در دنیای مدرن همه چیز به سمت هوشمند شدن می‌رود. پس تعجب‌آور نیست اگر کلمه توالت فرنگی اتوماتیک یا هوشمند به گوشتان خورده باشد. این محصول جدید مدتی است که توسط بهترین کمپانی‌های دنیا طراحی و عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید با امکانات خارق‌العاده و تکنولوژی جالب توالت فرنگی اتوماتیک آشنا شوید با چارسو همراه باشید.

منظور از توالت فرنگی اتوماتیک چیست؟

در توالت فرنگی اتوماتیک قابلیت‌هایی اضافه شده تا راحتی و بهداشت بیشتری برای کاربران ایجاد کند. محیط سرویس بهداشتی به دلیل ماهیتش با انواع آلودگی و میکروب همراه است. در تکنولوژی جدید، سطح تماس به حداقل رسیده تا انتقال آلودگی انجام نشود. به علاوه اغلب توالت فرنگی‌ها مهجز به سیستم شستشو و اشعه uv هستند. برای اطلاع از سایر مدل‌ها، به مقاله انواع توالت فرنگی مراجعه کنید.

مهم‌ترین ویژگی توالت فرنگی هوشمند

اگر بپرسید مهم‌ترین ویژگی توالت فرنگی اتوماتیک چیست؟ معمولا همه به قابلیت شستشوی خودکار اشاره می‌کنند. در توالت فرنگی‌های قدیمی امکان شستشو با آب وجود ندارد. شستشو با شلنگ هم به دلیل حالت نشسته روی صندلی توالت، بسیار سخت است. از طرفی استفاده از دستمال کاغذی چه از نظر طهارت شرعی و چه از نظر بهداشت فردی مورد قبول نیست. در این شرایط تولیدکنندگان قطعه‌ای به نام بیده یا خودشور را طراحی کرده‌اند. این قطعه کوچک در قسمت عقب کاسه توالت قرار میگیرد و با پاشیدن آب شستشوی فرد را انجام می‌دهد.

توالت فرنگی هوشمند

انواع بیده یا خودشور: بیده‌ها در دو نوع مکانیکی و دیجیتالی تولید می‌شوند. مدل ساده و مکانیکی لوله ساده‌ای است که به لوله‌کشی آب متصل می‌شود. فرد هنگام نیاز شیر مربوطه را باز می‌کند تا آب پاشیده شود. مدل بعدی یعنی دیجیتال، با صفحه‌ای مجزا کنترل می‌شود. در این مدل شما امکان تنظیم دمای آب، فشار آب، تغییر زاویه پاشیدن آب و… را دارید. راستی برخی از مدل‌های بیده، به طور جداگانه قابلیت خریداری و نصب روی توالت قدیمی را دارد.

سایر ویژگی‌های توالت فرنگی اتوماتیک چیست؟

به جز قابلیت شستشو، توالت فرنگی‌های هوشمند ده‌ها امکانات جالب دیگر دارند. در ادامه با برخی از این ویژگی‌ها آشنا شویم.

۱. باز و بسته شدن اتوماتیک

همانطور که گفتیم در تکنولوژی جدید، تلاش بر این است که سطح تماس به حداقل برسد. توالت فرنگی هوشمند مجهز به سنسورهای تشخیص فرد هستند. وقتی کاربر نزدیک صندلی می‌شود درب به صورت خودکار باز می‌شود. در پایان هم چند ثانیه بعد از بلند شدن شخص درب بسته شده و سیستم فلاش تانک و تخلیه فعال می‌شود.

۲. شستشوی خودکار

شستن توالت از کارهایی است که هیچکس علاقه‌ای به انجام آن ندارد! توالت فرنگی اتوماتیک این وظیفه را از دوش شما برمیدارد. در برخی از مدل‌ها، مخزنی کوچک برای قرار دادن مایع شوینده وجود دارد. کافی است مخزن را پر کنید و کار را به خود توالت فرنگی بسپارید! شستشوی سطوح و کاسه با بالاترین دقت و به طور استریل انجام می‌شود.

۳. شستشوی بیده

بعضی از مدلهای توالت فرنگی اتوماتیک، قابلیت شستشوی بیده را دارند. دریچه کوچک آبی در بالای بیده قرار دارد. بعد از هربار استفاده از این دریچه آب خارج شده و تمام سطح بیده را شستشو می‌دهد. به علاوه اشعه uv هر 24 ساعت فعال شده و بیده را استریل می‌کند.

۴. قابلیت گرم کن و خشک کن

چه چیز مطبوع‌تر از یک صندلی گرم در روزهای پاییز و زمستان! بسیاری از مدل‌های توالت فرنگی پیشرفته امکان گرم کردن صندلی را دارند. به علاوه در این دستگاه‌ها هوای خشک و گرم تعبیه شده تا بعد از هر بار استفاده، توالت را به سرعت خشک کند.

توالت فرنگی اتوماتیک چیست؟

۵. بوگیر زغالی و پخش موزیک

بوگیرهای قوی برای رفع هرگونه بو در این توالت‌ها تعبیه شده‌اند. به علاوه یک سیستم صوتی آماده پخش موزیک در فضای بهداشتی شماست!

۶. سایز تنظیمات

امکاناتی مثل تنظیم درجه صندلی، دمای آب، حالت پاشیدن آب از بیده، طراحی ارگونومیک صندلی و… از دیگر قابلیت‌ها توالت فرنگی هوشمند هستند. پیشرفت این تکنولوژی متوقف نشده و شرکت‌ها روزبه‌روز بر سر امکانات جدید با هم در رقابت هستند.

بررسی یک مدل توالت فرنگی هوشمند

حالا که فهمیدیم توالت فرنگی اتوماتیک چیست بد نیست با یکی از مدل‌های آن هم آشنا بشویم. شرکت آمریکایی kohler به تازگی یکی از بهترین مدل‌های توالت فرنگی هوشمند را به بازار عرضه کرده است. کوهلر این مدل فوق مدرن را ترکیبی از هنر و تکنولوژی می‌داند.

انواع سنسورهای ترکیبی برای باز و بسته کردن خودکار، طراحی ارگونومیک صندلی، بیده دیجیتالی، صفحه کنترل لمسی، اشعه uv، ماساژور، سیستم تخلیه دابل جت، تجهیزات وال هنگ و توکار، هوای خشک، صرفه‌جویی در مصرف آب و… از امکانات توالت فرنگی هوشمند کوهلر هستند. جهت آشنایی بیشتر شما ویدئو معرفی محصول را برایتان قرار دادیم.

خرید بهترین توالت فرنگی در ایران

ما در مقاله نکات خرید توالت فرنگی همه موارد را برایتان توضیح داده‌ایم. اما باید بدانید که مدلهای فوق مدرن توالت فرنگی هنوز جای خود را در بازار ایران باز نکرده‌اند. البته شما همچنان می‌توانید یکی از مدل‌های بیده دار را برای منزلتان تهیه کنید. اتفاقا خیلی از مدل‌های خودشور توسط برندهای داخلی تولید می‌شوند و به همین دلیل قیمت مناسبی دارند. برای مقایسه و خرید انواع توالت فرنگی کافی است به فروشگاه آنلاین چارسو مراجعه کنید. در چارسو تجربه یک خرید مطمئن در انتظار شماست.

اشتراک گذاری : Array