در آشپزخانه‌های اُپن امروزی، هود به یکی از ضروری‌ترین تجهیزات خانه تبدیل شده است. یک هود مناسب تمام بو، دود و ذرات چربی حاصل از آشپزی را به خودش جذب می‌کند. به این ترتیب فضای خانه و آشپزخانه شما از بو و چربی غذا در امان می‌ماند. برندهای مختلفی از تولیدکنندگان داخلی و خارجی، انواع مدل‌های هود را به بازار عرضه می‌کنند. در میان این صدها مدل مختلف کدام بهترین هود است و مناسب آشپزخانه شماست؟ برای پاسخ به این سوال تصمیم گرفتیم یک لیست ۱۲ تایی از پرفروشترین هودهای سال اخیر را آماده کنیم. برای معرفی و نقد بهترین هودهای ایرانی سال ۹۸ با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب بهترین هود

قبل از خرید هود لازم است اطلاعاتی درباره انواع مدل‌ها، عملکرد و امکانات آن بدانید. ما در مقاله راهنمای خرید بهترین هود، تمام این نکات را برایتان توضیح داده‌ایم. در اینجا فقط به طور خلاصه‌وار موارد مهم را بررسی می‌کنیم:

  • مدل هود: هود تخت، شومینه‌ای، مورب، جزیره و مخفی مدل‌های رایج هود هستند. هود تخت و شومینه‌ای به دلیل پوشش کل سطح گاز رومیزی، جذب بسیار بالایی دارند. مدل مورب از هودهای جدید و شیک است که جلوه زیبایی در آشپزخانه‌های مدرن دارد. از مدل جزیره برای نصب در آشپزخانه‌های جزیره استفاده می‌شود و هود مخفی با نصب توکار بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال است.
  • قدرت هود: میزان جذب هود با واحد مترمکعب بر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. قدرت هودهای امروزی معمولا در بازه ۳۰۰ برای کمترین درجه تا ۹۶۰ برای بیشترین درجه قرار دارند. برای محاسبه حدودی مکش مورد نیاز آشپزخانه، میزان متر مکعب آشپزخانه را در عدد ۱۵ ضرب کنید. برای مثال یک آشپزخانه ۱۲ متری با ارتفاع ۳ متر ۳۶ متر مکعب حجم دارد. با ضرب ۳۶ در ۱۵ عدد ۵۴۰ بدست می‌آید. یعنی در شرایط عادی (بجز سوختگی غذا و…) مکش ۵۴۰ برای آشپزخانه شما کافی است.
  • صدای هود: میزان صدا بر اساس دسی بل محاسبه می‌شود. صدای هودهای رایج معمولا در بازه ۴۰ تا ۶۵ دسی بل قرار دارد. در صورتی که صدا آزارتان می‌دهد حتما هودی را انتخاب کنید ک صدای آن زیرdb ۶۰ باشد.
  • دور موتور: با کلید دور موتور می‌توان قدرت مکش هود را براساس میزان بو و دود تنظیم کرد. دور موتور هود معمولا ۳ حالت مختلف دارد. اما برخی از مدل‌های جدید تا ۸ دور قابلیت تنظیم دارند.
  • فیلتر: فیلتر هود وظیفه جذب غبار و ذرات را دارد. این فیلتر می‌تواند آلومینیومی یا کربنی (ذغالی) باشد. فیلترهای آلومینیومی قابل شستشو هستند. اما اگر در آشپزخانه‌تان امکان نصب دودکش ندارید از مدل کربنی استفاده کنید. این مدل‌ها باید هرچند ماه یکبار تعویض شوند.
  • فن موتور: چرخش فن یا پروانه هود، ذرات و بو را به سمت خروجی هدایت می‌کند. معمولا فن هود یا پلاستیکی است یا فلزی. خیلی‌ها معتقدند فن فلزی دوام و طول عمر بیشتری دارد. زیرا در اثر حرارت تغییر حالت نمی‌دهد.
  • امکانات جانبی: قابلیت‌هایی مثل سنسور دود و حرارت، کنترل از راه دور، لامپ و… از امکانات جانبی هود هستند که راحتی بیشتری را در آشپزخانه فراهم می‌کنند.
معرفی بهترین هود آشپزخانه

معرفی بهترین هودهای ایرانی

در این لیست بهترین هودهای بازار را از برندهای ایرانی انتخاب کردیم. این روزها تولیدکنندگان فعالی در داخل کشور وجود دارند که نمونه‌های بسیار باکیفیتی را طراحی و عرضه می‌کنند. در واقع شما با هزینه بسیار کمتر از هود خارجی، می‌توانید یکی از محصولات مرغوب داخلی را تهیه کنید. با اینکار هم از چرخ تولید داخل حمایت کرده‌اید، هم هزینه کمتری پرداخته‌اید و هم می‌توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی به آسانی استفاده کنید.

۱. هود استیل البرز SA207

این هود پرفروش از مدل‌های تخت استیل البرز است. با فرم فلت و عرض ۹۰ سانتی، مدل SA207 به‌خوبی سطح گاز را پوشش می‌دهد و تمام بو و ذرات را جذب می‌کند. قدرت مکش هود ۸۰۰-۴۰۰ مترمکعب در ساعت، میزان صدا ۵۷-۴۵ دسی بل، فیلتر آلومینیومی و تعداد دور موتور ۸ دور است. نمای ظاهری هود با رنگ استیل و مشکی از ورقه باکیفیت استیل ضدخش طراحی شده. لامپ فلوئورسنت و ۲۴ ماه ضمانت از دیگر امکانات هود SA207 استیل البرز هستند.

معرفی بهترین هود های استیل البرز

۲. هود استیل البرز مدل SA432

هود SA432 از زیباترین هودهای بازار است. این مدل مورب با شیشه سکوریت و گالوانیزه مشکی ظاهر بسیار مدرن و جذابی دارد. از ویژگی‌های هود SA432 می‌توان به قدرت مکش ۷۰۰-۴۰۰ مترمکعب بر ساعت، میزان صدای ۴۸ دسی بل، ۸ دور موتور، موتور فلزی، سیستم کاهنده صدا، فیلتر آلومینیومی به همراه امکان نصب فیلتر ذغالی، ۲ عدد لامپ LED و ۲۴ ماه ضمانت استیل البرز اشاره کرد.

بهترین هودهای استیل البرز - SA432

۳. هود استیل البرز مدل SA505

مدل‌های مخفی و توکار در بازار تنوع کمتری دارند. یکی از بهترین هودهای توکار ایرانی هود SA505 استیل البرز است. از ویژگی‌های برتر این هود صدای بسیار کم است. محدوده صدا در درجات کم تا زیاد بین ۴۳ تا ۴۵ دسی بل است. قدرت مکش ۸۰۰-۳۰۰، ۸ دور موتور، فیلتر آلومینیومی، لامپ SMD و نمای مشکی و استیل از دیگر خصوصیات این هود هستند. هود مخفی SA505 مانند سایر مدل‌های استیل البرز دارای ۲۴ ماه گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد.

هود استیل البرز SA505

۴. هود کن مدل اطلس

یکی از زیباترین و بهترین هودهای شرکت کن مدل اطلس است. این هود در سایز بزرگ (۹۰ سانتی‌متر) بصورت مورب طراحی شده. قدرت مکش ۷۰۰ مترمکعب بر ساعت، میزان صدای ۶۳-۵۸ دسی بل، نورپردازی SMD، موتور توربو با تکنولوژی ایتالیا و فیلتر چندلایه آلومینیومی از ویژگی‌های هود Atlas هستند. شرکت کن برای هودهای خود ۲۴ ماه گارانتی درنظر گرفته است.

بهترین هود های کن - مدل اطلس

۵. هود کن مدل پاردیک

مدل محبوب بعدی از شرکت کن، هود پردیس است. این هود در دسته هودهای مورب قرار دارد و در دو رنگ سفید و مشکی ارائه می‌شود. مشخصات این هود شامل حجم مکش ۷۰۰، میزان صدا۶۳-۵۸ دسی بل، فیلتر آلومینیومی، لامپ SMD کم مصرف، بدنه پروپیلن الیاف‌دار و ریموت کنترل از راه دور است. لوازم خانگی کن برای رضایت مصرف کننده ۲۴ ماه گارانتی معتبر در ازای خرید هود Pardyc ارائه می‌دهد.

هود کن مدل پردیس

۶. هود کن مدل پارمیس

یکی از مدل‌های مورب پرفروش، هود کن مدل پارمیس است. قیمت مناسب، قدرت مکش ۷۰۰ مترمکعب بر ساعت، میزان صدای ۶۳-۵۸ دسی بل، ۳ دور موتور، نمای مشکی با لبه‌های استیل و کنترل از راه دور از ویژگی‌های این هود هستند. هود Parmys مانند سایر هودهای کن، دارای ۲۴ ماه گارانتی است.

هود کن مدل پارمیس

۷. هود اخوان مدل H73

هود H73 از جدیدترین و پرفروش‌ترین هودهای شرکت اخوان است. طراحی هود در مدل مورب و نمای تمام مشکی، جلوه بسیار شیک و مدرنی در آشپزخانه دارد. قدرت مکش ۷۰۰ مترمکعب بر ساعت، صدای ۵۶ دسی بل، ۴ دور موتور، فیلتر آلومینیومی چند لایه و شیشه سکوریت نشکن از مشخصات هود H73 هستند. شرکت اخوان برای هودهای خود، ۲۰ ماه گارنتی از زمان نصب ارائه می‌دهد.

هود اخوان مدل H73

۸. هود اخوان مدل H4

اگر برای آشپزخانه خود به دنبال هود تخت می‌گردید یکی از انتخاب‌های مناسب هود اخوان مدل H4 است. نمای شیک و فلت این هود بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. قدرت مکش ۷۰۰ مترمکعب بر ساعت، میزان صدای ۵۶ دسی بل، ۴ دور موتور، فیلتر آلومینیومی، لامپ‌های LED، نمای شیشه و استیل و گارانتی ۲۰ ماهه اخوان از مشخصات این هود هستند.

بهترین هود تخت اخوان - مدل H4

۹. هود اخوان مدل H63-MF

مدل H63-MF اخوان در گروه هودهای مورب قرار دارد. این هود با حجم مکش 700 مترمکعب بر ساعت، میزان صدای۵۶-۵۴ دسی بل، صفحه نمایش لمسی، حسگر دود، موتور و پروانه فلزی، ۳ دور موتور، قابلیت کنترل از راه دور و ۲۰ ماه گارانتی از ویژگی‌های هود H63-MH اخوان هستند.

هود اخوان مدل H63-MF

۱۰. هود بیمکث مدل B2052U

اگر هودهای مخفی و توکار را می‌پسندید، هود توکار B2052U یکی از بهترین گزینه‌ها است. قیمت مناسب، قدرت مکش ۶۰۰ مترمکعب بر ساعت، میزان صدای ۶۵-۵۸ دسی بل، فیلتر آلومینیومی، ۴ دور موتور، کنترل از راه دور، امکان خاموش شدن خودکار، سنسور دود و گاز، ۲ لامپ SMD و گارانتی ۲۵ ماهه بیمکث از ویژگی‌های این هود مخفی هستند.

هود بیمکث مدل B2052U

۱۱. هود بیمکث مدل 2064

هود 2064 از جدیدترین مدل‌های بیمکث است که در طرح مورب ارائه می‌شود. دستگاه ۴ دور موتور دارد. میزان صدا در دور کند ۵۸ دسی بل و دور تند ۶۸ دسی بل است. قدرت مکش هود تقریبا ۶۰۰ مترمکعب بر ساعت و نوع پروانه موتور پلاستیکی است. فیلتر آلومینیومی قابل شستشو، لامپ SMD، بدنه فولاد رنگ شده و شیشه سکوریت، امکان نصب فیلتر ذغالی و ۲۵ ماه گارانتی بیمکث از دیگر مشخصات هود 2064 هستند.

هود بیمکث مدل 2064

۱۲. هود بیمکث مدل B7004U

اگر به طرح‌های منحنی علاقه ندارید طراحی فلت و تخت هود B7004U نظرتان را جلب خواهد کرد. کیفیت این هود کاملا مناسب است اما نقطه ضعف آن صدای بلند است. میزان صدا در کمترین دور موتور ۶۶ دسی بل و در بیشترین دور ۷۲ دسی بل است. از دیگر مشخصات هود B7004U حجم مکش ۶۰۰ مترمکعب بر ساعت، فیلتر آلومینیومی، بدنه تمام نقره‌ای و صفحه کلید فشاری است. این هود شامل  ۲۵ ماه گارانتی بیمکث می‌باشد.

هود بیمکث مدل B7004U

خرید بهترین هود ایرانی

اگر به دنبال خرید یکی از بهترین هودهای ایرانی هستید می‌توانید صدها مدل جدید را در فروشگاه اینترنتی چارسو بررسی کنید. در این سایت هودهای مختلفی از برندهای متنوع ارائه شده‌اند. تمام مدل‌های هود با قیمت بروز، تخفیف‌های ویژه و اطلاعات دقیق فنی ثبت شده‌اند. همچنین اگر هنوز مدل موردنظرتان را انتخاب نکرده‌اید می‌توانید انواع هود از برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین مدل را برگزینید. برای تجربه یک خرید مطمئن در تجهیزات خانه و آشپزخانه همراه شما هستیم.

اشتراک گذاری : Array