرون از آشپزخانه، به تمیز ماندن آشپزخانه کمک شایانی می‌کند. هودها در ابعاد گوناگون و مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند. در انتخاب هود آشپزخانه باید به مواردی همچون معتبر بودن برند و گارانتی آن توجه کنید. همچنین برخورداری هود از قدرت مکش مناسب نیز اهمیت زیادی دارد.

برای بعضی از خریداران، مجهز بودن هود به چراغ‌های زیبا نیز اهمیت زیادی دارد. امروزه هود‌های مدرن و زیبایی وجود دارند که انتخاب و نصب آن‌ها، جلوه فوق‌العاده‌ای را به آشپزخانه شما هدیه می‌کند. هود‌ها معمولاً در سه مدل تخت، شومینه‌‌ای و مورب به بازار عرضه می‌شوند.

یکی از انواع هود که ظاهری شیک و مدرن دارد، هودهای مورب هستند. این هود‌ها بر خلاف هودهای معمولی به صورت صاف نصب نشده و در عوض به صورت شیب‌دار و با یک زاویه مشخص روی دیوار نصب می‌شوند.

اگرچه نحوه عملکرد این هود‌ها با هودهای معمولی تفاوتی ندارد اما از نظر ظاهری بسیار زیبا‌تر هستند.

در ادامه بیشتر با مزایا و معایب هود مورب آشنا خواهید شد. همچنین شما را برای خرید بهترین هود مورب راهنمایی خواهیم کرد.

در آخر نیز اشاره‌ای به نحوه نصب این هود‌ها خواهیم داشت.

مهم‌ترین مزایای خرید و نصب هود‌ مورب

ابتدا به مزایای هود مورب اشاره خواهیم کرد.

داشتن ظاهر زیبا و متنوع

هود‌های مورب ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارند. تولید کنندگان این هودها، آن‌ها را در مدل‌های متنوع تولید می‌کنند تا هر خریداری بتواند هود مناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود را به راحتی پیدا کند.

برخورداری از طراحی ارگونومیک

هودهای مورب گزینه‌ای بسیار مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک محسوب می‌شوند. مورب بودن هود، به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از فضای بالای گاز داشته باشید. می‌توانید بالای گاز وسایل آشپزی را قرار داده و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین مورب بودن هود، احتمال برخورد سر با هود را در آشپزخانه‌های کوچک پایین می‌آورد.

امکان ست کردن هود و گاز

همانطور که پیش‌تر گفتیم، تولید کنندگان هود اقدام به تولید هودهای مورب در مدل‌های مختلفی کرده‌اند. می‌توانید برای زیبایی بیشتر آشپزخانه خود، هود موربی را خریداری کنید که با اجاق گاز شما نیز ست باشد. در واقع ست‌های هود و گاز با هم به فروش می‌رسند و می‌توانید یک ست هود و گاز را برای آشپزخانه خود خریداری کنید. بدین ترتیب، مهمانان شما با ورود به آشپزخانه حتماً تحت تأثیر زیبایی ناشی از ست بودن هود و گاز قرار خواهند گرفت.

ست هود و گاز

کم صدا بودن

هودهای مورب معمولاً صدای کمی از خود تولید می‌کنند. هیچ فردی علاقه ندارد تا در هنگام آشپزی، سروصدای بالای هود را تحمل کند. بنابراین اگر کم صدا بودن هود برای شما مهم است، هودهای مورب انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

عدم نیاز به تعویض زودهنگام فیلتر

به علت طراحی خاص هود‌های مورب، فیلتر این هودها در مجاورت مستقیم با حرارت قرار ندارد. بنابراین می‌توان مدت زیادی از هود استفاده کرد بدون این که نیازی به تعویض فیلتر هود داشته باشید.

مهم‌ترین معایب هود مورب

اما هودهای مورب علاوه بر برخورداری از مزایای زیاد، ممکن است تعدادی عیب هم داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین معایب هود مورب اشاره خواهیم کرد.

قیمت بالاتر در مقایسه با هودهای معمولی

قیمت هودهای مورب در مقایسه با هودهای تخت و شومینه‌ای معمولاً بالاتر است.

زودتر کثیف شدن بدنه هود در مقایسه با هود‌های معمولی

یکی از اشکالات مورب بودن هود این است که بدنه آن زودتر کثیف می‌شود. بنابراین باید در نگهداری و تمیز کردن هود مورب دقت بیشتری به خرج دهید.

دسترسی سخت‌تر به پنل هود به منظور تعمیر آن

از دیگر اشکلات هود مورب، دسترسی سخت به پنل هود برای باز کردن هود و تعمیر آن است. با خرید یک هود مورب باکیفیت، نگرانی کمتری بابت خرابی هود مورب خود داشته باشید.

ممکن است هود، مکش کافی را نداشته باشد

ممکن است با خود فکر کنید که مورب قرار گرفتن هود در بالای گاز، قدرت مکش کمتری را برای شما نسبت به هود‌های تخت فراهم خواهد کرد. تولید کنندگان هود،‌ این مشکل را مجهز کردن هود مورب به موتورهای قوی‌تر حل کرده‌اند. بنابراین حتماً با خرید از یک مارک معتبر، از قوی بودن موتور هود مورب اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

هود شومینه ای بهتر است یا مورب ؟

راهنمای خرید هود مورب

اگر پس از بررسی مزایا و معایب هود مورب تصمیم به خرید یک هود مورب گرفته باشید، خواندن این بخش از مطلب ما را از دست ندهید. چرا که شما را برای خرید بهترین هود مورب راهنمایی خواهیم کرد.

ابتدا مارک‌های معروفی که بهترین هودهای مورب موجود در بازار را تولید می‌کنند معرفی خواهیم کرد که شامل موارد زیر است:

  • اخوان
  • بیمکث
  • استیل البرز
  • کن
  • درخشان

این شرکت‌ها از بهترین شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی در ایران هستند که می‌توانید در زمینه خرید هود مورب به آن‌ها اطمینان کنید.

در ادامه بعضی از پرفروش‌ترین مدل‌های هود مورب که توسط این شرکت‌ها تولید شده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

هود کن مدل پاردیک پلاس PardycPlus

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های هود مورب کن است که با طراحی شیک و ساده خود می‌تواند برای هر آشپزخانه‌ای مناسب باشد. کن هود خریداری شده توسط شما را برای ۲۴ ماه ضمانت کرده است. از امکانات این هود می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریموت کنترل
  • صفحه کلید لمسی
  • فیلتر پنج لایه با قابلیت چربی گیری
  • نورپردازی کم مصرف

هود مورب بیمکث مدل B2044U سایز ۹۰ مشکی

از پرفروش‌ترین مدل‌های هود مورب بیمکث که می‌توان قدرت بالای موتور و کم صدا بودن را از ویژگی‌های بارز آن دانست. با خرید این هود از ۲۵ ماه گارانتی شرکت بیمکث بهره‌مند خواهید شد. بعضی از مهم‌ترین امکانات این هود مورب ساخت شرکت بیمکث عبارت است از:

  • صفحه کنترل لمسی
  • چراغ SMD
  • قدرت مکش ۶۰۰ متر مکعب بر ساعت
  • فیلتر از جنس آلومینیوم ضدزنگ

هود مورب اخوان مدل H63-W

اخوان از خوش‌نام‌ترین مارک‌های ایرانی در زمینه تولید لوازم خانگی است. این هود، جزو پرفروش‌ترین هودهای مورب تولید شده توسط اخوان است. با خرید این هود از ۲۰ ماه ضمانت اخوان سرویس بهره مند خواهید شد.

امکانات هود مورب اخوان مدل H63 -W:

  • فیلتر آلومینیومی چندلایه
  • صفحه کنترل لمسی
  • کم صدا بودن

ست هود و گاز شیشه‌ای استیل البرز مدل تاپ ۴۶۱

اگر قصد خرید ست هود و گاز را دارید، می‌توانید این مدل تولید شده توسط استیل البرز را در نظر بگیرید. با خرید ست هود و گاز مدل تاپ از ۲ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش استیل البرز بهره‌مند خواهید شد.

این ست از گاز رومیزی پنج شعله شیشه‌ای استیل البرز مدل G 5904 و هود مورب استیل البرز مدل SA461 مشکی تشکیل شده است که هر دو از مدل‌های بسیار پرفروش استیل البرز محسوب می‌شوند.

راهنمای نصب هود مورب

اگر ابزار کافی نظیر پیچ‌گوشتی مناسب را در اختیار داشته باشید، نصب هود مورب به سادگی تمام صورت می‌گیرد. با مطالعه راهنمای نصب هود و پیروی دقیق از آن می‌توانید توسط خودتان هود را نصب کنید.

هودها معمولاً باید در فاصله ۷۵ سانتی‌متری از گاز قرار بگیرند، اما باز هم راهنمای نصب نوشته شده توسط تولیدکننده هود را مطالعه کرده و هود را در همان فاصله‌ای که توصیه شده است، نصب کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی 30 مدل هود ارزان قیمت

کلام آخر درباره هود‌های مورب

نصب هود

در این مطلب شما را با هود‌های مورب آشنا کردیم. این هودها می‌توانند ظاهر جذاب و ویژه‌ای را به آشپزخانه شما ببخشند.

با در نظر گرفتن مزایا و معایب هود مورب، بهترین راهنمایی را برای خرید این هود‌ها به شما ارائه دادیم. اگر قصد خرید یک هود مورب باکیفیت را دارید، می‌توانید به سایت چارسو مراجعه کرده و بهترین‌ هودهای مورب موجود در بازار را با اطمینان خاطر و به صورت آنلاین خریداری کنید.

اشتراک گذاری :