هود یکی از تجهیزات مهم برای هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آید. استفاده از هود در آشپزخانه باعث تهویه هوا و تمیزی آشپزخانه و حتی کل خانه می‌شود. به همین دلیل انتخاب یک هود مناسب برای آشپزخانه بسیار ضروری است. انتخاب یک هود کاربردی، با قدرت بالا باعث می‌شود هنگام پخت و پز، بوی غذا، دود و روغن در محیط خانه و آشپزخانه پخش نشود. سوال بسیاری افراد از چارسو این است کدام برند برای خرید هود بهتر است؟ برندهای معتبر بسیاری در بازار وجود دارند که می‌توانید از آنها خرید کنید. اما گاهی این انتخاب سخت می‌شود. در این مقاله از چارسو تصمیم گرفتیم به مقایسه هودهای دو برند معروف اخوان و استیل البرز بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

هود اخوان یا استیل البرز؟

همه‌ی هودها کاربرد مشخصی دارند. ولی ویژگی‌ها، امکانات، طراحی ظاهری، کیفیت و قیمت آنها می‌تواند متفاوت باشد. هودهای اخوان و استیل البرز ویژگی‌های مشترک بسیاری دارند، در عین حال تفاوت‌هایی نیز دارند که بسته به نیاز مشتری می‌تواند یک برند بر دیگری ارجحیت پیدا کند. ما قصد داریم این تفاوت‌ها را در دو مدل هود شومینه‌ای اخوان H63 Black و هود شومینه‌ای استیل البرز SA207 بیان کنیم، در انتها انتخاب بر عهده خود مشتری خواهد بود.

مقایسه دو مدل پرفروش هود  شومینه‌ای H63 Black  و SA207 از برندهای اخوان و استیل البرز

هر دو هودی که برای مقایسه انتخاب کردیم از نوع شومینه‌ای بوده و قیمتی نزدیک به هم دارند به همین دلیل می‌توان مقایسه مناسبی انجام داد و اطلاعات بسیاری برای یک خرید خوب به دست آورد.

هود شومینه ای اخوان

مقایسه ابعاد

اخوان: ارتفاع سانتی متر و عرض ۵۰ سانتی متر

استیل البرز: ارتفاع ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر، عرض ۷/۸۹ سانتی متر و عمق ۶/۵۰ سانتی متر

شما باید با توجه به اندازه اجاق گاز و فضای در دسترس برای نصب مناسب‌ترین هود را انتخاب کنید.

مقایسه متریال به کار رفته در بدنه

اخوان: شیشه سکوریت نشکن و مقاوم در برابر حرارت

استیل البرز: استیل ضد زنگ همراه با شیشه سکوریت

هر دو برند از متریال‌های باکیفیت و مقاوم در بدنه هودهای خود استفاده کرده‌اند. پس انتخاب، بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد.

مقایسه نوع موتور

اخوان: ۱ موتور توربو با ۴ دور، جنس موتور و پروانه هود H63 Black از پلاستیک – باکالیت است.

استیل البرز: ۱ موتور با ۸ دور، موتور این مدل پوسته فلزی دارد.

دور موتور در واقع سرعت مناسب برای عملکردهای مختلف است. اصولا تا دور دوم برای جذب بو و دود کافی است.

مقایسه قدرت مکش

اخوان: ۷۰۰ متر مکعب بر ساعت

استیل البرز:۴۰۰ تا ۸۰۰ متر مکعب بر ساعت

قدرت مکش بستگی به نیاز شما دارد ولی برای یک گاز ۵ شعله هودی با ۶۰۰ متر مکعب بر ساعت مناسب است.

مقایسه میزان صدا

اخوان: ۵۶ دسیبل (dB(A

استیل البرز: ۴۵ تا ۵۵ دسیبل (dB(A

محدوده ۵۳ تا ۶۰ دسیبل برای صدای هود محدوده مناسبی است و هر دو مدل در این محدوده قرار دارند.

مقایسه طراحی ظاهری

هود اخوان تماما شیشه‌ای و به رنگ مشکی است. این هود برای دکوراسیون با سبک مدرن بسیار مناسب است. هود استیل البرز رنگی استیل داشته و در قسمت پنل لمسی هود از شیشه مشکی استفاده شده است. هود استیل البرز مدل SA207 ظاهری مینمال دارد.

هر دو مدل زیبا بوده و طراحی خوبی دارند. پس در انتخاب همه چیز بستگی به سبک دکوراسیون آشپزخانه شما و رنگ‌های به کار رفته در آن و صد البته بستگی به سلیقه شما دارد.

هود استیل البرز

مقایسه لامپ‌های به کار رفته در دو مدل

برای ایجاد روشنایی در هود اخوان از چراغ SMD و در هود استیل البرز از لامپ فلورسنت استفاده شده است. عمر لامپ‌های SMD بالا بوده ولی نور بیشتری نسبت به فلورسنت ایجاد کرده و برای برخی افراد ممکن است آزار دهنده باشد.

مقایسه گارانتی و ضمانت محصولات

هودهای اخوان دارای۱۸ ماه گارانتی اخوان سرویس است و در ۱۸ ماه پس از خرید محصول اگر هود دچار خرابی شد نمایندگی‌های اخوان بدون دریافت هزینه آن را تعمیر می‌کنند. هودهای استیل البرز نیز ۲۴ ماه ضمانت دارند. در این زمینه استیل البرز اندکی برتری دارد ولی هر دو برند بسیار با کیفیت است. پس بهتر است ابتدا به نیازها و سلیقه خود توجه کنید.

مقایسه سایر ویژگی‌ها

  • هر دو مدل دارای صفحه کنترل لمسی هستند که ظاهر هود را زیبا و لوکس می‌کند. هود اخوان H63 Black ریموت کنترل از راه دور نیز دارد.
  • هود H63 Black اخوان به سنسوردود و دما مجهز است.
  • هر دو مدل دارای فیلتر آلومینیومی چند لایه قابل شستشو هستند.
  • هود استیل البرز مدل SA207 دارای گواهینامه استاندارد ایمنی ایران است.

سخن آخر

امیدواریم مقایسه هود اخوان و استیل البرز برای شما مفید واقع شده باشد. توصیه ما به شما این است ابتدا مقاله راهنمای خرید هود آشپزخانه را از سایت چارسو مطالعه کنید. مطالعه این مقاله شما را با ویژگی‌های مختلف هود آشنا می‌کند. پس از اینکه متوجه شدید به چه مدل هود با چه ویژگی‌هایی نیاز دارید می‌توانید مدل‌هایی که به نیاز شما از هر دو برند نزدیک‌تر هستند را انتخاب کرده و مقایسه بهتری داشته باشید. علاوه بر دو مدل هود استیل البرز SA207 و هود اخوان H63 Black شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چارسو، انواع هود از برندهای مطرح را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید.

اشتراک گذاری : Array